Det märks att TS (och många andra) har väldigt dålig koll på livet överhuvudtaget. Många skaffar inte barn för att de kanske vet att de inte kommer att klara av uppgiften, vilket kan bero på allt från personlighet, sjukdomar, mpf eller liknande. Att de skulle "leva ett liv i sorg", "tomhet" eller andra klyschor är bara trams och stämmer inte in i verkligheten. Jag och många andra i min omgivning har inga barn och kommer aldrig någonsin att skaffa, men alla arbetar och många är aktiva i föreningar eller sysslar med frivilligarbete etc. Några har kanske gudbarn. Ingen håller på med festande, backpacking eller konsumerar ständigt prylar, något som alltid nu och då påstås av de med barn. Finns mycket man kan göra i livet, om man nu tycker att man ska göra något vettigt. Själv lever jag ensam eftersom jag behöver lugn och ro så att jag skulle ta hand om ett skrikit spädbarn eller en uppkäftig tonåring kommer inte i tanken. Nåja, behöver inte oroa mig för att det skulle hända ens i misstag då det skulle behövas en partner till det