2026-07-14, 11:49
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
GAIS lånar ut Ekong till Giffarna resten av året. Bör ju betyda att ryktet om Vasic troligtvis stämmer och kommer presenteras inom kort kan man väl förmoda.

Dansken Simon Jörgensen 20 ska vara klar enligt GP.
Vasic klar nu. Tror de blir bra med tanke på att det är några viktiga matcher i Allsvenskan nu som vi behöver vinna under samma tid som vi ska möta danskarna.

Och Ekong behöver få speltid. Hoppas han kan hjälpa Sundsvall kvar i Superettan.
Citera
2026-07-14, 11:57
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Vasic klar nu. Tror de blir bra med tanke på att det är några viktiga matcher i Allsvenskan nu som vi behöver vinna under samma tid som vi ska möta danskarna.

Och Ekong behöver få speltid. Hoppas han kan hjälpa Sundsvall kvar i Superettan.
Bra för alla parter även om jag hellre sett att han kommit till ett sämre lag eller annan liga. Hoppas han får starta mot Solnalaget.
Citera
2026-07-14, 12:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
GAIS lånar ut Ekong till Giffarna resten av året. Bör ju betyda att ryktet om Vasic troligtvis stämmer och kommer presenteras inom kort kan man väl förmoda.

Dansken Simon Jörgensen 20 ska vara klar enligt GP.
Helt rätt. Superettan gör nog bra för Ekong. Jag tror på honom men han behöver mer tid. Truppen behöver vässas här och nu i anfallet rätt akut och speciellt inför Europamatcherna. Jörgensen är mångsidig och ung som kompletterar bra.

En sexa eller åtta skulle vara bra att få in med.
Citera
2026-07-14, 12:33
Medlem
Pancevs avatar
Citat:

att vasic inte skulle bli succe anade man ju. han kanske hade kunnat bli det med annat förtroende..

i gnaget kanske det hade funkat bättre
Citera
2026-07-14, 12:39
Medlem
snillet_1s avatar
Sam Larsson tillbaka i Blåvitt:

Citat:
IFK Göteborg har gjort klart med Sam Larsson som har skrivit på ett kontrakt till och med 2028.
– Jag kommer hit med väldigt stor motivation, säger han.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2026/valkommen-hem-sam/

Man är ju tyvärr lite "skadad" av att ganska många hemvändare på senare år varit lite si och så. Men han har med allsvenska mått mätt en mycket bra teknik så om han inte har blivit för jävla långsam eller nåt borde han kunna vara bra.

Hjörtur Hermansson, isländsk mittback som spelade en kort sejour i Blåvitt för många år sen också invärvad nu. Senast i grekiska Volos.

Man slutar aldrig riktigt häpna över fantasilösheten i Blåvitts rekryteringsarbete. Men det är klart, nu när man varit lite fantasifulla på senare tid har det slutat med katastrofer som Coimbra.
Senast redigerad av snillet_1 2026-07-14 kl. 13:07.
Citera
2026-07-14, 14:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Efter att ha värvat en 30årige Hervé Matthys så är det lite förvånande att Aik vägrar att ge sig i kampen om att få loss Oskar Ågren, snart 28, från GAIS.

AIK gör allt man kan för att värva Oskar Ågren från Gais och kommer att lägga ett nytt bud. Spelaren vill till klubben. Blir affären inte av nu, är ett alternativ att göra klart transfern i sommar, och att Ågren ansluter i januari.

"Man kan inte BARA ha tonåringar" -inlägg om 3...2...1

Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
att vasic inte skulle bli succe anade man ju. han kanske hade kunnat bli det med annat förtroende..

i gnaget kanske det hade funkat bättre
Jag var emot värvningen när den gjordes. Inte så mycket för att jag tvivlade på att han kunde leverera i Bajen utan mer för att han var 34 år gammal och skadedrabbad.
Väl värvad så var det bara att fokusera på att han trots allt är en potentiell skytteliga vinnare, och det tycker jag fortfarande att han är, definitivt.

Hade varit intressant att veta hur det gått om Lind inte värvats, utan att Paulos kunde ta den kanten och gett plats till Vasic i mitten.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-07-14 kl. 14:18.
Citera
2026-07-14, 14:31
Medlem
Förmodligen usla värvningar av Blåvitt.

Mittbacken har närmast katastrofala siffror men var tydligen bra i Blåvitt för 10 år sedan och Sam Larsson är väl för gammal för att vara ytter och skolats om till striker i Turkiet och har endast 3 mål på hela säsongen som ordinarie.

Tror aldrig dessa spelare värvats utan historia i klubben
Citera
2026-07-14, 14:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Verkar inte ha lärt sig någonting av de senaste årens usla hemvändare. Kan bli spiken i kistan, men även om dom klarar sig kvar denna säsong så har dom inte tagit sig någonstans.
Citera
2026-07-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Efter att ha värvat en 30årige Hervé Matthys så är det lite förvånande att Aik vägrar att ge sig i kampen om att få loss Oskar Ågren, snart 28, från GAIS.

AIK gör allt man kan för att värva Oskar Ågren från Gais och kommer att lägga ett nytt bud. Spelaren vill till klubben. Blir affären inte av nu, är ett alternativ att göra klart transfern i sommar, och att Ågren ansluter i januari.

"Man kan inte BARA ha tonåringar" -inlägg om 3...2...1

Detta alltså när Takkula sagt att man prioriterar offensiva pjäser där vi förlorat två ordinarie samt en av två anfallare… har man gjort bedömningen att Matthys inte är bra nog på ett dygn? eller är planen att helt fasa ut Sotte? Är det för att Csongvai är påväg bort? Jag vet inte men jag hade helst sett två yttrar och en striker det kan jag medge.
Citera
2026-07-14, 16:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Lite märklig psykologisk profil för en spelare inkommande till GAIS. GAIS brukar dock veta vad de gör så jag litar på dem här också. Att de skulle må bra av en duktig avslutare råder det ingen tvekan om.
Alltid tveksamt att ta in bajare, men GAIS aspirerar inte på guld och då är bajenhistoriken mindre problematisk.
Citera
2026-07-14, 19:29
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Mittbacken har närmast katastrofala siffror men var tydligen bra i Blåvitt för 10 år sedan och Sam Larsson är väl för gammal för att vara ytter och skolats om till striker i Turkiet och har endast 3 mål på hela säsongen som ordinarie.

Tror aldrig dessa spelare värvats utan historia i klubben
Vilka siffror syftar du på som katastrofala? Inget ifrågasättande utan mer nyfiken.

Jag tror att ett stort problem som ifk inte kommer runt är att ett försvarsspel inte handlar om enstaka individer utan om kollektivet. Visst kanske man blir av med vissa individuella misstag med en ny mittback men som helhet gör det förmodligen ingen större skillnad eftersom man har ett så svagt mittfält defensivt. Dessutom har man oerhört dåliga ytterbackar.

På samma sätt är jag inte så orolig över Ågren ev till AIK. Visst han är en bra mittback men det är för att han fungerar i kollektivet i GAIS. Samma sak var det med Noren som gick till Mjällby. Skillnaden denna gången blir väl åtminstone att vi kommer kunna ta betalt av AIK till skillnad mot Noren som gick som bosman.
Senast redigerad av ruckaali 2026-07-14 kl. 19:34.
Citera
2026-07-14, 19:55
Medlem
Citat:
Vilka siffror syftar du på som katastrofala? Inget ifrågasättande utan mer nyfiken.

Jag tror att ett stort problem som ifk inte kommer runt är att ett försvarsspel inte handlar om enstaka individer utan om kollektivet. Visst kanske man blir av med vissa individuella misstag med en ny mittback men som helhet gör det förmodligen ingen större skillnad eftersom man har ett så svagt mittfält defensivt. Dessutom har man oerhört dåliga ytterbackar.

På samma sätt är jag inte så orolig över Ågren ev till AIK. Visst han är en bra mittback men det är för att han fungerar i kollektivet i GAIS. Samma sak var det med Noren som gick till Mjällby. Skillnaden denna gången blir väl åtminstone att vi kommer kunna ta betalt av AIK till skillnad mot Noren som gick som bosman.
Hans spider: https://imgur.com/a/Lp38MMT
Bottenlistad på i stort sett allt i grekiska ligan

Blåvitt har såklart behov av en ny mittback för Rockson är väldigt dålig och Erlingmark är en bluff som knappt håller superettan nivå. Men tvek på att denna är lösningen. Sedan har de nog ett organisationsproblem också.

Ja förstår inte varför AIK vill ha Ågren de rode utveckla sina egna spelare istället men med tanke på att Blash är agenten kanske man inte ska tro allt som står i tidningen heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in