2026-07-15, 22:20
Medlem
Tja,

Har väldigt bra ekonomi. 100M+ Säger det inte för att skryta utan för att det är relevant för min fråga nedan.

Har idag nästan alla likvida medel hos avanza och tycker de gör ett bra jobb. Men de är ju ingen riktig bank så jag använder skandiabanken för vanliga transaktioner. Har även lite hos revolut, SEB, m.fl.

Mitt problem :

Inte ofta, men några gånger om året brukar det bli en del större överföringar. Har gett gåvor via sms på 50k, lån på ett par miljoner. Ofta går det bra, men ibland blir det krångel och då hamnar jag hos skandiabankens jävla kundservice.......orkar inte med dem...

Är beredd att betala för och byta till en bank där man inte ständigt behöver bevisa att man inte är kriminell och kan få lite personlig service. Finns det idag?
Avanza har en private banking nivå som jag har, men de är ingen bank. Pratade med SEB och deras private banking verkar inte lösa mina problem och dessutom så vill de själva förvalta kapital.
Jag har INTE behov av någon som tror de vet vilka aktier och fonder som är bäst och vill ge råd. Jag vill bara kunna ringa "Bosse" så fort det är problem med något eller om jag vill göra en större transaktion.
Citera
2026-07-15, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av surprutt
Tja,

Har väldigt bra ekonomi. 100M+ Säger det inte för att skryta utan för att det är relevant för min fråga nedan.

Har idag nästan alla likvida medel hos avanza och tycker de gör ett bra jobb. Men de är ju ingen riktig bank så jag använder skandiabanken för vanliga transaktioner. Har även lite hos revolut, SEB, m.fl.

Mitt problem :

Inte ofta, men några gånger om året brukar det bli en del större överföringar. Har gett gåvor via sms på 50k, lån på ett par miljoner. Ofta går det bra, men ibland blir det krångel och då hamnar jag hos skandiabankens jävla kundservice.......orkar inte med dem...

Är beredd att betala för och byta till en bank där man inte ständigt behöver bevisa att man inte är kriminell och kan få lite personlig service. Finns det idag?
Avanza har en private banking nivå som jag har, men de är ingen bank. Pratade med SEB och deras private banking verkar inte lösa mina problem och dessutom så vill de själva förvalta kapital.
Jag har INTE behov av någon som tror de vet vilka aktier och fonder som är bäst och vill ge råd. Jag vill bara kunna ringa "Bosse" så fort det är problem med något eller om jag vill göra en större transaktion.

Antagligen en av de lokala sparbankerna som fortfande har nomal kontantsevice och bryr sig om kunden.

Eller ålandsbanken som är för personer med lite mer stålar.
Senast redigerad av Blatteman 2026-07-15 kl. 23:31.
Citera
2026-07-15, 22:39
Medlem
Är det bara överföringar när du skänker och lånar ut pengar som du har problem med tror jag det är vettigare att prata med den bank du har. Vilken bank som helst borde duga annars. Jag har ibland mycket pengar på kontot, dock långt ifrån lika mycket som dig och har aldrig känt mig ifrågasatt av Swedbank. Tycker att din bank borde ju veta att du har massor med pengar på kontot och de har väl redan tagit reda på var de pengarna kommer ifrån?
Citera
2026-07-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Är det bara överföringar när du skänker och lånar ut pengar som du har problem med tror jag det är vettigare att prata med den bank du har. Vilken bank som helst borde duga annars. Jag har ibland mycket pengar på kontot, dock långt ifrån lika mycket som dig och har aldrig känt mig ifrågasatt av Swedbank. Tycker att din bank borde ju veta att du har massor med pengar på kontot och de har väl redan tagit reda på var de pengarna kommer ifrån?

Klart banken har historik, har ju svarat på deras KYC massor med gånger, men man är bara en I mängden och varje gång man gör något större så är det samma sak igen....
Det finns ingen "Bosse" där som känner mig......bara ett system som flaggar alla stora transaktioner som misstänkta....och så får man börja om igen....
Citera
2026-07-15, 22:57
Medlem
Citat:
Klart banken har historik, har ju svarat på deras KYC massor med gånger, men man är bara en I mängden och varje gång man gör något större så är det samma sak igen....
Det finns ingen "Bosse" där som känner mig......bara ett system som flaggar alla stora transaktioner som misstänkta....och så får man börja om igen....

Finns det inte något lokalt bankkontor där du bor? Isåfall kan du ju bli kund i den banken, det är ett ganska enkelt sätt att få lite personligare service.

Eftersom du egentligen inte tycks behöva nån särskild hjälp mer än att bli erkänd som förmögen är det nog en vettig början.
Citera
2026-07-16, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
En individ som hävdar att han är god för över 100 miljoner känner sig tvungen att skapa en tråd om vilken bank han bör använda på Flashback...

Gott folk, kom igen nu seriöst.

Ja, vad är det konstiga I det?
Mer knäppt att lägga tid på ett inlägg som inte tillför något...
Citera
2026-07-16, 01:59
Medlem
Kan du inte betala någon som utför det du söker som proffesion?

Behöver väl inte vara en bank, du kan ta hjälp av en lämplig form av advokatbyrå som utför dina större transaktioner tex?

Ta tex Coeli Family Office, de sköter din ekonomi på alla sätt du vill.

Handelsbanken erbjuder även en personlig bankman på lokalnivå, denne har en mer personlig kunskap om din ekonomi och hjälper dej bara genom ett telefonsamtal.

Du har ju råd med det...
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-16 kl. 02:13.
Citera
2026-07-16, 06:33
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Tja,

Mitt problem :

Varför har du Skandiabanken?

Skandiabanken är inte en riktig bank, varför är du inte kund hos en riktig bank?

En person med 100 miljoner i tillgångar är kund hos en riktig bank sedan lång tid tillbaka, en sådan person hamnar inte i kundtjänsten hos Skandiabanken och en sådan person behöver inte fråga efter en riktig bank på Flashback och en sådan person inleder inte en tråd på Flashback med "Tja".

Detta är andra tråden på mindre än en timme där du talar om att du är förmögen, har obegränsat med pengar som du uttrycker det i den andra tråden.
Senast redigerad av trottwell 2026-07-16 kl. 06:55.
Citera
2026-07-16, 12:46
Medlem
Handelsbanken!
Citera
2026-07-16, 12:50
Medlem
Har du den förmögenheten så brukar bankerna höra av sig, så att du har det är föga troligt.

Annars så bör du ju ha koll på t.ex Lloyds på kanalöarna eller Pictet och Julius Baer i Schweiz.
Banker i Karibien är bara bra om du vill tvätta...
Citera
2026-07-16, 12:55
Medlem
Citat:
Tja,

Mitt problem :

Det är väl enkelt.

Du bara skaffar konton hos en rad banker. Och pytsar över 5 mille till var och en. Och så provar du.
Då blir du private banking kund där.

Nja, jag tvivlar starkt på att SEB kräver att få förvalta dina stålar för att du skall få vara private banking kund.
Citera
2026-07-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Skandiabanken är inte en riktig bank
Jo, vad är det som inte är riktigt med den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in