Citat:
Vadå icke-brottsoffer? Jag har blivit rånad och misshandlad tre gånger.
Jag vet vad smärta, skräck, panik och dödsångest innebär. Vet du?
Det är därför jag vet vad som bör gälla och DU talar fan inte för mig, kan jag säga.
Ja du, hellre inget biträde och långa straff än biträde och korta straff. Varsågod för svaret.
Vill du inte bli påhoppad kan du väl börja med att inte provocera ?
Sverige behöver inte sosse-och vänsterfjollor som gulligullar med livsfarliga monster till människor utan Sverige behöver folk som Nayib Bukele
och
han i Kalifornien som införde
3 strikes and you´re out -lagen.
Jag vet vad smärta, skräck, panik och dödsångest innebär. Vet du?
Det är därför jag vet vad som bör gälla och DU talar fan inte för mig, kan jag säga.
Ja du, hellre inget biträde och långa straff än biträde och korta straff. Varsågod för svaret.
Vill du inte bli påhoppad kan du väl börja med att inte provocera ?
Sverige behöver inte sosse-och vänsterfjollor som gulligullar med livsfarliga monster till människor utan Sverige behöver folk som Nayib Bukele
och
han i Kalifornien som införde
3 strikes and you´re out -lagen.
Det beklagar jag. Hoppas du fått den hjälp du behövt! Men när vi pratar om "mord" och "våldtäkter", eller brott begångna av icke straffmyndiga, så är inte du ett offer för detta.
Jag kommer inte att tävla mot dig. Det är dessutom ganska uppenbart av diskussionen att du och jag lever/levt lite olika liv. Därför är jag också uppriktigt förvånad av att just DU är emot en förstärkning av Brottsoffermyndigheten och Brottsofferjouren, samt möjlighet till vårdgaranti för brottsoffer? Beträffande mig själv har jag upplevt saker som smärta, skräck, panik i mitt yrkesliv - och även träffat personer i mitt yrkesliv som både upplevt, och orsakat, detta. Så jag tycker jag har talorätt i denna frågan, även om du själv verkar tycka annat. Men vi lämnar denna diskussionen tycker jag.
"Ja du, hellre inget biträde och långa straff än biträde och korta straff. Varsågod för svaret" - Haha vet du vad, du behöver inte välja! Så bemöt gärna frågeställningen helt fritt och objektivt, annars kommer min tolkning vara att du inte har några argument eller i vart fall att du tyckte att frågeställningen blev lite jobbig att försvara...
"Vill du inte bli påhoppad kan du väl börja med att inte provocera?" - Jag har inte provocerat dig en enda gång. Däremot har DU nog själv känt dig provocerad, men det är ju någonting du får härbärgera själv. Hade du varit lite mer sansad så hade du upptäckt att vi t.o.m är överens i vissa frågor, samt även att jag inte ser några problem i vissa av dina förslag - bara man upprätthåller rättssäkerhet och legalitet (exempelvis EKMR, Barnkonventionen och diskrimineringslagarna). Jag är också för ett brottsofferperspektiv och har lämnat förslag på hur detta kan se ut. Jag säger att sänkt straffmyndighetsålder kan vara helt okej (så länge den inte understiger 14 år), jag säger att frihetsberövande straff mot barn kan vara helt okej (så länge man upprätthåller bestämmelserna i Barnkonventionen).