2026-07-15, 19:57
Medlem
0perators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Du driver och trollar ju på ett helt underbart roligt sätt. Rationell handling och du är en motsägelse...icke desto mindre lär SÄPO ändå knacka på din dörr snart.

Kommer bli riktig Wennerström-nivå på de förhören
Citera
2026-07-15, 20:17
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0perator
Nog bara en tidsfråga innan de knackar på dörren
Jag välkomnar Säkerhetspolisen. Det första de ser in i min lägenhet från dörren är två tavlor på en vägg rakt fram med en bild på Stig Wennerström och en bild på Birger Elmér, chef för IB (Försvarsstabens Inrikesavdelning Grupp B).

Till vänster om tavlorna är det en bokhylla med litteratur från författare vars bakgrund från både militära och civila underrättelseväsendet. Såsom Bengt Nylander (f.d kontraspionage chef), Jan-Olof Grahn (chef för militära avdelningen på FRA) och Jan Leijonhielm (f.d chef för Öst Ekonomiska Bryån och anställd på IB). De kommer förstå hur pass stor vetskap jag har om den svenska underrättelseväsendet. Kan om Säkerhetspolisens historia, interna byråkrati, metoder, begrepp och dess föregående chefer inom olika "rotlar" osv.

De skulle bara "Mhm, så kunnig är du" när de ser vilka böcker jag har i min bokhylla. Jag har till och med några gamla avhemliga akter från Säkerhetspolisen från 60- och 70-talet som är kopierad från Riksarkivet om olika ärenden som jag har fått förtroende för utav mitt medlemskap i SÖÖ (Sveriges Öga &Öra) att ha i mitt hem Välkommen till föreningen Sveriges Öga & Öra - Föreningen Sveriges Öga & Öra https://share.google/QbUx9fslDShCSSHui.
Citera
2026-07-15, 20:17
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Edward Snowden avslöjade global massövervakning av miljontals oskyldiga människor.

Din gymnasieklass var dum mot dig.

Att du ens ställer de två scenariona mot varandra som rimliga jämförelser är fan förbryllande.
Det är så jag är😄
Citera
2026-07-15, 20:27
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
När får vi läsa pärmen då?
Jadu... bra fråga. Jag vill dock hålla pärmens innehåll hemlig.

Kan avslöja en detalj i pärmen: det finns röda stämplar som står "HEMLIG JÄMLIKT 4 § LAGEN 1937:249" på varje blad i pärmen så det ska kännas att JAG har behörighet/befogenhet/auktoritet till att ta del av handlingen. Kul detalj😁. Och NI har definitivt inte behörighet att ta del av materialet.
Citera
2026-07-15, 20:28
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Jag välkomnar Säkerhetspolisen. Det första de ser in i min lägenhet från dörren är två tavlor på en vägg rakt fram med en bild på Stig Wennerström och en bild på Birger Elmér, chef för IB (Försvarsstabens Inrikesavdelning Grupp B).

Till vänster om tavlorna är det en bokhylla med litteratur från författare vars bakgrund från både militära och civila underrättelseväsendet. Såsom Bengt Nylander (f.d kontraspionage chef), Jan-Olof Grahn (chef för militära avdelningen på FRA) och Jan Leijonhielm (f.d chef för Öst Ekonomiska Bryån och anställd på IB). De kommer förstå hur pass stor vetskap jag har om den svenska underrättelseväsendet. Kan om Säkerhetspolisens historia, interna byråkrati, metoder, begrepp och dess föregående chefer inom olika "rotlar" osv.

De skulle bara "Mhm, så kunnig är du" när de ser vilka böcker jag har i min bokhylla. Jag har till och med några gamla avhemliga akter från Säkerhetspolisen från 60- och 70-talet som är kopierad från Riksarkivet om olika ärenden som jag har fått förtroende för utav mitt medlemskap i SÖÖ (Sveriges Öga &Öra) att ha i mitt hem Välkommen till föreningen Sveriges Öga & Öra - Föreningen Sveriges Öga & Öra https://share.google/QbUx9fslDShCSSHui.

Jag tror inte de hade varit imponerade eller tyckt "så kunnig han är", jag tror snarare de hade tänkt "herregud vilken tönt". Du har ju totalt misslyckats med i princip allt du gör, och du kan inte föra resonemang om så ditt liv hängde på det. Att vara väldigt kunnig inom något är imponerande när man också kan göra något med den kunskapen. Du måste inte göra karriär av din kunskap, men kunskapen borde göra så att du faktiskt har lite bättre koll på ämnet. Jag tror inte du skulle kunna argumentera om något relaterat till spioneri med vanliga människor som inte har någon koll på ämnet. Du har ju till exempel inte ens lyckats övertala en enda person i denna tråd om att du var spion för Ryssland, utan alla fattar att du ljuger.

Det är väl det som är det sorgligaste med dig Kirk, att du suger på även de grejer du älskar mest. Du läser en massa och postar en massa om politik på Twitter, men ändå så har du mindre förståelse för politik än en vanlig 10-åring.
Citera
2026-07-15, 21:01
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Jadu... bra fråga. Jag vill dock hålla pärmens innehåll hemlig.

Kan avslöja en detalj i pärmen: det finns röda stämplar som står "HEMLIG JÄMLIKT 4 § LAGEN 1937:249" på varje blad i pärmen så det ska kännas att JAG har behörighet/befogenhet/auktoritet till att ta del av handlingen. Kul detalj😁. Och NI har definitivt inte behörighet att ta del av materialet.

Det var väl då en jävla tur för oss andra att den där lagen togs ur bruk 1981 så då kan vi läsa pärmen hur mycket vi vill.
Citera
2026-07-15, 21:06
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Det var väl då en jävla tur för oss andra att den där lagen togs ur bruk 1981 så då kan vi läsa pärmen hur mycket vi vill.

Helt sjukt hur precis som jag skrev nyligen i tråden, så är Kirk sämst även i de ämnen han älskar. Genuint ganska tragiskt.
Citera
2026-07-15, 21:06
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniffTheBeast
Jag tror inte de hade varit imponerade eller tyckt "så kunnig han är", jag tror snarare de hade tänkt "herregud vilken tönt". Du har ju totalt misslyckats med i princip allt du gör, och du kan inte föra resonemang om så ditt liv hängde på det. Att vara väldigt kunnig inom något är imponerande när man också kan göra något med den kunskapen. Du måste inte göra karriär av din kunskap, men kunskapen borde göra så att du faktiskt har lite bättre koll på ämnet. Jag tror inte du skulle kunna argumentera om något relaterat till spioneri med vanliga människor som inte har någon koll på ämnet. Du har ju till exempel inte ens lyckats övertala en enda person i denna tråd om att du var spion för Ryssland, utan alla fattar att du ljuger.

Det är väl det som är det sorgligaste med dig Kirk, att du suger på även de grejer du älskar mest. Du läser en massa och postar en massa om politik på Twitter, men ändå så har du mindre förståelse för politik än en vanlig 10-åring.
Och om du har fel om det när de får syn på böckerna?

Jag ljuger inte, återigen.

Jag använder inte min breda spioneri och underrättelseväsendet kunskap till något praktisk eller att använda kunskapen mot någon av illa syfte, även om jag skulle kunna det. Jag läser bara för ren ambitiös nyfikenhet inom den hemliga världen. Jag är inte än professor analytiker inom ämnet som Wilhelm Agrell. Det tar lång tid för vissa att bli väldigt bra i hög grad i vissa ämnen, även om jag har varit insatt i ämnet och läst i sex år så kan jag inte än skriva en vetenskaplig rapport och få MVG.

Jag kan inte heller sammfatta lättförståeligt för någon som inte är insatt i det ämnen som jag har stor vetskap om.

Jag har aldrig varit bra på resonemang, att övertala och argumentera så jag vinner. Jag har inte den förståelsen att kunna det, hur jag än försöker.

Vad har jag inte misslyckats med?
Citera
2026-07-15, 21:08
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Helt sjukt hur precis som jag skrev nyligen i tråden, så är Kirk sämst även i de ämnen han älskar. Genuint ganska tragiskt.

Haha ja det var ett fantastiskt träffande inlägg du gjorde där!
Citera
2026-07-15, 21:10
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Eftersom jag tog det från en gammal avhemlig underrättelserapport från IB lite drastiskt. Men jag borde uppdatera hemlig stämpeln så ni egentligen inte har behörighet till att ta del av.
Citera
2026-07-15, 21:19
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Jag kanske skulle ha lagt till en detalj innan ni skulle skratta åt det. Det här var 2022 som jag införde stämpeln och jag var fortfarande färsk i ämnet och tog från en gammal hemlig stämpel från en gammal underrättelserapport, kollade inte upp om den hemlig lagen var fortfarande i bruk.

Så, jag behöver uppdatera hemlig stämpeln.
Citera
2026-07-15, 21:22
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Haha ja det var ett fantastiskt träffande inlägg du gjorde där!
Jag har för mig citatet från serien Clark:

"Om jag inte kan vara bäst. Så kan jag vara bäst på att vara sämst". Ungefär så.

Men vem vet, nån dag så vänder det att jag blir bra och bäst och lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in