2026-07-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixten67
Det var inte deras festande som gjorde detta alls utan rånförsöket på deras vän.
Det är killar som tar hand om sig själva och varandra.
Nu ska de återhämta sig sedan får vi se i hur de gör för att de satt häktade i 7 dagar utan att ha gjort något. Skadestånd borde sitta fint för dörlorat inkomst på en vecka.

Nä, de tog ju inte hand om varandra - en hamnade ju den här situationen (och de också). Och enligt TikTok filmerna som plockades ned fortare än kvickt var det ett rätt hårt festande (enligt den som hann titta).
Citera
2026-07-14, 17:29
Medlem
Deras vän blev inte rånat. Att de hamnade här är pga rånaren skadade sig rejält. Istället för att fly som fegisar för så sprang de till sin kompis som var i underläge 3 mot 1. När det blev 4 mot 3 så försvann 2 och blev kvar 47 åringen. Och en mot en blev hans fall!
Filmerna på tiktok var normala för ungdomar i deras ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Nä, de tog ju inte hand om varandra - en hamnade ju den här situationen (och de också). Och enligt TikTok filmerna som plockades ned fortare än kvickt var det ett rätt hårt festande (enligt den som hann titta).
Citera
2026-07-14, 18:56
Medlem
Citat:
Deras vän blev inte rånat. Att de hamnade här är pga rånaren skadade sig rejält. Istället för att fly som fegisar för så sprang de till sin kompis som var i underläge 3 mot 1. När det blev 4 mot 3 så försvann 2 och blev kvar 47 åringen. Och en mot en blev hans fall!
Nu har jag inte sett filmerna men är det normalt med 2 st 17 åringar som festar i Ayia Napa utan föräldrar? Inget ont mot grabbarna i tråden men föräldrarna är ju dom som borde kritiseras och känna sig värdelösa.
Citera
2026-07-14, 19:44
Avstängd
Bevis på att dom är hemma?
Citera
2026-07-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Bevis på att dom är hemma?
Det stämmer nog för nu verkar det som dom inte varit delaktiga i misshadeln utan det är bara oskyldiga pojke nr 4 som lackat ur i fyllan. Så 1-3 och 5:an har inte kaosat. Och som det verkar så blev nr 4 så berusad/drogadpåverkad så han missförstod något och slog ner den oskyldiga 47åringen. Så det luktar mer tragedi och dåligt öl/drogsinne nu än herrelösa Adidas krigare på rymmen. Naturligtvis tragiskt att en käftsmäll på fyllan får dessa konsekvenser... men är huvudet dumt får kroppen lida..så vi tänker fortfarande på offret Tan.. 🙏
Senast redigerad av OdenSarimner 2026-07-14 kl. 20:13.
Citera
2026-07-14, 20:22
Medlem
Så det Blixten67 påstått att killarna är ok verkar sant och deras ursprungliga syfta var inte kaosa. Däremot så har dom sprungit från en brottsplats som nr: 4 har orsakat. Så alla utom 4:an verkar ju helt oskyldiga. Även 4:an har ju haft otur att 47:åringen ramlade så hårt i trottoaren och inte över ett kaffebord eller liknande. Så troligen mer tragedi än uppsåt. Däremot straffmässigt så får man ju hoppas det kommer motsvara skadan på Tan.för hade någon gjort detta mot någon jag tyckt om Så hade jag krävt öga för öga.
Senast redigerad av OdenSarimner 2026-07-14 kl. 20:25.
Citera
2026-07-14, 21:02
Medlem
Så mycket empati för en kriminell som försökte råna en nybliven 18 åring!
Det var inte den 4:es fel utan han blev påhoppad av tre turkar!

Citat:
Ursprungligen postat av OdenSarimner
Så det Blixten67 påstått att killarna är ok verkar sant och deras ursprungliga syfta var inte kaosa. Däremot så har dom sprungit från en brottsplats som nr: 4 har orsakat. Så alla utom 4:an verkar ju helt oskyldiga. Även 4:an har ju haft otur att 47:åringen ramlade så hårt i trottoaren och inte över ett kaffebord eller liknande. Så troligen mer tragedi än uppsåt. Däremot straffmässigt så får man ju hoppas det kommer motsvara skadan på Tan.för hade någon gjort detta mot någon jag tyckt om Så hade jag krävt öga för öga.
Citera
2026-07-14, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Några citat är bra!

Är de tre som släppts fria att åka hem till Sverige igen, eller är de redan hemma?
Hmm, den sista lär väl åka dit då.
Citera
2026-07-15, 10:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Om du läser mitt inlägg du kritiserar ser du kanske
att jag tydligt skriver "man" och uttrycker mig generellt om turister på en ö. Uttalar mig heller inte om pass eller dessa killar.

Så lägg ner.
jag har läst ditt inlägg du skriver de är häktade pgr av flyktrisk vilket är felaktigt.
Citera
2026-07-15, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
jag har läst ditt inlägg du skriver de är häktade pgr av flyktrisk vilket är felaktigt.

Det var ett evigt tjat! Läser fel gör du också.
Lär dig skilja på vad som skrivs om just dessa personer och generell praxis eller tankar därom.

JA, det är naturligtvis fekaktigt att någon skulle vara häktad pga flyktrisk. Flyktrisk är inget brott. Det måste liksom finnas annan bakomvarande orsak, dvs brottsmisstanke. Jag har aldrig uttryckt något annat.
Citera
2026-07-15, 13:01
Medlem
Citat:
Det var inte deras festande som gjorde detta alls utan rånförsöket på deras vän.
Det är killar som tar hand om sig själva och varandra.
Nu ska de återhämta sig sedan får vi se i hur de gör för att de satt häktade i 7 dagar utan att ha gjort något. Skadestånd borde sitta fint för dörlorat inkomst på en vecka.

Återhämta sig behöver de väl inte om de redan är hemma, har kompisarnas och familjens fulla stöd, rena samveten och -- som du själv skriver -- mår bra? Anar att Cypern inte betalar en enda peng i ett sådant här fall. Du måste väl förstå att det behövdes en utredning så att de "oskyldiga" kunde förklaras fria?

Det är konstigt att denna grupp "extremt väluppfostrade" unga killar släpptes iväg för att festa på egen hand i en ökänd partyort utomlands. Inget bra beslut av föräldrarna. De kunde väl ha åkt på en studieresa och förkovrat sina snillen om de nu är så skötsamma som du skriver.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-15 kl. 13:10.
Citera
2026-07-17, 21:46
Medlem
Citat:

Hur har det gått för killen som är kvar på Cypern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in