2026-07-14, 23:16
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det kommer nog att framgå så småningom om han bestämt detta själv, att resa många mil i vita shorts och vit tröja, beväpnad med påk/järnrör för att mörda en närmare 80 årig politiker (156 cm).

Det verkar vara oroligt i landet så det är nog bra att säkerheten höjs.
Det verkar inte vara vanligt att politiker mördas. Från 70- talet är det sju politiker.

1979 Airey Neave conservativ
1981 Robert Bradford Ulster unionist
1984 Sir Anthony Berry conservativ
1990 Ian Gow
2016 Jo Cox labour
2021 Sir David Amess conservativ
Tack för sammanställningen.

Den enda mer organiserade gruppen som förekommit är väl IRA?

Jag skulle nästan bli förvånad om mordet på Widdecombe är ett verk av någon organiserad grupp. Känns mer som att bägaren rann över för en sär individ när han såg reportaget om Widdecombe på TV.

Sen tar väl polisen i från tårna för säkerhets skull, och det tycker jag i o f s är bra.
Citera
2026-07-15, 02:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack för sammanställningen.

Den enda mer organiserade gruppen som förekommit är väl IRA?

Jag skulle nästan bli förvånad om mordet på Widdecombe är ett verk av någon organiserad grupp. Känns mer som att bägaren rann över för en sär individ när han såg reportaget om Widdecombe på TV.

Sen tar väl polisen i från tårna för säkerhets skull, och det tycker jag i o f s är bra.

Skulle nog ändå gissa att det finns politiska motiv men att GM i övrigt är en ensam kuf, lite som den där tomten som mördade psykiatrisamordnaren i Almedalen för några år sedan.
Citera
2026-07-15, 05:36
Medlem
Trollmias avatar
Amerikanska podcastern Megyn Kelly tog upp mordet under tisdagens avsnitt: https://www.youtube.com/watch?v=wiHI3vO2NJQ

Citat:
Megyn Kelly is joined by Alex Phillips, political consultant and commentator, to discuss the murder of former UK politician Ann Widdecombe, why British authorities now believe it was an act of terrorism, the left-wing violence against those on the right, how some of those in power on the left are actually encouraging violence against the right, the rise of "assassination culture" in the UK and the US, and more.
Citera
2026-07-15, 11:59
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Skulle nog ändå gissa att det finns politiska motiv men att GM i övrigt är en ensam kuf, lite som den där tomten som mördade psykiatrisamordnaren i Almedalen för några år sedan.
Mm, nånting åt det hållet skulle inte förvåna.
Citera
2026-07-15, 14:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Läst rykten om en ”ensamvarg”, tillbakadragen, skygg.. Precis som du refererar till: tomten i Almedalen, det går ju inte att skydda ett samhälle mot dessa människor, de lever under radarn.

Li*m K*rry är namnet jag läst. Noll närvaro på internet förutom här:

https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/officers/czQEcvqaxLEHzDmBAJ3aWaEOfHo/appointments

Adressen stämmer med den adress polisen grep en 28-åring på
Citera
2026-07-15, 14:06
Medlem
FuckSwedens avatar
https://www.friatider.se/vansteraktivister-hanar-widdecombe-efter-mordet

Citat:
Det dröjde inte lång tid efter mordet på den brittiska Reform-politikern Ann Widdecombe innan vänsteraktivister började använda dödsfallet till att angripa henne – och i vissa fall öppet fira hennes död.
"Hoppas att hon var fastspänd vid sängen med handbojor och skrek i plågor", skriver transakademikern Heather Herbert.

Citat:
"Och lite goda nyheter för en gångs skull. Jag hoppas att det var en extremt smärtsam död", skrev Herbert på Bluesky efter att nyheten om dödsfallet kommit.

Men OJ så toleranta dessa vänsteräckel är?
Citera
2026-07-15, 14:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
https://www.friatider.se/vansteraktivister-hanar-widdecombe-efter-mordet

Men OJ så toleranta dessa vänsteräckel är?
Vad är det som är konstigt? Extremism som extremism
Citera
2026-07-15, 17:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Vissa kanske tycker att det är konstigt att en del som är väldigt glada i att tala om öppenhet, solidaritet och tolerans visar sig vara extremt intoleranta och hjärtlösa när något drabbar deras meningsmotståndare. För de flesta lär det väl dock inte komma som någon överraskning att den där toleransen är väldigt villkorad och tunn som fernissa.

Mer bekymmersamt är däremot hur stor toleransen för våld som politisk metod tycks vara på vänsterkanten och hur accepterad den inställningen är när det kommer från vänster.
Citera
2026-07-15, 17:54
Medlem
Citat:
Läst rykten om en ”ensamvarg”, tillbakadragen, skygg.. Precis som du refererar till: tomten i Almedalen, det går ju inte att skydda ett samhälle mot dessa människor, de lever under radarn.

Li*m K*rry är namnet jag läst. Noll närvaro på internet förutom här:

https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/officers/czQEcvqaxLEHzDmBAJ3aWaEOfHo/appointments

Adressen stämmer med den adress polisen grep en 28-åring på

Tycker du att åldern också stämmer..?

F ö ser han äldre ut när han grips. Flint, ölmage, bar överkropp.
Citera
2026-07-15, 19:07
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Sjukligt vidriga kommentarer kan jag tycka.
Citera
2026-07-15, 19:30
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Vissa kanske tycker att det är konstigt att en del som är väldigt glada i att tala om öppenhet, solidaritet och tolerans visar sig vara extremt intoleranta och hjärtlösa när något drabbar deras meningsmotståndare. För de flesta lär det väl dock inte komma som någon överraskning att den där toleransen är väldigt villkorad och tunn som fernissa.

Mer bekymmersamt är däremot hur stor toleransen för våld som politisk metod tycks vara på vänsterkanten och hur accepterad den inställningen är när det kommer från vänster.
Toleransen för våld du talar om, tror jag är lika hög på respektive kant
Citera
2026-07-15, 19:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Tycker du att åldern också stämmer..?

F ö ser han äldre ut när han grips. Flint, ölmage, bar överkropp.
Nej det har du rätt i, adressen stämmer dock, kan det vara en äldre bror som är skriven på adressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in