2026-07-16, 17:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du missar poängen i din iver att rättfärdiga allt Israel gör, och som vanligt ljuger du vitt och brett!

Osloavtalen gav Israel civil och säkerhetsmässig kontroll över Area C som en interimslösning, men det är omtvistat om detta innebär att området permanent "gavs" till Israel.

Det är fullt rimligt att kritisera Hamas för deras handlingar, men det du gör är att placera alla palestinska aktörer eller alla palestinier i det facket.

Jag diskuterar inte Osloavtalen utan beslutet i Nationernas Förbund: https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-201057/
Citera
2026-07-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Ja, ett pågående folkmord och etnisk rensning av palestinier borde givetvis räknas in i Netanyahus krigsbrott.
men det saknades det ju ens den längsta graden av bevis för det ,åklagaren sökte ju åtal för bla extermination, likt det palestinerna och nazzarna hängdes och sprängdes för, ja altså pallanazzarna kommer ju hängas när kriget är slut, likt nazzarna i nurnenberg

Citat:

Men det är liknande med Putin att han enbart är internationellt eftersökt för kidnappning av barn, när det i verkligheten är mängder med krigsbrott han dagligen står bakom.

som man kan bevisa? eller som du känner starka och svallande inavlade känslor kring (vad inavlade känner är ju inte bedömningsgraden vid bevisvärdering inom västerländsk juridik, utan… ja andra ställen)
Citera
2026-07-16, 18:08
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Frågan försvåras av "om du blev FÖDD". För då har man inte den hemska historiken, och om man då gör motstånd så betyder det att några äldre kan ha planterat indoktrinering i din skalle. Jag skulle inte kunna slåss för något som var gammalt.

750.000 oskyldiga palestinier haffades av Israels militär 1948, i sitt eget land när Israel skapades, och transporterades till Gaza och Västbanken. Ändå rätt otroligt att det brottet fortfarande inte lösts utan det är värre än någonsin.
Citera
2026-07-16, 18:11
Medlem
Fyy fan för att bo i Palestina. Fyy fan för att bo i ett muslimskt land. Jag kan inte tänka mig eländet.
Citera
2026-07-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Fyy fan för att bo i Palestina. Fyy fan för att bo i ett muslimskt land. Jag kan inte tänka mig eländet.
Det verkar som det bara är muslim hatare som dig som stödjer Israels usla beteende.
Citera
2026-07-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag diskuterar inte Osloavtalen utan beslutet i Nationernas Förbund: https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-201057/

Där står att judar får flytta till Palestina, "it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine".

Iom att de nyinflyttade Palestinierna, (de som idag bor i det område som man i folkmun ibland kallar för Israel) i princip skapat en apartheid-stat med orginal-palestinierna som andra klassens medborgare, boende i ett öppet fängelse som kontrolleras helt av ny-palestinierna, så tror jag inte man kan räkna avtalet som giltigt (är det inte ändå enligt alla förutom några hjärntvättade hjon] längre.

Vad brukar hända om du tex bryter mot ett hyresavtal. Brukar det va lugnt eller behöver du flytta?
Citera
2026-07-16, 18:45
Medlem
mikaelss avatar
Jag hade flyttat till Israel, som till skillnad från Jordanien, Egypten m fl arabländer accepterar palestinier.
Det enda civiliserade landet i regionen.
Citera
2026-07-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Där står att judar får flytta till Palestina, "it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine".

Iom att de nyinflyttade Palestinierna, (de som idag bor i det område som man i folkmun ibland kallar för Israel) i princip skapat en apartheid-stat med orginal-palestinierna som andra klassens medborgare, boende i ett öppet fängelse som kontrolleras helt av ny-palestinierna, så tror jag inte man kan räkna avtalet som giltigt (är det inte ändå enligt alla förutom några hjärntvättade hjon] längre.

Vad brukar hända om du tex bryter mot ett hyresavtal. Brukar det va lugnt eller behöver du flytta?

Det är altså Storbritannien som avses i avtalet..... inte heller finns eller för den delen fanns det då några "palestiner" i någon form bland de "none-jewish comunities" som Britnerna styrde över...

Varför är ni inavlade så jävla efterblivna, en svensk skolgång a 2 miljoner kr borde kompensera och göra er åtminstonde inte lika efterblivna som kusinerna som blev kvar i hemlandet....
Citera
2026-07-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag hade flyttat till Israel, som till skillnad från Jordanien, Egypten m fl arabländer accepterar palestinier.
Det enda civiliserade landet i regionen.
Israel har inget val än an acceptera dem på grund av Israels lebensraum så erövras områden där Palestiner bor.
Citera
2026-07-16, 18:59
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Israel har inget val än an acceptera dem på grund av Israels lebensraum så erövras områden där Palestiner bor.
So?
Palestinier kan bo i Israel, bli medborgare och rösta.
Judar får inte ens besöka grannländerna.

Civilisation mot vildar.
Citera
2026-07-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
"Dom har växt upp med en terrorist armé som är betydligt värre än Israel. Dom vill hellre bli av med sina riktiga förtryckare. Ingen brydde sig då, men när det gäller judar så är det folkmord.

I Iran körde dom med bulldozers på gatorna och skövlade bort lik. 5-7 tusen sköts ner direkt på plats och resten avrättades som terrorister. 40 000 fredliga demonstranter dödade första veckan. Hamas är deras proxy armé. Dom använder civila som sköldar och dödar dom annars. Döda Hamas soldater räknas som civila. Allt för att få sympati. Vilket dom också får så det fungerar ju uppenbarligen."

Okej så du är av en annan åsikt. Men om du bortser från det så stämmer ju allting. Vänstervinklat beteende. Ni behöver en ekokammare annars fallerar eran logik direkt. Nu är ju Hamas och Hizbollah sponsrade av Iran men vi glömmer det, du skiter ju fullständigt i befolkningen och hejar på terrorister, lika mycket som du skiter i folket i Iran som styrs av en terrorist-regime.

Gå ut och krama en arab om du nu älskar dom så mycket.

Dwt handlar inte om åsikter,i första hand, det handlar om den objektiva verkligheten. Du vet den där 3-4000 personer dödades i upploppen/demonstrationer av dessa minst ca 300 poliser, brandmän och andra statliga tjänstemän och en stor ospecificerad andel beväpnade"demostranter"

Men du kanske sitter på en objektiv och trovärdig källa som kan bekräfta 40 000 döda fredliga demonstrater. Isf kommer jag självfallet omvärde min världsbild.

Låt se vad du har

Ocj när.du ändå är igång så langa fram källor som bekräftatdina påståenden om Hamas och civila sköldar, världen vet vilka det är.som frekvent anvönder sig av mänskliga sköldar. 90-talet är slut och.med internet så där Hasbaran lite var dag
Senast redigerad av RandomBelgare 2026-07-16 kl. 19:05.
Citera
2026-07-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är altså Storbritannien som avses i avtalet..... inte heller finns eller för den delen fanns det då några "palestiner" i någon form bland de "none-jewish comunities" som Britnerna styrde över...

Varför är ni inavlade så jävla efterblivna, en svensk skolgång a 2 miljoner kr borde kompensera och göra er åtminstonde inte lika efterblivna som kusinerna som blev kvar i hemlandet....

There shall be included in this law provisions framed so as to facilitate the acquisition of Palestinian citizenship by Jews who take up their permanent residence in Palestine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in