2026-07-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
"Tror inte vi kommer så mycket längre här"
Vi har helt olika sätt att se på evidens, du och jag.

Du får väl fortsätta att tro det finns vettiga vetenskapliga evidens för att Gud finns om du vill, att forskningsvärlden inte håller med dig innebär väl bara att du ser den som förlorad.
Citera
2026-07-15, 17:05
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vi har helt olika sätt att se på evidens, du och jag.

Du får väl fortsätta att tro det finns vettiga vetenskapliga evidens för att Gud finns om du vill, att forskningsvärlden inte håller med dig innebär väl bara att du ser den som förlorad.
Är denna forskningsvärlden med oss i rummet just nu?
Citera
2026-07-15, 17:24
Medlem
Finns det någon som helst forskning som visar att gud finns? förutom vad andra säger och vill du ska tro? Hokus pokus precis som Jultomten.
Har någon snackat med honom?
Citera
2026-07-15, 17:26
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Finns det någon som helst forskning som visar att gud finns? förutom vad andra säger och vill du ska tro? Hokus pokus precis som Jultomten.
Har någon snackat med honom?
Finns massor. Gå runt i tråden så kan du se allt jag lagt fram, jag orkar inte börja om från början igen.
Citera
2026-07-15, 17:29
Medlem
Citat:
Finns massor. Gå runt i tråden så kan du se allt jag lagt fram, jag orkar inte börja om från början igen.

Okej men har du videoklipp när du träffar honom?
Vill jättegärna se.
Citera
2026-07-15, 17:34
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Okej men har du videoklipp när du träffar honom?
Vill jättegärna se.
Nej jag har inte det.
Citera
2026-07-15, 17:39
Medlem
Tror ni som är kristna att ateister/agnostiker väljer att inte tro på gud på grund av ondska/lathet?
Väldigt få människor hade vägrat att till 100% lyda en allsmäktig gud, som ansträngt sig lite mer för att bevisa sin existens.
Sök och du skall finna, eller personligt möte med gud som säger vad som gäller.
Vilken metod hade fått flest att tro på gud?
Det är lika lätt/svårt för gud att använda båda metoderna, men hans kärlek är så stor att han väljer metoden som skickar dom flesta själar till helvetet.
Det är bara för jävla efterblivet...
Citera
2026-07-15, 17:40
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Tror ni som är kristna att ateister/agnostiker väljer att inte tro på gud på grund av ondska/lathet?
Väldigt få människor hade vägrat att till 100% lyda en allsmäktig gud, som ansträngt sig lite mer för att bevisa sin existens.
Sök och du skall finna, eller personligt möte med gud som säger vad som gäller.
Vilken metod hade fått flest att tro på gud?
Det är lika lätt/svårt för gud att använda båda metoderna, men hans kärlek är så stor att han väljer metoden som skickar dom flesta själar till helvetet.
Det är bara för jävla efterblivet...
Gud vill att de som tror på honom älskar honom. Bara för att fler tror på honom så betyder det inte att fler älskar honom. Om du vore gud och ville att så många som möjligt skulle älska dig, hur hade du gjort?
Citera
2026-07-15, 17:42
Medlem
Citat:
Nej jag har inte det.
Din bild säger allt.
Citera
Medlem
Citat:
Problemet är att du inte alls förstår vad vettiga, vetenskapliga evidens är för något.

Att du ser något som bevis är inte detsamma som att andra ser det så. Det är där vetenskap kommer in, och anledningen till att det är så fiffigt.

Mitt förslag är att du accepterar att du har en tro, och att du kanske har personliga bevis, och sedan släpper det övriga.
Citera
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Din bild säger allt.
Är du hög
Citera
2026-07-15, 17:44
Medlem
Citat: