Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Det är väl bara lågbegåvade pojkrumsanalytiker som gör en sådan koppling… utöver rysspropagandister förstås.
Moretex drar slutsatsen att Ryssland stoppar exporten av bränsle för att det inte finns någon bränslebrist… dum, dummare dummast?
Ryssland stoppade exporten av bränsle och börjar även importera så drönarattackerna gav inte mycket (folk i denna bransch förlorar naturligtvis pengar). Man har nu bränsle medans raffenaderier lagas, begriper du?
Om inte så ge mig en analys då experten! Står det ryska samhället stilla på grund av bränslebrist? Kommer bönderna ha tillräckligt med bränsle för skörden (se mina länkar). Fungerar inte transporterna genom Ryssland? Får militären mindre bränsle så det påverkar kriget i Ukraina? På Krim påverkar bränslebrist men där har vi ingen militär front.
När du ändå håller på, vad ska detta leda till tycker Kievregimen? Kommer alla pengar i Ryssland ta slut och kriget måste avslutas? Kommer det bli folkstorm och störtande av den ryska regeringen? Kommer ryssarna att på knä säga förlåt och ge bort sitt land till EU? Det här är råskinnstänk och skadeglädje och det leder bara till att Ryssland tar mer buffertzoner, bombar sönder mer och då till vintern som blir svår för Ukraina men det är väl senare problem för dumskallarna.
Prova, kör hårt nu och ge mig några exempel på att Ryssland har det svårt under bränslebrist! Blända mig med ditt geni!