2026-07-14, 14:43
Medlem
Är lilltjejen av utländsk bakgrund och isåfall ifrån vilken bakgrund
Citera
2026-07-14, 14:44
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Då är det HD som brustit från start med att följa pressetiken

Tycker ej de bryter ngt.

Vad tycker du att de bryter?

Vi vet ju inga namn.
Citera
2026-07-14, 14:47
Medlem
Citat:
Men det är de ju inte?

Vilka, vittnena? Vart har du det bekräftat?
Citera
2026-07-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
Vem lämnar sin 5 åriga unge i en park? låter helt stört och oansvarigt.
En femåring ska kunna springa runtbi en lekpark under överseende av en vuxen. Märks att du inte har barn.
Citera
2026-07-14, 14:56
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Vilka, vittnena? Vart har du det bekräftat?

Men parkarbetaren exempelvis?
Citera
2026-07-14, 14:58
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
En femåring ska kunna springa runtbi en lekpark under överseende av en vuxen. Märks att du inte har barn.

Föräldrarna fick letas upp av Parkarbetaren en bit bort.
De hade ej uppsikt. Allt enligt lokaltidningen

"Axel Östlund agerade snabbt. Han plockade upp femåringen i sin famn, ringde 112 och började därefter söka efter barnets föräldrar i parken.
Han fick fatt i föräldraparet en bit bort – och starka och närmast panikartade känslor utbröt. " Hd.se
Citera
2026-07-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Föräldrarna fick letas upp av Parkarbetaren en bit bort.
De hade ej uppsikt. Allt enligt lokaltidningen

"Axel Östlund agerade snabbt. Han plockade upp femåringen i sin famn, ringde 112 och började därefter söka efter barnets föräldrar i parken.
Han fick fatt i föräldraparet en bit bort – och starka och närmast panikartade känslor utbröt. " Hd.se
En femåring ska kunna springa runt och leka på lekplatsen. Föräldrarna ska inte behöva vara kloss inpå hela tiden. Mina barn kunde springa runt när de var fem och inget hände. När jag var fem år 1980 lekte vi överallt på gården och mammorna kollade till oss ibland från fönstret. Skyll inte på offret.
Citera
2026-07-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajanMajoneas
Total lögn. Däremot kallas närliggande köpgata för ”lilla bagdad”. Men inget Gazaremsan-namn. Sluta sprid skit.

Kollar på aftonbladet på sociala medier under kommentarer där står det ”Gazaremsan i Helsingborg 😔” så var jag så fel ute ändå?
Citera
2026-07-14, 15:10
Medlem
GammalTantSkanes avatar
SR P4 har också intervjuat parkarbetaren.
Citera
2026-07-14, 15:10
Medlem
Citat:
Men parkarbetaren exempelvis?

Ett vittne, som säkerligen har fått tydliga instruktioner från polisen. Kom igen.
Citera
2026-07-14, 15:11
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
En femåring ska kunna springa runt och leka på lekplatsen. Föräldrarna ska inte behöva vara kloss inpå hela tiden. Mina barn kunde springa runt när de var fem och inget hände. När jag var fem år 1980 lekte vi överallt på gården och mammorna kollade till oss ibland från fönstret. Skyll inte på offret.

Helt rätt. Så fort det händer något med ett barn så ska man starta ett drev mot föräldrarna oavsett hur det gått till.
Citera
2026-07-14, 15:11
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Jag jobbade på ett kontor nära denna parken ett tag, för ett par år sedan.

Gungor studsmattor växter mm är nytt o fint.....
...Parken är mycket skum med mycket missbrukare o skit. Kolleger hittade "verktyg" från missbrukare under sin lunchrast. Andra kolleger med skötsam klädsel o uppsyn blev erbjudna att köpa pulver...

Numera går jag förbi ibland då en släkting bor 6-7 kvarter från parken. .... ett av Hbg s bästa Falafellställen ligger nära Parken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in