2026-07-16, 14:37
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Många kärringar är jävligt kåta på att klättra i olika organisationer, och de är bra på att ljuga sig fram. Sen när de väl sitter som höga chefer och generaldirektörer etc är det inte lika roligt längre. De upptäcker att de har stora kunskaps och erfarenhetsmässiga luckor och klarar jobbet mindre bra eller inte alls. Då hoppar de av efter en kortare tid men kan då tillgodoräkna sig rikliga subsidier i form av avgångsvederlag, pension och annat.
Eller också hamnar de på Elefantkyrkogården och kan fortsätt med sitt parasiterande jobb på mycket lösa boliner och med sin gamla lön i behåll.
Kärringarna gör sällan jobbet utan staben gör det.

Hon måste ha suttit och druckit vin på arbetstid och sen blivit påkommen, är min gissning
Citera
2026-07-16, 16:56
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
För att undvika spekulationer så hade det varat bra att gå ut med orsaken även om det är något personligt. När man har denna typ av jobb så ingår det att gå ut med varför man från ena dagen till den andra slutar även om det kan vara jobbigt. Det enda som krävs är en rad eller två till i pressmeddelandet.
Det kan man tycka. Men hon har inte bara att ta hänsyn till sig själv utan nära o kära. Utan övriga jämförelser: Center-ledaren Anna Karin Hatt slutade tvärt. O det efter bara några månader. Visserligen sa hon att det var/är det politiska klimatet som gjorde att hon slutade. Men hon har fortfarande, mig veterligen, inte berättat vad det var som gjorde att hon slutade? Som man säger: har du sagt A, så bör du säga B.
Citera
2026-07-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Bra. Obegripligt vad en kvinna gjorde på den posten till att börja med.

Vilken jävla korkad kommentar!! Christina är en mycket duktig och kompetent chef som är väldigt populär bland sina underställda. Har ingen betydelse att hon är kvinna.
Citera
2026-07-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Många kärringar är jävligt kåta på att klättra i olika organisationer, och de är bra på att ljuga sig fram. Sen när de väl sitter som höga chefer och generaldirektörer etc är det inte lika roligt längre. De upptäcker att de har stora kunskaps och erfarenhetsmässiga luckor och klarar jobbet mindre bra eller inte alls. Då hoppar de av efter en kortare tid men kan då tillgodoräkna sig rikliga subsidier i form av avgångsvederlag, pension och annat.
Eller också hamnar de på Elefantkyrkogården och kan fortsätt med sitt parasiterande jobb på mycket lösa boliner och med sin gamla lön i behåll.

Christina Malm är en mycket duktig och kompetent chef och mycket omtyckt av sina underställda.
Citera
2026-07-16, 19:00
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Visste inte ens att försvaret hade en generaldirektör. Är det något nytt? Jag trodde det var ÖB som leder försvaret av Sverige.
GD är underställd ÖB.

GD är en civil position och ägnar sig åt bl a budgetfrågor
Citera
2026-07-16, 19:04
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsvarsmaktens-generaldirektor-avgar

Vad tror ni att de personliga skälen är? Något som har påverkan på rollen? Vem borde efterträda?
Hon har nog själv insett att hon inte mäktar med det hela, ersättare skulle kunna vara Dan Eliasson om han är disponibel, en man med erfarenhet från många myndigheter.
Citera
2026-07-16, 19:12
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Gubben som blivit sjuk kanske? Något av en legendar som börjar bli till åren:

https://www.hammaronytt.se/bonnpojken-med-sju-sm-guld-vi-traffar-mr-ulf-sundberg/

Troligen. Gubben var 57 när de två födde sin son. Det tär nog på en gamling.
Lägg ner politikgrubblerierna alla.

Vem skrev egentligen?
av Annika19 augusti, 2023
Text: KRISTINA Foto: KRISTINA, PRIVAT

Ulf slutade 2002 efter två år som anställd och började som chaufför och allt i allo på Schweiz ambassad i Stockholm i stället.
– Där fick jag tvätta bilarna varje dag, och varje fredag skulle de vara nytankade. Ambassadören och hans frus bilar hade jag hand om, och så körde jag dem och deras gäster. Och allt som ingen annan klarade av fick jag göra, skrattar Ulf.

Vid den här tiden träffade Ulf sin nuvarande fru ”chefen” och de fick ett gemensamt barn 2003.
Citera
2026-07-16, 20:33
Medlem
RickRozays avatar
Om jag får spekulera så har hon hamnat i ideologisk konflikt med Tidöregeringens nyfunna konservatism, och började försvara "värderingar", HBTQ-certifiering eller annat nonsens.

Bra att hon ryker, M-ledda regeringen har gjort stora misstag i utseende av kärnpositioner, till exempel Rikspolischefen, m. fl.
Citera
2026-07-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerpunani
Vilken jävla korkad kommentar!! Christina är en mycket duktig och kompetent chef som är väldigt populär bland sina underställda. Har ingen betydelse att hon är kvinna.

Jaså, det var ju duktigt att sluta helt tvärt. Det var väl någon snygg hunk med rysk brytning som överalade henne. Eller nej förresten, ryssarna är nog glada så länge den svenska militären styrs av kärringar.
Citera
2026-07-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Lämnat sitt uppdrag med omedelbar verkan av personliga skäl.

Ja vad kan ligga bakom, något som inte tålde dagens ljus eller bara av personliga skäl, dvs ev nåt tragiskt på hemmaplan.

Jag reagerade också på "med omedelbar verkan".
Skulle det hända någon personlig tragik eller kris, så brukar de flesta ta tjänstledigt. Vad jag förstår har hon inte haft sitt jobb så länge, ca 6 månader och här kanske vi pratar om någon form av provperiod som inte gick vidare till förlängning (?)
Citera
2026-07-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jaså, det var ju duktigt att sluta helt tvärt. Det var väl någon snygg hunk med rysk brytning som överalade henne. Eller nej förresten, ryssarna är nog glada så länge den svenska militären styrs av kärringar.
Underskattad kommentar.
Citera
2026-07-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Vad har hon gjort?
Inte ett jävla dugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto