2026-07-14, 19:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
I den miljön, ja.
Mycket där har med small-talk, halvtydliga signaler och koder att göra. Han har inte tillägnat sig språket fullt ut och är egentligen för ärlig. Dessutom ogillar han den tlllkämpade frigjordheten. (Kramar och pussar hit och dit, sen har alla herpes.)

I andra, mer normala sammanhang, är han ett kap. (Ok, dålig hållning: dålig syn? Tror de flesta kan leva med det. Andra karlar där, med ick i mina ögon, får spela ut sin charm - ”charm” - och kvinnorna blir stjärnögda.)

Rosie(?) som vill ha Bo, grottar ner sig i lyckönskningar till att han föredrar någon annan.
Självklart för de som är medvetna om spelets regler. Hos mig kryllar sig tårna av obehag…
Men det är kul att titta på, en annan värld. Ursäkta drapan.
Det är osexigt i alla sammanhang, den där osäkerheten som nästan ursäktar ens existens. Dessutom hade han väl lite könsrollsförvirring.
Citera
2026-07-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Aaaamen folk får väl för farao tycka vad de vill… vad kan du göra åt det?
Ska de gå en kurs i rätt tänkande eller, om alltför rabiata, utplånas från jordens yta?
Det är ju bara ett tv-program - är det något personligt bakom?
Har du det lite besvärligt just nu?
Inlägget jag svarade på tyckte inte att det var okej om man inte såg innehållet i Hotel Romatik som bl a "tragiskt". Det tycker du är att visa att alla åsikter är okej?

Skärp dig. Om du ö h t kan.
Citera
2026-07-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är osexigt i alla sammanhang, den där osäkerheten som nästan ursäktar ens existens. Dessutom hade han väl lite könsrollsförvirring.
Tycker du det ?
Citera
2026-07-14, 19:58
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Just. Det går inte, man har inte varit där och försöker mannen reka kommer man absolut inte dit. Det skulle aldrig förändras för mig. Nu börjar dejting i fel ände som det nya normala.

Men! Tänker att det här med att reka sexualiteten kanske förändras när man dejtar som senior. Inte att man börjar i annan ände för att man blir äldre eller för att tiden gått ur led men att man rekar den saken innan med den man vill ha?
Ja, kanske det. Om inget annat så uppskattar säkert barnbarnen att få höra mer om mormor och farfar.

Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Inlägget jag svarade på tyckte inte att det var okej om man inte såg innehållet i Hotel Romatik som bl a "tragiskt". Det tycker du är att visa att alla åsikter är okej?

Jag skrev inget om vad andra får tycka och inte.
Citera
2026-07-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith

Nä, skärpa mig, såtillvida att jag kan följa ditt resonemang, kan jag inte.
Däri har du rätt.

Tillägg: minns HR säsong 1, med Otis - och godingen Tino (?) som blev allvarligt intresserad av henne. Hon var också osäker och valde att åka hem när deltagarna ställdes inför möjligheten att stanna kvar, eller dra, i sista avsnittet. Vilket han också gjorde.
(Ett år senare var Otis död och Tino tillsammans med Rooooogers gamla passion. Obegripligt för er som inte sett avsnitten, men jag är för trött för att orka referera…. Men kan fortfarande tänka på dem.)
F ö minns jag bara den gränslöse mannen som rantade omkring naken på beachpartyt, säsongen efter. På tal om outrerat sex.

(Menar inte att kränka någon och undanber mig påhopp)
Senast redigerad av rosalenin 2026-07-14 kl. 20:27.
Citera
2026-07-14, 20:41
Medlem
FedupFlorences avatar
Tänker att seniordejting är mer pragmatisk, att det blir mer fokus på vad man själv har och inte bara vill ha. Man tänker mer på andras tid och ingen ids nåt krux.
Citera
2026-07-15, 00:03
Medlem
Marianne låter exakt som Camilla Läckberg.
Citera
2026-07-15, 05:09
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tänker att seniordejting är mer pragmatisk, att det blir mer fokus på vad man själv har och inte bara vill ha. Man tänker mer på andras tid och ingen ids nåt krux.
Det tror jag med. Samtidigt får man vara medveten om att det är ett tv-program där deltagarna vet vad som förväntas av dem och att det inte är den "vanliga" 65-plussaren som ställer upp.

När det kommer till sex och vad man vill ha, så är det väldigt svårt att göra en beställningslista även om man tror sig veta vad man vill ha. Attraktionen brukar komma före sexet, inte tvärtom, enligt min erfarenhet. Och kommer attraktionen först så får man sexet att funka automagiskt. Men även då kan det ta lite tid innan man blir samkörda.

Att sondera terrängen såsom de gör i programmet torde vara ganska fruktlöst. Det är lite som ungdomarnas ick-listor. Idéer och fantasier som har lite att göra med verkligheten och livet. Väldigt lite i livet blir ju som man tänkt och förväntat sig, men kan bli fantastiskt bra ändå.
Citera
Igår, 10:54
Medlem
Ella-Britt..
Ett perfekt exempel på otrygg ambivalent anknytning. Blir ledsen av att se hur hon faller isär, men även hur hon lägger skuld på Vlasta. Väldigt sorgligt att se.
Citera
Igår, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nukleofilattack
Ella-Britt..
Ett perfekt exempel på otrygg ambivalent anknytning. Blir ledsen av att se hur hon faller isär, men även hur hon lägger skuld på Vlasta. Väldigt sorgligt att se.
Pigg flicka. Hon är snart på’at igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in