Citat:
Ursprungligen postat av
Fetheten
Hon har lyckats få lite rampljus på sig igen i expressen:
https://www.expressen.se/noje/margaux-dietz-avslojande-om-karleken-var-min-advokat/
Värt att notera, en advokat som dejtar en klient bryter mot god advokatsed.
Tänk att Margås försöker igen. Jag trodde hon hade accepterat att hennes dagar i Media bruset var över. Och att hon förlikat sig med att leva ett anonymt liv som 2 barns mamma på övre Östermalm.
Ur artikeln:
"– Jag kände väl där efter typ tre månader att ”Nej, men jag behöver en paus från allting”. Jag är inte så sugen på det här längre, säger hon när hon gästar podcasten ”Mer än bara morsa”."
Nej men det gjorde du ju inte Margås. Du slet ju som ett djur för att rentvå ditt namn. Du hade medverkat i en dokumentär på SVT. Där du, genom vad du sa och hur du agerade, tydligt bevisade att du inte hade en aning om varför folk var sura på dig.
Du gjorde hemma hos reportage och hävdade att du ville jobba med grävande journalistik. Du delade video på YouTube som floppade. Trotts att du hade med din son. Den sonen du i Instagram inlägg och i SvT suttit med tårar i ögonen och dyrt och heligt lovat att skydda honom mot social media för resten av hans uppväxt. Då du fått uppleva baksidan.
Du påstod att du jobbade med unga med psykisk ohälsa. Fast du egentligen bara gjorde något samarbete med en tjej, Du skänkte inte heller hela den tilltänkta vinsten till välgörenhet, du behöll största delen själv.
Ur artikeln:
"Margaux Dietz svarar att hon bara bad om ursäkt och förklarar:"
Nej det gjorde du inte, du hade en PR-byrå som skrev en ursäkt du publicerade på Instagram.
Ur artikeln:
– Jag orkade inte. För att killen som faktiskt sov utanför min dörr, som jag också vet precis vem det är... Han vill inte att jag ska säga vem han är. Han ville absolut inte att det här skulle bli någon grej i media. Han var ju blurrad och allting var hemligt, men sen blev ju han så här ”Okej, men tänk om det faktiskt kommer ut att det var jag? Då är det här ju inte alls kul”, säger Dietz."
Det är tragisk att Matgås fortfarande inte fattar vad folk blev arga på. För oss som sett videon är det uppenbart att hon inte kände kille. Man ser det på henne och på sonen, när de petar och fnissar åt den medvetslöse mannen i trapphuset.
Om man tittat på hela videon vet man att Margås efter att ringt sin tränare och konfererat lite med filmarna som var där, ringer polisen och ber dem få bort mannen.
Margås svarar då att jag är ju bara en liten tjej. Jag törs inte. Trotts att hon hade filmare i lägenheten och att hon dessutom säger att hon kände mannen.
Sedan i videon får Margås plötsligt upp ögonen för mannen i trappan, den hon sa till polisen att hon inte vågade väcka. Videorna förvandlas till ett svärmeri från Margås sida. Hon gör stor sak av sig själv som detektiv. När hon lyckas identifiera mannen. För övrigt en granne. Köper hon en bakis korg, med cola, chips och huvudvärkstabletter, skriver ett litet kort och brister ut i dagdrömmar om att bli ihop med honom.
Först försöker hon rentvå sig själv med att mannen var hemlös, sen missbrukare. För dom tycker väl inget om verkar Margås tänkt.
Ur artikeln:
Hoppsan”. Men det hade redan blåst upp till världens största grej då, säger hon och fortsätter:
– Men jag fick ju panik. Jag blev ju fryst."
Det kommer inte att blåsa över fören Margås förstår vad folk reagerade på.