2026-07-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det första som står i artikeln är:
"Israel has occasionally intervened in the Syrian civil war since it began in March 2011"

Att "ingripa ibland" i ett krig, är inte samma sak som att som att "ligga bakom" eller att "vara pådrivande".

Det syriska inbördeskriget beror på att den inhemska befolkningen varit splittrad och att olika grupper hatat varandra och vill döda "de andra".
Att Israel i det läget känner sig tvungna att "styra upp" är inte så konstigt.

Ja det är fortfarande inblandning i krigande. Bisarrt att du förnekar Israels inblandning i Syrienkriget, faktiskt.
Senast redigerad av Devalvera 2026-07-17 kl. 00:30.
Citera
2026-07-17, 00:28
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Att lägga ihop 1 och 1 har aldrig varit efterblivna rassars paradgren.

Jodå!

Genom att vara antisemiter har vi täckt in hela spektret.
Citera
2026-07-17, 00:37
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfascist
Inte kurder och somalier men Israel var inblandade i Syrien. De var bla Israel som pushade USA till att ta ut Assad för Assad var anti-Zionist. Den nya jihad ledaren fick bara bli ledare på vilkoret att lämna Israel i fred.
"Israel pushade USA till att ta ut Assad"?

Assad valde själv att lämna landet, eftersom huvudstaden invaderades av landets egna befolkning som hatade honom, och ville se honom död.

Ingenting pekar på att det blivit värre sen dess.

Pekar snarare på motsatsen, att flyktingströmmen från Syrien slutat, eftersom kriget slutade pga att diktaturen förlorade.

Hur du än vrider och vänder på det så är Israel inte orsaken till det syriska inbördeskriget, och alla flyktingar som kom utav det.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-07-17 kl. 00:47.
Citera
2026-07-17, 00:37
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Ingenstans har jag skrivit att alla dessa flyktingar har hamnat i Sverige.
Det har jag heller aldrig sagt att du påstått, eftersom vi båda skrev Europa så är din kommentar helt överflödig.

Citat:
Och något sådant påstående är för dumt att läsa in, då Sverige inte tagit emot 20 miljoner flyktingar. De flesta flyktingar hamnar väl i flyktingläger i geografiskt nära områden.

Det är oansvarigt av dig att läsa in saker jag aldrig påstått.
Men nu har du skrivit Europa, så vad det här är för svammel vet jag inte, det bevisar bara att du inte kan stå för dina egna foliehattsteorier du bevisligen postat i TS. Idiot,
Citera
2026-07-17, 00:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ja det är fortfarande inblandning i krigande. Bisarrt att du förnekar Israels inblandning i Syrienkriget, faktiskt.
Bisarrt att du då står för TS påstående att denna inblandning tagit 20 miljoner flyktingar in i EU. Hur är det med rassematematiken egentligen? Du verkar varken listig eller stark själv..
Citera
2026-07-17, 00:41
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Detta är ett svenskt forum. Så jag utgår från att gemene man här bor i Sverige.

Ofta får man läsa i diskussionerna här att folk hatar araber och muslimer. Det är bra att Israel utrotar dessa i sina diverse krig, får vi läsa.

Det finns lite problem med det resonemanget.

1. Israels inblandning i diverse krig har orsakat enorma migrationsströmmar till Europa och Sverige. Uppskattningsvis är antalet flyktingar över 20 miljoner människor.

Vilka minns Anders Borgs ökända citat ”You make the wars, and we get the refugees”

2. Att Israel krigar och mördar araber i Mellanöstern ökar alltså mängden araber i Sverige.

3. Om man inte gillar araber, varför vill man då ha dom i Sverige?

=> Att stödja Israel därför att dom mördar araber är alltså något av en paradox. Det blir ju bara mer araber i Sverige.

Tycker ni inte att det vore bättre om araberna bodde i Mellanöstern istället? Borde inte Mellanöstern vara för araber? Hur tänker ni kring detta paradoxala resonemang vi brukar se här på forumet?

Majoriteten av människor är efterblivna och är oförmögna till att komma fram till den enkla självklara logiken i ditt inlägg.

Samma människor som hatar massinvandringen, men fortsätter rösta på massinvandrings moderaterna.
Citera
2026-07-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det har jag heller aldrig sagt att du påstått, eftersom vi båda skrev Europa så är din kommentar helt överflödig.

Men nu har du skrivit Europa, så vad det här är för svammel vet jag inte, det bevisar bara att du inte kan stå för dina egna foliehattsteorier du bevisligen postat i TS. Idiot,
Ja jag har, underförstått, inte heller påstått att alla hamnat i Europa.

Du får bli bättre på att läsa vad jag skriver
Citera
2026-07-17, 00:43
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Hur du än vrider och vänder på det så är inte Israels inblandning själva orsaken till Syrienkriget och alla flyktingarna som kom pga kriget.
Citera
2026-07-17, 00:45
Medlem
Citat:
Detta är ett svenskt forum. Så jag utgår från att gemene man här bor i Sverige.

Ofta får man läsa i diskussionerna här att folk hatar araber och muslimer. Det är bra att Israel utrotar dessa i sina diverse krig, får vi läsa.

Det finns lite problem med det resonemanget.

1. Israels inblandning i diverse krig har orsakat enorma migrationsströmmar till Europa och Sverige. Uppskattningsvis är antalet flyktingar över 20 miljoner människor.

Vilka minns Anders Borgs ökända citat ”You make the wars, and we get the refugees”

2. Att Israel krigar och mördar araber i Mellanöstern ökar alltså mängden araber i Sverige.

3. Om man inte gillar araber, varför vill man då ha dom i Sverige?

=> Att stödja Israel därför att dom mördar araber är alltså något av en paradox. Det blir ju bara mer araber i Sverige.

Tycker ni inte att det vore bättre om araberna bodde i Mellanöstern istället? Borde inte Mellanöstern vara för araber? Hur tänker ni kring detta paradoxala resonemang vi brukar se här på forumet?

Håller helt med. Det är en stor paradox. Men det finns en till viktig sak som förklarar varför araber är så hatade av Europa och västvärlden och det handlar om oljan.
Mellanöstern har massor av olja. Europa och västvärlden måste ha den oljan för att deras ekonomi och fabriker ska fungera. Eftersom araberna kontrollerar den viktigaste resursen i världen, vill västvärlden ha makt över dem.
När västvärlden inte kan bestämma över dem, börjar man istället prata illa om dem. Genom att måla upp araber och muslimer som fiender blir det lättare att försvara krig och bomber i området.
Det blir alltså en dubbel paradox:

1. Folk hejar på krig som gör att fler flyr till Sverige.
2. Man hatar de människor som har oljan som vi själva är helt beroende av.

Allt handlar i grunden om pengar, makt och olja.
Citera
2026-07-17, 00:46
Medlem
Citat:
Hur du än vrider och vänder på det så är inte Israels inblandning själva orsaken till Syrienkriget och alla flyktingarna som kom pga kriget.
Du attackerar halmgubbar
Citera
2026-07-17, 00:47
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Det första som står i artikeln är:
"Israel has occasionally intervened in the Syrian civil war since it began in March 2011"

Att "ingripa ibland" i ett krig, är inte samma sak som att som att "ligga bakom" eller att "vara pådrivande".

Det syriska inbördeskriget beror på att den inhemska befolkningen varit splittrad och att olika grupper hatat varandra och vill döda "de andra".
Att Israel i det läget känner sig tvungna att "styra upp" är inte så konstigt.

Hela Syrien kriget orkestrerades av Israel.

CIA/USA kontrolleras av Israel, det var de som låg bakom det.

Börjar vid 1.15 "actually that came from Jerusalem "

https://youtu.be/tCE75GrPfJ0

Samma med Irak kriget: https://www.haaretz.com/2003-04-03/ty-article/white-mans-burden/0000017f-e398-d804-ad7f-f3fa5d520000

Israel ligger bakom massinvandringen av araber till Sverige.
Citera
2026-07-17, 00:47
Medlem
Jag vill att så många muslimer och bögar som möjligt kommer hit. Rent logiskt bör de förtyckta kvinnorna och klimatet tjäna på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in