2026-07-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jo, kamphundar gör det. Cesar Milans pitbull Daddy bet folk flera ggr.
De är avlade att snedtända och koppla bort allt annat än att slåss till döden vid minsta antändning.
De kan vara hur undergivna, fjäskiga och lydiga som helst, men om de tänder till kommer de inte höra dig, se dig eller minnas nånting. De är avlade för att gå in i tunnelseende och slåss till döden.

Du va mig en bildad jäkel du 😆
Citera
2026-07-16, 12:59
Medlem
Citat:
100% pitbull, Amerikansk bulldog, XL Bully, Amerikansk Staffordshire eller en mix av all skiten.
Det handlar inte om ägarna. Det handlar om avel. Alla hundar med det utseendet borde steriliseras och avlivas.
De är avlade för att ha extremt kort stubin som inte går att återkalla och att ha adrenalinet på max för minsta lilla provokation. Sen ska de slåss in i döden och skita i sin egen smärta eller rädsla.
Det är så man avlat på dem.
Ingen jävla pundare eller rehabiliterad pundare eller ens en utbildad hundtränare kan ändra på det!
Tom Cesar Milans pitbull Daddy attackerade folk flera ggr.

Nämen nu är du allt väldigt arg, så illa att det går ut över tankeverksamheten…
För det första, inget du skriver stämmer överhuvudtaget och det med CM’s Daddy finns det ingen som helst dokumentation på att det skulle vara sant… och sen, ska man verkligen behöva både sterilisera OCH avliva ? Jag tycker nog det borde räcka med ett av alternativen det ena utesluter ju liksom det andra 🙄
Citera
2026-07-16, 13:00
Medlem
Citat:
Jo, kamphundar gör det. Cesar Milans pitbull Daddy bet folk flera ggr.
De är avlade att snedtända och koppla bort allt annat än att slåss till döden vid minsta antändning.
De kan vara hur undergivna, fjäskiga och lydiga som helst, men om de tänder till kommer de inte höra dig, se dig eller minnas nånting. De är avlade för att gå in i tunnelseende och slåss till döden.

Å så ljuger vi lite till 😅
Citera
2026-07-16, 13:34
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Varför slet den sig?

Hur gammal var barnet? Hur kommer det sig att hunden bet barnet? Var barnet helt oskyldigt dvs hunden attackerade barnet trots att barnet inte hade gjort nåt för att reta hunden?

Hur ska jag veta det???

Hur vet du att barnet är helt oskyldig?

Jag vet att hunden är omhändertagen.
Och att barnet är utskriven från sjukhuset.
Citera
2026-07-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Hur ska jag veta det???

Hur vet du att barnet är helt oskyldig?

Jag vet att hunden är omhändertagen.
Och att barnet är utskriven från sjukhuset.
Så barnet är redan utskrivet. Då lär det inte ha varit några jätteskador.

Jag vet inte om barnet är helt oskyldig. Det var därför jag ställde frågan. Något bör ha hänt för att hunden ska ha slitit sig men vad vet jag.
Citera
2026-07-16, 14:13
Medlem
Exakt vad som hänt i just detta fall är inte helt klart, inte heller vem hundägaren är eller ens vilken ras det är på hunden.
Jag måste dock påpeka att också barnens föräldrar har ett ansvar. Jag har sett flera föräldrar låta sina ungar springa fram till okända hundar. Sådant kan skrämma en hund. Vem är då ansvarig om hunden biter. Det är inte alltid självklart hundägaren det finns också en förälder.
Men som sagt, vad som egentligen har hänt i just detta fall är inte klart.
Citera
2026-07-16, 14:27
Medlem
SilkyJohnsons avatar
När man hör hundattack så tänker man direkt på pitbull
Borde införas att ägare som har såna hundar som attackerar borde få minst 1 år på kåken och sen aldrig mer få ha hund.
Citera
2026-07-16, 14:51
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Borde införas att ägare som har såna hundar som attackerar borde få minst 1 år på kåken och sen aldrig mer få ha hund.
Nej, vi borde bara förbjuda avel och fasa ut de hundraserna som utgör majoriteten av attacker. Vi kan inte ha speciell lagstiftning för ägare av kamphundar. Bara ta bort hundarna helt och hållet över tid.
Citera
2026-07-16, 15:32
Medlem
I ett normalt samhälle hade alla dessa kamphundar utan undantag avlivats.
Citera
2026-07-16, 16:19
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Varför slet den sig?

Hur gammal var barnet? Hur kommer det sig att hunden bet barnet? Var barnet helt oskyldigt dvs hunden attackerade barnet trots att barnet inte hade gjort nåt för att reta hunden?
För att den kunde?
Borde vi ha en regel att man måste vara stark nog att hålla emot sin hund för att få ha den?

Hundägaren stannade kvar tyder på att det var en tjej.
Citera
2026-07-16, 16:43
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Det är inte ens säkert att detta är en pitbull.
Citera
2026-07-16, 16:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Det är mycket märkligt att politiken inte tar tag i det.
Människor har dött - kvinnan i Västerbotten, en amstaff. Det gick fort.

En 44-årig kvinna förblödde, attackerad och ihjälbiten av en American Bully i en lägenhet på Hisingen i Göteborg i april 2024.

I artikeln som alla borde läsa ovan så nämns siffror, det är många nu. Flera barn som skadats.

En kväll såg jag en man med en hund som är förbjuden i de flesta länder, men inte i Sverige.
Hunden gick till attack.
Mot mannen i andra änden av kopplet.
Han fick inte stopp på hunden själv.

Gör om, gör rätt Peter Kullgren.

Det är för att det måste vara ett gulligt barn. Inte en gammal kvinna i Västerbotten som fick tarmpaketet utslitet av sin egen 22 kg amstaff (en hund som redan hade huggit rejält i barnbarnsben och som ägaren låtsades att hon hade avlivat. Hon blev dock avlivad själv - av sin lilla amstaff).

Det måste vara ett barn som folk bryr sig om. Typ Skorpan Lejonhjärta. Inte någon låghalt och blivande gängkriminell blatteunge från en förort till Götlaborg.

Ett gulligt svenskt barn - det är blodsoffret som krävs för att Sverige ska ta på sig förnuftsmössan gällande hundar som är avlade för att vara aggressiva mot allt och alla. Och som köps just därför.
Ett gulligt sönderslitet politikerbarn hade verkligen satt fart på saker och ting. Eller varför inte ett kungligt barn? Ines, kanske? Eller Julian?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in