2026-07-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Hade du läst fup och lyssnat på hans förhör i tingsrätten så framgår det tydligt att BO / Arne berättar att efter slaget så han hamnar på marken så är de kvar i ca 5 minuter, han berättar även att de inte pratar eller plockar med något. Han har en tydlig redogörelse för att han ser Annette lämna kl 19:05.

2 tidigare ostraffade personer

Jag har inga ljudfiler, så jag har inte hört det. Men det står inte så i fup, har läst flera gånger för att se om jag missar något. Möjligt att det framgick i rättegången. Men jag kan tycka 5 minuter är lång tid om man ska ställa iordning några möbler och mattfransar på en begränsad yta - det tar max 1 minut för två personer. Vad gjorde de under de 5 minuerna annars? Och med tanke på att han var så illa tilltygad att han var medvetslös i en timme efter att de lämnade så är det väl inte omöjligt att han inte har glasklar uppfattning om den tiden, dvs då han spelar död.

Alla förstagångsförbrytare är tidigare ostraffade. Är inget hållbart argument för att de är oskyldiga.
Citera
2026-07-15, 18:19
Medlem
Citat:
Hörde via ”en som känner en som känner en” att hon lyckades kräma ur ett par miljoner som hon egentligen inte ”hade rätt till” pga äktenskapsförord ur exmaken.

Ska förtydligas som sagt att det är min till mun så kan inte bekräftas med säkerhet men ingen ”svammlare” som kom med påståendet.

Lär ju inte lyfta miljonlön direkt som skolsköterska… B)

Borde väl vara pga avsaknad av äktenskapförord i så fall?

Inte miljonlön men 600´är normal skolsköterskelön
Citera
2026-07-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har inga ljudfiler, så jag har inte hört det. Men det står inte så i fup, har läst flera gånger för att se om jag missar något. Möjligt att det framgick i rättegången. Men jag kan tycka 5 minuter är lång tid om man ska ställa iordning några möbler och mattfransar på en begränsad yta - det tar max 1 minut för två personer. Vad gjorde de under de 5 minuerna annars? Och med tanke på att han var så illa tilltygad att han var medvetslös i en timme efter att de lämnade så är det väl inte omöjligt att han inte har glasklar uppfattning om den tiden, dvs då han spelar död.

Alla förstagångsförbrytare är tidigare ostraffade. Är inget hållbart argument för att de är oskyldiga.

Det är ju vad han sa i tingsrätten som räknas och då säger han att han ligger mitt emellan de 2 mattorna, ljud finns på YouTube. Likväl på frågor från ena försvarsadvokaten så säger han att de inte gör något speciellt.

Helt avtuppad / borta lär han ju inte vart om det har hänt då han vittnar om att han ser A gå ut genom altandörren, och då tittar han på en klocka på väggen, då uppger han att klockan är 19:05.

Jag ser att jag inte fick med allt när jag skrev 2 tidigare ostraffade, det som skulle stått var:

2 tidigare ostraffade personer, jag är tveksam till att man håller huvudet så kallt så man börjar plocka iordning innan man kilar ut……
Citera
2026-07-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabra
Borde väl vara pga avsaknad av äktenskapförord i så fall?

Inte miljonlön men 600´är normal skolsköterskelön

Inte vad jag hörde…….

En snabb googling säger att erfarna kan tjäna upp mot 600tsek/år. Vad jag förstår har hon inte vart de i så många år och då ligger man mellan 35-40tsek. De blir man inte smällfet på.
Citera
2026-07-15, 19:33
Medlem
colis avatar
Systrarna är ju helt uppenbart skyldiga, det råder det ingen tvekan om när man läser FUP och TR och HR domarna.
Om man kan läsa något annat ur FUP och domstolens text än att de har uppenbar skuld till Arnes skador och överfallet på honom, har man nog skygglappar för att man helt enkelt vill se annat

Tanterna är skyldiga.
Tanterna är uppenbart mycket klantiga våldsförbrytare
Tanterna är dömda i TR och HR till 10 år fängelse för mordförsök
Domarna kommer vinna laga kraft framöver.
Tanterna kommer ärva så lite som möjligt efter sina föräldrar.
Tanterna kommer rättmätigt få krypa in
Tanterna kommer sitta bakom galler under kommande 6-7 år.
Sannolikt kommer tanterna förlora sina jobb och möjligen också boende de inte kan betala för under fängelsetiden.
Socialstyrelsen har numera tillsyn över undersköterskor med ”legitimation”. Döms man för mordförsök förlorar man rimligen den underskötersketiteln.
Vid grova våldsbrott som mordförsök förlorar den dömde också ofta körkortet.
De båda tanterna har helt klart förtjänar det.
Senast redigerad av coli 2026-07-15 kl. 19:38.
Citera
2026-07-15, 19:34
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Hörde via ”en som känner en som känner en” att hon lyckades kräma ur ett par miljoner som hon egentligen inte ”hade rätt till” pga äktenskapsförord ur exmaken.

Ska förtydligas som sagt att det är min till mun så kan inte bekräftas med säkerhet men ingen ”svammlare” som kom med påståendet.

Lär ju inte lyfta miljonlön direkt som skolsköterska… B)

Alltså vi förstår din agenda med ett konto som skapades när ta teens blev häktade.

Du kommer med rent skvaller men säger samtidigt vi andra inte läser fupen.

Jag läste en intevju med C.
Det verkar som de haft båda sina barn med funktionshinder i fokus och arbetar man som assisten kanske tp dem drar man in pengar i bolag som man då har tex. Vet inte om det är så men hon verkar väldigt engagerad som mamma och han som pappa.

Och hur kan man få miljone rman inte har rätt till. En skilsmässa med bouppteckningföljer lagen. Om inte Manne ger henne ytterligare .
Citera
2026-07-15, 19:36
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Det är ju vad han sa i tingsrätten som räknas och då säger han att han ligger mitt emellan de 2 mattorna, ljud finns på YouTube. Likväl på frågor från ena försvarsadvokaten så säger han att de inte gör något speciellt.

Helt avtuppad / borta lär han ju inte vart om det har hänt då han vittnar om att han ser A gå ut genom altandörren, och då tittar han på en klocka på väggen, då uppger han att klockan är 19:05.

Jag ser att jag inte fick med allt när jag skrev 2 tidigare ostraffade, det som skulle stått var:

2 tidigare ostraffade personer, jag är tveksam till att man håller huvudet så kallt så man börjar plocka iordning innan man kilar ut……

Man kan nog göra väldigt mkt Anna om man är villig att slå ihjäl sin far för pengar.

Återigen det finns INGEN annan som har motiv att se A död.
Ingen!
Och han pekar ut dem direkt när han ringer 112.
De har endast varann som alibi. INGEN annan kan ge dem alibi för tidpunkten på ca 1-1,5h.
Cased closed
Citera
2026-07-15, 19:42
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Inte vad jag hörde…….

En snabb googling säger att erfarna kan tjäna upp mot 600tsek/år. Vad jag förstår har hon inte vart de i så många år och då ligger man mellan 35-40tsek. De blir man inte smällfet på.

Ja 40k i månaden ger närmare 500k per år.ä är inte fel.
Hon är inte fattig!
Medianlönen i Sverige är 38k, den är mer rättvis än medellönen.

Men rätt ointressant då hon oavsett är oskyldig. Likaså alla andra släktingar.
Skyldiga är två giriga döttrar som inte kunde vänta några år.
Även om han dog hade de ändå int vunnit bestridandet av testamentet efter mamman
Citera
2026-07-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Systrarna är ju helt uppenbart skyldiga, det råder det ingen tvekan om när man läser FUP och TR och HR domarna.
Om man kan läsa något annat ur FUP och domstolens text än att de har uppenbar skuld till Arnes skador och överfallet på honom, har man nog skygglappar för att man helt enkelt vill se annat

Tanterna är skyldiga.
Sannolikt kommer tanterna förlora sina jobb och möjligen också boende de inte kan betala för under fängelsetiden.
Socialstyrelsen har numera tillsyn över undersköterskor med ”legitimation”. Döms man för mordförsök förlorar man rimligen den underskötersketiteln.

Med tanke på deras nuvarande ålder så känns det ganska orelevant huruvida de har kvar sina legetimationer när de kommer ut…..
Citera
2026-07-16, 00:42
Medlem
colis avatar
Citat:
Med tanke på deras nuvarande ålder så känns det ganska orelevant huruvida de har kvar sina legetimationer när de kommer ut…..

Den yngsta är 61 år. Hon kommer knappt ens vara ålderpensionär (68 år för hennes årskull) när hon kommer ut.
Finns väldigt många 70-plus undersköterskor som drygar ut pensionen med inhopp i vården av och till.

Ingen av de två morddömda kommer dock kunna få ens ett extrajobb inom vården när de kommer ut.
Det är ju inte heller kul att få sitt undersköterskecertifikat, som man kanske är stolt över, återkallat av Socialstyrelsen. Eller indraget körkort.

För den yngre Susanne, 61 år, undersköterska på njurmedicin på Ryhovs sjukhus med årsinkomst 2024 på 470’kr kommer pensionen märkbart också påverkas av de försvunna sista sju intjäningsåren.
Den äldre 65-åriga Anette, som jobbade inom hemtjänsten med 430’ kr i årsinkomst 2024, mister två års intjänad pension.
De flesta med 10+ åriga fängelsestraff måste lämna sitt boende när de åker in, då de i allmänhet inte har råd att ha det kvar utan någon inkomst.

Annette och Susanne skulle tänkt efter före…..
Senast redigerad av coli 2026-07-16 kl. 00:45.
Citera
2026-07-16, 15:55
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Tanterna är skyldiga.

WORD! 👍
Kärringarna hör hemma där dom bor nu, i en etta med stålgardiner.
Vidriga giriga avarter som är beredda att mörda sin egen pappa för pengar som dom själva inte har tjänat ihop!
DRÄGG!
Citera
2026-07-16, 21:47
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Din punkt 1 är ju i sak felaktig, man erkänner ju inte för att man har 2 yrkande, det är ju samma sak som att åklagaren alltid har 2 yrkande, i detta fallet hade han - 1, försök till mord. 2, grov misshandel.

Man har ju alltid med 2 alternativ både från försvaret och åklagarsidan…….

Snick, snack. Det normala är att försvaret yrkar att:

Antingen 1) Frikännande

alternativt 2) att straffet mildras.

Men här yrkade förvaret på en annan fällande dom, en annan brottsrubricering. Således att de vidgår att de faktiskt gjort gärningen, om än i hastigt mod. Men när de sen lämnade brottsoffret åt sitt öde, att leva eller dö i sina dödsrosslingar. Då var det inte så hastigt längre. Då var det överlagt mod. Så måste hovrätten ha tänkt.
Senast redigerad av PerOF 2026-07-16 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in