Citat:
Ursprungligen postat av
Egna-tankar
Suck. Du tror blint på S och tycker att jag ska läsa deras partiprogram och se ljuset, precis som du har gjort.
Det är du som älskar S, och det är du som tycker att arbetslösheten är en jätteviktig fråga. Alltså är det du som ska ha koll på vad S tänker gör mot arbetslösheten, och det är du som bör tycka att just dessa S-åtgärder kommer att lösa problemet.
Men du kan inte svara. Det räcker för dig att vältra dig i ditt goda hat mot Tidö.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katki
Självklart har jag en åsikt och koll på det.
Jag har dock ingen som helst lust, vilja eller orsak att redogöra det för dig. Om du är intresserad får du läsa på själv.
Hat mot tidö

Din bebis.
Som ni ser, så fick jag inget svar från Katki när jag frågade vad S ska göra för att vända arbetslöshetssiffrorna neråt. Så därför har jag luskat lite i vad S tidigare har gjort för att frisera arbetslöshetssiffrorna. Sossarna har - håll i er! -
anställt gängkriminella för att jobba med ungdomar!
Citat:
Det var 2022 som skandalerna inom ABF kom att skaka om Botkyrka. Sedan 1966 hade då Arbetarnas Bildningsförbund drivit fritidsgårdar i kommunen.
För säkerhets skull, om ni inte visste det: ABF är ett socialdemokratiskt bildningsförbund, kraftigt uppbackat av det socialdemokratiska moderpartiet. ABF driver flera fritissgårdar och anställer folk som jobbar där.
Låt oss nu läsa vidare.
Citat:
Men en säkerhetsutredning beställd av kultur- och fritidsförvaltningen visade på stora problem i driften: 11 av 85 anställda på fritidsgårdarna var dömda för brott, grova våldsdåd hade förekommit och droger hade återfunnits i lokalerna. Polisen har också släppt bilder på hur Vårbynätverkets ledning spelar tv-spel på en av fritidsgårdarna.
https://www.svt.se/kultur/efter-fritidsgardsskandalen-abf-botkyrka-salem-laggs-ned
Den lokala socialdemokratiska kommunstyrelseordföranden Ebba Östlin stängde ABF:s fritidsgårdar i Botkyrka efter att det kommit rapporter om att fritidsgårdarna var tillhåll för gängkriminella. Men se, det skulle hon inte ha gjort. För kort efteråt röstades hon bort som kommunstyrlesens ordförande.
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska Ebba ha röstats bort under kuppliknande former. Tidningen har källor som säger att bland ett 50-tal nya medlemmar i Socialdemokraterna som infann sig på mötet fanns personer med nära kopplingar till gängkriminalitet.
https://www.expressen.se/nyheter/s-topp-bortrostad-liknas-vid-kupp/
Så en socialdemokratisk falang hade rekryterat 50 nya medlemmar till Socialdemokraterna, däribland gängkrimininella personer, för att dessa skulle kunna vara med och rösta bort Ebba Östlin! Så att fritidsgårdarna skulle kunna öppnas igen och de gängkriminella skulle få tillbaka sitt tillhåll att hänga på! Och Socialdemokraterna i Botkyrka skulle dessutom få en ny ordförande som älskar både ABF, fritidsgårdarna och de gängkriminella anställda som jobbade där.
Och detta är ju över huvud taget en lysande idé! Sossarna kan sänka arbetslösheten drastiskt genom att anställa tiotusentals gängkriminella och låta dem jobba på fritidsgårdar, i skolor, på dagis, på sjukhus, på ålderdomshem och kanske på hospis där människor ligger och dör och bara väntar på att någon ska komma och plocka dem på deras smycken och kontanter!
Vägen till full sysselsättning i Sverige ligger öppen för sossarna!