2026-07-13, 12:38
Medlem
Bertillas avatar
Från grundstötningen.

https://www.facebook.com/reel/4526928007575327
Citera
2026-07-13, 21:38
Medlem
Moottorijumalas avatar
Den som skadade sig värst och fick åka helikopter landade som tur var på benen med en massa frakturer som följd, bl.a brutna ben. Vad jag hört ska ingen ha skadat hjärnan permanent vilket får ses som ett mirakel!
Citera
2026-07-13, 22:16
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moottorijumala
Den som skadade sig värst och fick åka helikopter landade som tur var på benen med en massa frakturer som följd, bl.a brutna ben. Vad jag hört ska ingen ha skadat hjärnan permanent vilket får ses som ett mirakel!

Litt bennbrott?
Citera
2026-07-13, 22:24
Medlem
UDontWantToMeetMes avatar
Citat:

Hoppas att det du skriver stämmer. Stackars jäkla oansvariga ungdomar. Jag hade säkert själv lyckats med detta med tanke på mitt track-record som ung. Men jag önskar ett helvete åt den som lät dem åka ut. Föräldrar finns för det mesta, och det är vårt jobb att se till att detta inte händer.
Citera
2026-07-14, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Känner väl till alla öar,grynner o gryt där ute. Fantastiskt dom kört upp på ön i, dioter som ens åker med oerfaren berusad fjunig tonåring.

Rib båt med extremt stark motor är som gjort för allvarligt tillbud i händerna på ungdomar o fylla.

Framför allt mitt i natten när man inte ser ett skit
Senast redigerad av dalia83 2026-07-14 kl. 05:49.
Citera
2026-07-14, 08:23
Medlem
israelisinnocents avatar
Hur mörkt var det?

Varför köper man en ribb båt?
Muskelbil i vattnet?
Citera
2026-07-14, 10:55
Medlem
Kinaskis avatar
Det är ändå rätt bisarrt. Om även förståeligt då politiken är väldigt Stockholmscentrerat.

Men vi har körkortskrav på att köra en enkel snöskoter själv i skogen uppe i Norrland helt utan trafik.

Samtidigt som vilket jävla idiot som helst kan köra en fritidsbåt full med passagerare i krafitgt trafikerade farleder i kraftig sjö.

Jag säger inte att två fel gör ett rätt. Snöskoterkörkort är ju ett idiotiskt påhitt. Men i perspektiv är det rätt galet att inga krav ställs på båtluffare.
Senast redigerad av Kinaski 2026-07-14 kl. 11:07.
Citera
2026-07-15, 11:54
Medlem
Citat:

Skönt att höra, även om det är smärta och kan bli komplikationer. Är undomarna från Hunnebo eller båt/stuggäster?
Kan tänka mig att övriga har skador med?
Citera
2026-07-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Litt bennbrott?
Ja benbrott kan betyda döden väldigt snabbt. Det må låta mindre allvarligt än det är. Kroppspulsådern går där.
Citera
2026-07-15, 15:24
Medlem
Båten var gjord av gummi, så de använde ju skydd i alla fall.
Citera
2026-07-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Ja benbrott kan betyda döden väldigt snabbt. Det må låta mindre allvarligt än det är. Kroppspulsådern går där.
Alla vet ju hur det gick för Ronnie Peterson.
Citera
2026-07-15, 15:54
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Alla vet ju hur det gick för Ronnie Peterson.

Ja blodpropp och såna sekundära skador är allvarliga när skadade frigör såna men det var skitungar men det skall tas på allvar ändå vilket det gjordes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in