Igår, 18:22
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlymehere
Det stämmer inte att någon från Mellanöstern ligger bakom denna fruktansvärda händelse. Den misstänkte pojken är från Ukraina. Den misstänkte pojken har allvarliga psykiska problem och uppgett att han trodde sig vara Gud samt att det var den 5-åriga flickans "tid att lämna jorden".

Ibland händer det att någon har den informationen som visar sig sedan stämma. Men oftast så är det folk som vill vilseleda och chansa.

Om du specificera mer vad och varför du har den här info så får du mer trovärdighet.

Om du vet familjen så kan du säga namn och var de bor. Finns ju många sätt och kunna förklara dig. Det här är en tråd alla följer och jag ser fram emot ditt svar.
Citera
Igår, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ibland händer det att någon har den informationen som visar sig sedan stämma. Men oftast så är det folk som vill vilseleda och chansa.

Om du specificera mer vad och varför du har den här info så får du mer trovärdighet.

Om du vet familjen så kan du säga namn och var de bor. Finns ju många sätt och kunna förklara dig. Det här är en tråd alla följer och jag ser fram emot ditt svar.

De är på semester i Sverige, det finns hotell och studentlägenheter bl.a som hyrs ut över sommaren i anknytning till parken.
Har läst om att de bor i Norge, men det är bara rykten i diverse diskussionstrådar på Facebook. Inte hittat någon Norsk media som rapporterat att de kommer från Norge.
Citera
Igår, 18:29
Medlem
Onlymeheres avatar
Det jag har delat är inte spekulationer. Enligt de uppgifter jag har tagit del av är pojken från Ukraina och ska ha haft allvarlig psykisk ohälsa.
Citera
Igår, 18:31
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Det jag har delat är inte spekulationer. Enligt de uppgifter jag har tagit del av är pojken från Ukraina och ska ha haft allvarlig psykisk ohälsa.

Var har du fått dessa uppgifter ifrån?
Citera
Igår, 18:38
Medlem
https://www.instagram.com/reel/Daxq7r9thhe/

Intervju med närvarande
Citera
Igår, 18:42
Medlem
colis avatar
Citat:
Det stämmer inte att någon från Mellanöstern ligger bakom denna fruktansvärda händelse. Den misstänkte pojken är från Ukraina. Den misstänkte pojken har allvarliga psykiska problem och uppgett att han trodde sig vara Gud samt att det var den 5-åriga flickans "tid att lämna jorden".

Det enda som skulle tala för teorin att det skulle kunna vara ett relativt nyanlänt barn från Ukraina är att pojken kontaktat polisen och angett sig själv.
Det brukar inte ungdomarna som vuxit upp i utanförskapsområden göra, de gillar inte polisen och golar inte.
Senast redigerad av coli Igår kl. 18:58.
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Var har du fått uppgifterna ifrån? Släktingar, närstående. Du borde ju kunna maska efternamnet.

I så fall kan alla googla om de bor nära.

Se till och leverera och svara då du verkar vilja vara delaktig.
Citera
Igår, 19:20
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Var har du fått uppgifterna ifrån? Släktingar, närstående. Du borde ju kunna maska efternamnet.

I så fall kan alla googla om de bor nära.

Se till och leverera och svara då du verkar vilja vara delaktig.

Men personen väljer väl själv vad denne vill dela med sig av eller inte, eller hur? Att gå ut och berätta var uppgifter kommer ifrån kan ju vara detsamma som att spräcka anonymiteten.
Citera
Igår, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Det står i HD att de pratat med en tonårsflicka som vittnade detta hemska tillsammans med sin mamma.

Och hon säger att hennes mamma frågat BOs mamma om de känner GM, men hon svarat ”Nej vi är här från ett annat land och känner ingen här”

Förmodligen turister som ville låta sin dotter leka i lekparken som ligger 5 min promenad från Good Morning+ Hotell.

Länk/ källa till det påståendet?

Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Då tror jag på din ”story” eftersom den låter trovärdig. Förmodligen är det en turist som inte har koll på hur illa Sverige blivit med alla 13 åriga pojkar som rymmer ifrån olika hem och ger sig på människor.

Reser man till Spanien och Frankrike tror vi inte att dyker upp en pojke som kommer skära halsen av oss men det här är också vad S varnade om i flera år sen har högern struntat i att samarbeta med S om den saken utan bara sett på när incident på incident sker. Gunnar Strömmer kunde inte låta bli att kritisera S för en massa saker men han själv kan inte ens få ordning på 13 åringar

För 1 månad sen såg jag på TV/media hur polisen varnade för 764 nätverket/nml där man påstod att nätverket är så pass stort i Sverige att polisen oroar sig. Tänkte då att någon kommer hamna illa här.

Nu säger jag inte att jag vet att det var 764 nätverket/nml men när polisen bevakar och oroar sig för ett sånt stort nätverk måste ändå politikerna ta det på allvar

Exakt såhär trådsanningar skapas!

Inledningsvis stod det att flickan var "på besök". Inte från ett annat land. Kan vara det, men kan lika gärna vara från någon annanstans i Sverige.
Citera
Igår, 19:42
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Inget namn på kaozungen än?
Citera
Igår, 19:44
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Men personen väljer väl själv vad denne vill dela med sig av eller inte, eller hur? Att gå ut och berätta var uppgifter kommer ifrån kan ju vara detsamma som att spräcka anonymiteten.

Där har fel. Du bryter inte emot någon anonymitet om du svarar rätt.

Att namnge en adress, eller efternamn så bryter du ej emot något.

Inte heller att säga var du ev får informationen. Det är inte emot någon lag och det är ju inte skribenten man är ute efter.

Men att påstå något och sprida falsk ryktesspridning är ett brott.

I detta fall så påstår en skribent något. Vi här i tråden söker bara källa för det som påstås.

Där av intresse för att inte radera inläget för falsk eller felaktig info. Tror nog alla i tråden är intresserad av fakta och inte felaktig info.

Då är det relevant att ifrågasätta detta utan bryta emot FB regler.
Citera
Igår, 19:50
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Länk/ källa till det påståendet?

Exakt såhär trådsanningar skapas!

Inledningsvis stod det att flickan var "på besök". Inte från ett annat land. Kan vara det, men kan lika gärna vara från någon annanstans i Sverige.
Låst, men denna: https://www.hd.se/helsingborg/stort-polispadrag-i-furutorpsparken/

Citat:
Tonårsflickan och hennes mamma är båda uppskakade. De såg inte hur flickan skadades, men flera av de som är på platsen och som HD pratar med uppfattar det som att flickan har blivit angripen av någon.

– Min mamma frågade flickans mamma ”är det någon ni känner som gjort det?” Men hon sa att de är på besök från ett annat land, de känner ingen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in