2026-07-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
De människor som frågar om bodycount i början av dejtingen eller i början av ett nytt förhållande - vad får de ut av det? Har de en tabell som visar hur länge förhållandet kommer hålla i paritet med hur många partnern legat med eller vad går det ut på? Finns det några garantier alls åt någotdera hållet?

Och varför är det helt plötsligt viktigt för gen z men inte för äldre generationer? Påverkan från nykonservativa influencers?

Skriver de in frågan i sin dejtingprofil? Är det därför som 40% av unga killar inte legat så mycket? De stirrar sig blinda på bodycount och går miste om någon som det kunde bli nåt med?
Skulle tro att de som bryr sig mest om hur många andra legat med gör det för att de legat med färre och får mindervärdeskomplex.
Citera
2026-07-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jaså det kan dem! Vilken tur att du upplyser oss om det! För det hade vi inte vetat annars!

Och snygg subtil pik du fick in där mot Bimbodeluxe!
Missade piken, upplys mig!
Citera
2026-07-16, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Låter riktigt jävla stört att berätta för sina barn om sitt sexuella förflutna! Vare sig det är ett heterosexuellt förflutet eller ett homosexuellt/bisexuell förflutet! Så gör man fan inte! Det är gränslöst och faktiskt en form av sexuellt övergrepp att pracka på sina barn detaljer om sitt sexuella förflutna! Det sexuella förflutna pratar jag givetvis inte om med mina barn! Sedan vet ju barnen att jag har haft ex. Någon dag när de är vuxnakanske jag berättar att det är ex av båda könen. .En inte ens då kommer jag prata om mitt forna sexliv!
Menar du att du pratar ned dina barn om ditt heterosexuella sex?! 😡🤬 lägg av med det! Det skadar barn om föräldrarna pratar om sina sexliv med barnen!

Ja. Och kvinnor som också pratar om sina sexuella eskapader och hur många de har legat med, låter i mina öron lika valpigt kill-aktiga som Abdullah. Fattar du bättre då? Okvinnligt!
Haha vad hände nu varför blev du så arg?
Jag menar att barnen när de är gamla nog kanske får höra lite tissel och tassel om pappas eskapader, inte i detalj, och kanske inte av dig.

Jag tycker du låter som att dina uppfattningar om könsroller kommer från 1800-talet. Därför är jag mycket förvånad över dina liberala hållning till homosex! Jag vill betona att jag inte på något sätt är emot det, jag vill bara informera herrn om att barn kan vara mycket elaka mot varandra.

När du har homosex btw, så intar du ju en typ av kvinnlig roll som mottagare, eller så kanske din partner gör det. Är det omanligt då eller vad är din syn på den saken?
Senast redigerad av Nyepost 2026-07-16 kl. 20:38.
Citera
2026-07-16, 20:36
Medlem
Citat:
De människor som frågar om bodycount i början av dejtingen eller i början av ett nytt förhållande - vad får de ut av det? Har de en tabell som visar hur länge förhållandet kommer hålla i paritet med hur många partnern legat med eller vad går det ut på? Finns det några garantier alls åt någotdera hållet?

Och varför är det helt plötsligt viktigt för gen z men inte för äldre generationer? Påverkan från nykonservativa influencers?

Skriver de in frågan i sin dejtingprofil? Är det därför som 40% av unga killar inte legat så mycket? De stirrar sig blinda på bodycount och går miste om någon som det kunde bli nåt med?

De kanske anser att det säger något om personen. I andra fall kanske det bara är nyfikenhet. Att svaret inte spelar någon roll men att man är nyfiken ändå. Osv. Kan finnas många anledningar.

Vad gäller äldre generationer så existerade ju inte hook up-kulturen och casual sex när de var unga, så det fanns inte på kartan att vanliga människor hade högt bodycount.
Citera
2026-07-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Skulle tro att de som bryr sig mest om hur många andra legat med gör det för att de legat med färre och får mindervärdeskomplex.

Jag tror du är nåt på spåren. Har märkt av hos en del män en slags ånger att de inte låg runt mer i ungdomen och känner ett sug efter att ta igen det senare i livet.

Definitivt en stor del i att ett ex gjorde slut med mig. Han kände att han inte hade haft tillräckligt med äventyr i tonåren och 20 års åldern så det tänkte han ta igen i sena 30 åren. Det riktigt gnagde i honom.

Själv landar nog min bodycount på omkring 35. Inte för att det säger nåt alls om min relationsstil, är världens mest trogna partner när jag har seriöst förhållande. Finns inte ens i min tankevärld att jag skulle vara otrogen och skada någon annan på det sättet, speciellt inte någon jag släppt närmast inpä livet.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-16 kl. 20:42.
Citera
2026-07-16, 20:39
Medlem
Citat:
Jag tror du är nåt på spåren. Har märkt av hos en del män en slags ånger att de inte låg runt mer i ungdomen och känner ett sug efter att ta igen det senare i livet.

Definitivt en stor del i att ett ex gjorde slut med mig. Han kände att han inte hade haft tillräckligt med äventyr i tonåren och 20 års åldern så det tänkte han ta igen i sena 30 åren. Det riktigt gnagde i honom.
Och kan de inte ta igen det kan de iallafall skambelägga de som haft roligare än dem. Särskilt om det är kvinnor som haft roligare än dem.
Citera
2026-07-16, 20:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Tidigare beteende är den bästa förutsägelsen av framtida beteende.

Sen tror jag inte det spelar så stor roll vad den exakta siffran är, man vill bara försäkra sig om det ligger inom ett rimligt intervall. Ingen vill bygga bo med någon som visar sig ha ett förflutet som byns största hora eller häradsbetäckare.
Citera
2026-07-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Låter riktigt jävla stört att berätta för sina barn om sitt sexuella förflutna! Vare sig det är ett heterosexuellt förflutet eller ett homosexuellt/bisexuell förflutet! Så gör man fan inte! Det är gränslöst och faktiskt en form av sexuellt övergrepp att pracka på sina barn detaljer om sitt sexuella förflutna! Det sexuella förflutna pratar jag givetvis inte om med mina barn! Sedan vet ju barnen att jag har haft ex. Någon dag när de är vuxnakanske jag berättar att det är ex av båda könen. .En inte ens då kommer jag prata om mitt forna sexliv!
Menar du att du pratar ned dina barn om ditt heterosexuella sex?! 😡🤬 lägg av med det! Det skadar barn om föräldrarna pratar om sina sexliv med barnen!

Ja. Och kvinnor som också pratar om sina sexuella eskapader och hur många de har legat med, låter i mina öron lika valpigt kill-aktiga som Abdullah. Fattar du bättre då? Okvinnligt!

Lider du av svår autism?

Han sa väl inte att du ska prata om ditt sexliv, utan om vilka du dejtat eller dina ex. Det är helt normalt beteende för föräldrar.
Citera
2026-07-16, 20:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Haha vad hände nu varför blev du så arg?
Jag menar att barnen när de är gamla nog kanske får höra lite tissel och tassel om pappas eskapader, inte i detalj, och kanske inte av dig.

Jag tycker du låter som att dina uppfattningar om könsroller kommer från 1800-talet. Därför är jag mycket förvånad över dina liberala hållning till homosex! Jag vill betona att jag inte på något sätt är emot det, jag vill bara informera herrn om att barn kan vara mycket elaka mot varandra.

När du har homosex btw, så intar du ju en typ av kvinnlig roll som mottagare, eller så kanske din partner gör det. Är det omanligt då eller vad är din syn på den saken?

Jag kan upplysa dig om att Tomatkungen är en kvinna, om du inte redan insett det.
Citera
2026-07-16, 20:42
Medlem
Citat:

Nja, finns väl många kvinnor som skulle tappa intresset för en man om han visade sig vara incel/sexuellt oerfaren, t ex.
Citera
2026-07-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nja, finns väl många kvinnor som skulle tappa intresset för en man om han visade sig vara incel/sexuellt oerfaren, t ex.
Beror nog främst på mannens ålder. Och det finns fler kvinnor som skiter i det än det verkar finnas män som skiter i hur många män kvinnor legat med. Personligen hade det inte fått mig att backa om jag gillade snubben i övrigt. Hade väl dock hoppats att han var en fast learner.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-07-16 kl. 20:46.
Citera
2026-07-16, 20:44
Medlem
Citat:
Och kan de inte ta igen det kan de iallafall skambelägga de som haft roligare än dem. Särskilt om det är kvinnor som haft roligare än dem.

Jösses ja, avundsjukan på kvinnor från män gällande detta är något som genomsyrar många av de här trådarna och diskussionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in