Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Varför ska jag låtsas som att du inte kan någonting, tex att googla?
Här har du en lista på myndigheter och departement som DOGE var inne och tog bort eller skar i.
https://en.wikipedia.org/wiki/US_federal_agencies_targeted_by_DOGE
Mängder av myndigheter som på olika sätt reglerar och kontrollerar företag. Konsumenträtt, säkerhet på arbetet, forskning på arbetsrelaterade skador, miljöskydd, kärnkraftssäkerhet, smittskydd, livsmedelssäkerhet, skatteverket osv osv osv.
Det handlar inte om att komma åt korruption eller spara in skattemedel, det handlar om att avreglera så mycket som möjligt så att företagen kan tjäna mer pengar.
För att du utvecklar inget. Du kommer inte med någon form av fakta eller bevis på vad du säger - du bara säger påståenden som du inte kan backa upp.
För det enda din Wikipedia artikel påpekar är att DOGE har granskat en massa myndigheter och sparkat överflöd och stängt ner dåliga projekt. Precis som Elon Musk gjorde på Twitter/X när han köpte det.
Men nu åter igen - svara på frågan istället, vad är det dåliga med att vi har en myndighet som granskar övriga myndigheter så att dom inte går över styr med budget och pengar?
Sen ska jag nu lägga på följdfrågan: Ska myndigheter få köra på utan någon form av granskning av vad dom gör med sina pengar och budget?
Så istället för att skriva en massa påhitt och påståenden så faktiskt utforma ett argument här. Svara direkt på frågorna - nu frågar jag om din åsikt om grundämnet - En effektivitetsminister. Att "det blir korruption och stora företag". OK, vilka företag är det här? Hur kommer de in i bilden menar du?
Förklara istället för att bara skicka en sketen Wikiartikel som inte ens följer det du säger i ditt inlägg.