2026-07-16, 09:02
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Simon har släppt sin film på blu-ray och på VHS. Undra vem som köper VHS idag?
Citera
2026-07-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica

Samma folk som köper vinylskivor och kassetter.
Citera
2026-07-16, 11:28
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Samma folk som köper vinylskivor och kassetter.
Vinylskivor kan jag förstå, det gör även jag då och då. Men kassetter och VHS känns som det tillhör "hardcore samlare".
Citera
2026-07-16, 11:40
Medlem
Citat:
Vinylskivor kan jag förstå, det gör även jag då och då. Men kassetter och VHS känns som det tillhör "hardcore samlare".

Vinylskivor var också för hardcoresamlare bara för kanske 10 år sen. Men skillnaden är inte så stor, det är ingen större skillnad att köpa en vinylskiva du inte tänker spela än att köpa en kassett och eller en vhs. Särskilt idag har dom senare formaten blivit vanligare eftersom vinyl har blivit så extremt dyrt.
Sen tror jag inte det är så många ex Simon tänker köpa in av vhserna.
Citera
2026-07-16, 11:46
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Vinylskivor var också för hardcoresamlare bara för kanske 10 år sen. Men skillnaden är inte så stor, det är ingen större skillnad att köpa en vinylskiva du inte tänker spela än att köpa en kassett och eller en vhs. Särskilt idag har dom senare formaten blivit vanligare eftersom vinyl har blivit så extremt dyrt.
Sen tror jag inte det är så många ex Simon tänker köpa in av vhserna.

Ja, vinyl är dyrt och visst jag har en kassettspelare. Men VHS har jag inte sett på minst 20 år.
Citera
2026-07-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ja, vinyl är dyrt och visst jag har en kassettspelare. Men VHS har jag inte sett på minst 20 år.

Dom som köper vhs tittar inte heller på dom. Samma sak med majoriteten som köper vinyl.
Citera
2026-07-16, 13:11
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Går nog åt fort som fan, folk i min generation (85) älskar sånt där, har kompisar som rappar och dom släpper ofta sina album som kasetter också, men i betydligt mindre upplagor. Är så klart inte nån som köper i dessa format för att faktiskt konsumera utan det är ju bara att man ställer den som prydnad i bokhyllan.

Jag ställer mig mer frågande till vem som köper Simon Gärdenfors film på blu-ray, ett format som varken är kul eller nostalgiskt, känns lite cringe att någon bara är ute efter att kunna se filmen i allra bästa bildkvalité
Citera
2026-07-16, 14:27
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Dom som köper vhs tittar inte heller på dom. Samma sak med majoriteten som köper vinyl.

Lyssnar folk inte på sina vinyler??? Jag lyssnar då mina skivor.

Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Går nog åt fort som fan, folk i min generation (85) älskar sånt där, har kompisar som rappar och dom släpper ofta sina album som kasetter också, men i betydligt mindre upplagor. Är så klart inte nån som köper i dessa format för att faktiskt konsumera utan det är ju bara att man ställer den som prydnad i bokhyllan.

Jag ställer mig mer frågande till vem som köper Simon Gärdenfors film på blu-ray, ett format som varken är kul eller nostalgiskt, känns lite cringe att någon bara är ute efter att kunna se filmen i allra bästa bildkvalité
Men det är ju hardcore samlare som ska ha en vinylskiva i olika färger om det finns. Visst de finns folk som köper sånt. Men Gärdenfors har väl inte de fansen. Eller har han det, folk som köper Las Palmas eller allt annat med honom på vinyl och kassett?

För min del hade han fått släppa den på vanlig DVD, då jag ej har blu-ray. Inte för jag ändå skulle köpa den.
Citera
2026-07-16, 15:11
Medlem
Citat:
Lyssnar folk inte på sina vinyler??? Jag lyssnar då mina skivor.

Men det är ju hardcore samlare som ska ha en vinylskiva i olika färger om det finns. Visst de finns folk som köper sånt. Men Gärdenfors har väl inte de fansen. Eller har han det, folk som köper Las Palmas eller allt annat med honom på vinyl och kassett?

Ja det är vanligt att bara samla på vinyler. Jag tror Simon har rätt många sona fans, typiska hipsters, eller post-hipsters.
Citera
2026-07-16, 17:38
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ja det är vanligt att bara samla på vinyler. Jag tror Simon har rätt många sona fans, typiska hipsters, eller post-hipsters.
Okej, det kan nog stämma. För mig är Simon bara en lustig figur som gjort några provokativa låtar och stand up shower.
Citera
2026-07-16, 18:05
Medlem
Citat:
Okej, det kan nog stämma. För mig är Simon bara en lustig figur som gjort några provokativa låtar och stand up shower.

hans standup specials är släppts på vinyl, tror inte många sitter och spelar dom ofta.
Citera
2026-07-18, 21:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag har nyligen sett filmen Serietecknaren och jag blev rätt besviken. Han korta serier Mina problem som finns på youtube är ju mycket roligare. Kanske svårt att få en hel film på 1,5 timma att bli lika kul som korta avsnitt som är 15 - 20 min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in