Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Sossarna har för avsikt att rösta nej till det lagda förslaget med motiveringen som jag uppgav: att flera mindre brott inte ska kunna ge en högre straffskala än ett grovt.
Högern "vann" inget val 2022. Sossarna fick fler mandat än hela regeringen tillsammans. Däremot tog de makten, med hjälp av nazismens efterträdare i något som liknade en statskupp. Stor skillnad. Men det lägger vi bakom oss som ett kort och tråkigt kapitel och röstar tillbaka sunt förnuft i höst.
Högern vann valet 2022 och har haft makten hela tiden sedan dess och SD ingår numera i Högern enligt alla partier utom C som är lika sengångaraktiga som du.
SD är Sveriges näst största parti och att kalla dem fula namn var exakt det som gjorde dem stora.
Om (s) röstar för att en trippelvåldtäktsman ska ha mängdrabatt så vill jag se Maggan stå upp och säga det. Du liksom fuskar med sanningen och vågar inte säga ut den och det är typiskt Vänstern.
Det här valet blir roligare än jag trodde. Vänstern har inte lärt någonting! Nu väntar jag bara på att du slåss för att få hit fler flyktingar och lägga ner kärnkraften så blir det Högervinst igen.