2026-07-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera

Om du hade bott i Palestina. Hade du bara accepterat att dö som collateral damage av en IDF-bomb?

Om jag hade tvingats bo bland terrorslöddret hade jag i första hand försökt ta över makten och ingå fred med Israel och i andra hand hjälpt Israel döda så många terrorister som möjligt.

Citat:
Man behöver inte kunskap för att se att Israels medvetna och uppsåtliga barnamord är fel.

Din brist på kunskap gör att du hela tiden hamnar fel i diskussionen. Du diskuterar utifrån en verklighet som inte existerar.
Senast redigerad av Petronius 2026-07-16 kl. 23:09.
Citera
2026-07-16, 23:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag hade sålt ris till ockerpriser till svältande sen hade jag pensionerat mig i Egypten.
Citera
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Vadå acceptera tvåstatslösningen? Israel vill inte ha en tvåstatslösning, dom vill ha allt för sig själva utan palestinier. Urinvånarna ska inte bo där. Dom ska flytta till Europa. Europeiska judar ska invandra till Israel.
Du har alltså ingen som helst kunskap om fredsförhandlingarna under 90 och 00-talet då man genom Bill Clinton erbjöd Palestina en egen stat (med vissa invändningar), något Palestinierna tackade nej till för de ville ha mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
De får ju bo där. Där de inte bott i 'hundratals år'. Palestinier får bo i Israel. Palestinier bor i Israel. Judar får inte bo i arabländerna.
De måste bara acceptera civilisation. Svårt för araber.
Nej det är inte sant. Palestinier får inte flytta till Israel och bli medborgare i landet.
Citera
2026-07-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Om jag hade tvingats bo bland terrorslöddret hade jag i första hand försökt ta över makten och ingå fred med Israel och i andra hand hjälpt Israel döda så många terrorister som möjligt.

Din brist på kunskap gör att du hela tiden handlar fel i diskussionen. Du diskuterar utifrån en verklighet som inte existerar.

Dom du kallar terrorslödder, är det alla palestinier eller enbart Hamasmedlemmar? Gör du någon skillnad?
Citera
2026-07-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Din brist på kunskap gör att du hela tiden handlar fel i diskussionen. Du diskuterar utifrån en verklighet som inte existerar.
Hur ska den freden konstrueras? Vill Israel ha fred med Palestina?

”Handlar fel i diskussionen”. Vafan ska det betyda.
Citera
2026-07-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Du har alltså ingen som helst kunskap om fredsförhandlingarna under 90 och 00-talet då man genom Bill Clinton erbjöd Palestina en egen stat (med vissa invändningar), något Palestinierna tackade nej till för de ville ha mer.
Israel vill inte ha en tvåstatslösning. Vad är det du inte förstår?
Citera
2026-07-16, 23:10
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Dom du kallar terrorslödder, är det alla palestinier eller enbart Hamasmedlemmar? Gör du någon skillnad?
Är det någon skillnad? Har inte Hamas/Hizbollah dödat alla andra?

Har du ens varit i Mellanöstern?
Citera
2026-07-16, 23:14
Medlem
Citat:
Är det någon skillnad? Har inte Hamas/Hizbollah dödat alla andra?

Har du ens varit i Mellanöstern?

Givetvis. Hur många av dom nu levande i Gaza tror du röstade på Hamas för 20 år sedan?
Citera
2026-07-16, 23:16
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Givetvis. Hur många av dom nu levande i Gaza tror du röstade på Hamas för 20 år sedan?
Alla, av se de inte sköt.
Citera
2026-07-16, 23:24
Medlem
Citat:
Alla, av se de inte sköt.

Nej, ca 5-10%. En överväldigande majoritet har alltså inte ens röstat på Hamas, och kan därmed inte räknas som indirekt ansvariga för Hamas dåd. Än förre, ca 1% är medlemmar. Men du anser det helt ok att blåsa bort alla som råkat haft oturen att födas på just den plätten?
Citera
2026-07-16, 23:26
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
men det saknades det ju ens den längsta graden av bevis för det ,åklagaren sökte ju åtal för bla extermination, likt det palestinerna och nazzarna hängdes och sprängdes för, ja altså pallanazzarna kommer ju hängas när kriget är slut, likt nazzarna i nurnenberg

som man kan bevisa? eller som du känner starka och svallande inavlade känslor kring (vad inavlade känner är ju inte bedömningsgraden vid bevisvärdering inom västerländsk juridik, utan… ja andra ställen)

Att det dagligen begåtts och begås mängder med uppenbara och otvetydiga krigsbrott av både Israel och Ryssland på ockuperad territorium är väldokumenterat och ett faktum, men givetvis kan det vara besvärligt att direkt peka ut den/ de skyldiga och den/ de som är lämpliga att döma.

Eller har du undgått att mängder med civila personer mördats och civil infrastruktur bombats och att Israel och Ryssland är de skyldiga till dessa illdåd?

Se och läs exempel på
https://reportrarutangranser.se/internationellt/rsf-gor-en-femte-anmalan-for-krigsbrott-i-gaza/
https://sida.se/sida-i-varlden/lander-och-regioner/ukraina/avslojar-krigsbrott-med-sida-stod
Senast redigerad av UpAndGo2 2026-07-16 kl. 23:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in