Citat:
Ursprungligen postat av
Knaseligas
Det var ungefär ett år senare som etablissemanget inledde sin förföljelse av honom och han stämplades som ”rasist” och ”nazist”, detta trots att han hade en bakgrund inom vänstern och aldrig hade befattat sig med frågor om raser.
Vid något tillfälle ondgjorde han sig över att det var för många svarta/afrikaner i reklam, så nog kan man säga att han hade intresse för rasfrågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
PUBG2018
Om jag inte förmodan minns fel så "uppfann" han ordet agendajude!
Jag vet inte om han uppfann det, men han använde det och skrev om agendajudar bl.a. på sin hemsida,
Millt sagt tror jag att den hette.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Nej. Vet ej vem Jörgen K är, han kanske har liknande åsikter? Men jag tänkte på Jan Milld. Jag såg att hans hemsida fortfarande ligger uppe med många gamla texter i arkivet. Jag hittade inte den jag tänkte på, däremot andra där han skriver positivt om Vietnam, Laos och Kuba.
De bekräftar min bild av Milld som en gammal vänsterman och idealist som vill alla folks väl. Men eftersom han även ville Sveriges väl så blev han svartmålad som rasist.
Han var något kritisk mot Kubas regering på slutet, men hans kritik verkade främst varit riktad emot svartabörshajar som fick friare utrymme i samband med olika avregleringar under de sista åren. I rent ekonomiska frågor tror jag att han låg väldigt långt åt vänster även efter att ha blivit nationalist i etniska frågor. Min gissning är att han låg ganska nära NMR och liknande organisationer.
Gustad Kasselstrand har gjort en video där han tar upp Millds betydelse för att bredda åsiktskorridoren (
AFS).