2026-07-15, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det är samma ideologi inom miljöpartist. De pressar Sverige att minska koldioxidutsläppen till noll, trots att Sveriges insatser får begränsad betydelse om andra länder fortsätter att släppa ut betydligt mer och inte vidtar tillräckliga åtgärder.

Ja det är sällan man hör MP hacka på USA, Kina, Ryssland och Indien

Har heller inte hört sossarna och deras lillasyrrepartier hacka på kriminella.
Bara på offer att offer måste ha förståelse, tålamod och förlåtande.
Och så använder dom skräp som FN och Barnkonventionen som ursäkter.

Kolla på Nayib Bukele.
Han skiter i FN och deras jävla konventioner och El Salvador har blivit det tryggaste landet i Amerikorna.
Dessutom ser det skitroligt ut när värstingarna från Mara Salvatrucha måste stå där och hålla käft dag ut och dag in. Haha
Senast redigerad av Uptown018 2026-07-15 kl. 21:02.
Citera
2026-07-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Kolla på Nayib Bukele.
Han skiter i FN och deras jävla konventioner och El Salvador har blivit det tryggaste landet i Amerikorna.

Alla skiter i FN förutom sveriges vänstern och socialliberaler.
Citera
2026-07-15, 21:06
Medlem
Citat:
SKALL anpassas ?
Annars vad ?

På alla möjliga sätt? Det kommer du få se när Kriminalvårdens ungdomsfängelser/avdelningar öppnar för 14-17-åringarna.

Jag har inga detaljer. Men som exempel så kommer ju artikel 3 (alla beslut som rör barn ska i första hand beaktas vad som bedöms vara barnets bästa) att avspegla hela verksamheten och alla beslut som tas. Exempelvis när det gäller anstaltsplacering, avskildhet eller andra slags kontroll/tvångsåtgärder. Sedan kommer artiklar som 9 (rätten att inte skiljas från sina föräldrar mot sin vilja), 10 (rätten till familjeåterförening och kontakt) samt 16 (rätten till privatliv) att påverka möjligheten till telefonsamtal, besök och permissioner. Detta på så sätt att de minderåriga kommer att ha större rätt/möjlighet till detta.
Citera
2026-07-15, 21:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
På alla möjliga sätt? Det kommer du få se när Kriminalvårdens ungdomsfängelser/avdelningar öppnar för 14-17-åringarna.

Jag har inga detaljer. Men som exempel så kommer ju artikel 3 (alla beslut som rör barn ska i första hand beaktas vad som bedöms vara barnets bästa) att avspegla hela verksamheten och alla beslut som tas. Exempelvis när det gäller anstaltsplacering, avskildhet eller andra slags kontroll/tvångsåtgärder. Sedan kommer artiklar som 9 (rätten att inte skiljas från sina föräldrar mot sin vilja), 10 (rätten till familjeåterförening och kontakt) samt 16 (rätten till privatliv) att påverka möjligheten till telefonsamtal, besök och permissioner. Detta på så sätt att de minderåriga kommer att ha större rätt/möjlighet till detta.

Offrens rättigheter då?
Citera
2026-07-15, 21:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Alla skiter i FN förutom sveriges vänstern och socialliberaler.

Aa jag ser det. Sossen Haaag talar ju om FN som det vore Heliga Gudar.
Citera
2026-07-15, 21:12
Medlem
Citat:
Offrens rättigheter då?

Vad pratar du om? Ett brottsoffers rättigheter regleras ju inte genom Kriminalvårdens, och Fängelselagens, anpassningar av Barnkonventionen??? Brottsoffret är ju skyddad av exakt samma bestämmelser i EKMR, och Barnkonventionen, som förövaren är???
Citera
2026-07-15, 21:14
Medlem
Citat:
Aa jag ser det. Sossen Haaag talar ju om FN som det vore Heliga Gudar.

När man inte har några argument så brukar man angripa "vad motdebattören är" - och inte vad motdebattören säger/tycker. Oj, du gjorde visst likadant...
Citera
2026-07-15, 21:33
Avstängd
Citat:
När man inte har några argument så brukar man angripa "vad motdebattören är" - och inte vad motdebattören säger/tycker. Oj, du gjorde visst likadant...

Jag vet bara att slutresultatet av sossedaltet är att jättemånga vågar vara våldsamma kriminella i Sverige och många blir skadade för livet och vissa dör till och med.
Så dina "fina och intelligenta" termer och FN och Barnkonventionen hjälper inte.

Svenska sossestraff avskräcker inte packet.

Hur mycket måste man ens argumentera när resultatet är uppenbart ?
Citera
2026-07-15, 21:42
Medlem
Citat:
Jag vet bara att slutresultatet av sossedaltet är att jättemånga vågar vara våldsamma kriminella i Sverige och många blir skadade för livet och vissa dör till och med.
Så dina "fina och intelligenta" termer och FN och Barnkonventionen hjälper inte.

Svenska sossestraff avskräcker inte packet.

Hur mycket måste man ens argumentera när resultatet är uppenbart ?

Du är ju både populist och okunnig, så dina påståenden är ju inte särskilt svåra att bemöta. Så jag behöver inte prata i termer av "vad du är" och "vad du röstar på". Testa det! Till att börja med så höjde ju sossarna straffen för över 70 brott, gjorde det enklare att utvisa vid brott samt skrotade ungdomsrabatten - när dom satt i regering 2018-2022. Så mycket av det du säger stämmer inte.

Hur mycket du behöver argumentera? Ja, FN och Barnkonventionen är ju ett faktum, och finns där på riktigt, så du behöver nog argumentera kring det...om du skall anses trovärdig och relevant vill säga!
Citera
2026-07-15, 22:12
Avstängd
Citat:
Du är ju både populist och okunnig, så dina påståenden är ju inte särskilt svåra att bemöta. Så jag behöver inte prata i termer av "vad du är" och "vad du röstar på". Testa det! Till att börja med så höjde ju sossarna straffen för över 70 brott, gjorde det enklare att utvisa vid brott samt skrotade ungdomsrabatten - när dom satt i regering 2018-2022. Så mycket av det du säger stämmer inte.

Hur mycket du behöver argumentera? Ja, FN och Barnkonventionen är ju ett faktum, och finns där på riktigt, så du behöver nog argumentera kring det...om du skall anses trovärdig och relevant vill säga!

Eftersom FN och Barnkonventionen gör mer skada än nytta så kan vi lika gärna skita i dom och använda vårt eget bondförnuft.
Dom där jävla j-organen befinner sig fan inte ens i Sverige.
Städade sossarna bort rabatten ?
Så om nån bajsar på min gräsmatta och sen plockar upp sitt bajs så ska jag vara djupt tacksam, eller?

Sossarna förstår inte riktigt hur galna och farliga killar i tidiga tonåren kan vara och sossarna förstår sig inte heller på offrens och de anhörigas lidande.

Magdalena var ju totalt likgiltig inför Mikaels död i Skärholmen, t ex.
Citera
2026-07-15, 22:20
Medlem
Citat:
Eftersom FN och Barnkonventionen gör mer skada än nytta så kan vi lika gärna skita i dom och använda vårt eget bondförnuft.
Dom där jävla j-organen befinner sig fan inte ens i Sverige.
Städade sossarna bort rabatten ?
Så om nån bajsar på min gräsmatta och sen plockar upp sitt bajs så ska jag vara djupt tacksam, eller?

Sossarna förstår inte riktigt hur galna och farliga killar i tidiga tonåren kan vara och sossarna förstår sig inte heller på offrens och de anhörigas lidande.

Magdalena var ju totalt likgiltig inför Mikaels död i Skärholmen, t ex.

Men Barnkonventionen är ju SVENSK LAG, så den "befinner ju sig i Sverige" iallafall!?

Ja, Sossarna skrotade den dåvarande ungdomsrabatten som sträckte sig t.o.m 21 års ålder. Det är den lagändringen som gjort att en 18-åring idag kan dömas till livstids fängelse.

P.S Jag vill bara avsluta med att du hade kunnat döda denna diskussionen genom att föreslå den straffmyndighetsåldern du anser och sedan säga att denna straffmyndighetsåldern, samt efterföljande straff, skall omgärdas av Barnkonventionens bestämmelser - också hade denna diskussionen varit över. Men inte ens det kan du göra...du är för stolt och för repressiv för det!
Citera
2026-07-15, 22:22
Avstängd
Citat:
Men Barnkonventionen är ju SVENSK LAG, så den "befinner ju sig i Sverige" iallafall!?

Ja, Sossarna skrotade den dåvarande ungdomsrabatten som sträckte sig t.o.m 21 års ålder. Det är den lagändringen som gjort att en 18-åring idag kan dömas till livstids fängelse.

P.S Jag vill bara avsluta med att du hade kunnat döda denna diskussionen genom att föreslå den straffmyndighetsåldern du anser och sedan säga att denna straffmyndighetsåldern, samt efterföljande straff, skall omgärdas av Barnkonventionens bestämmelser - också hade denna diskussionen varit över. Men inte ens det kan du göra...du är för stolt och för repressiv för det!

Samtliga lagar som gynnar kriminella och pissar på offren bör skrotas.
Det förstår till och med en 3-åring.

Det är ju fint att sossarna skrotade sin egen vidriga sosselag, men det bästa vore väl om man aldrig tillämpade såna destruktiva lagar från början, fattar du väl ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in