2026-07-14, 10:31
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Såg en artikel på Facebook som försvann men även SR verkar ha skrivit om det.

Det ska alltså varit en ung kvinna son pressat en man, som länkat både sitt ich sin pappas konto under hot om att hon skulle anmäla honom.

Flera gånger under dagen ska det ha kommit krav på överföringar osv.

Det ska ha uppdagats när hon åkt hem till hans föräldrar och krävt pengar.

Vad kan hon ha hotat med, är det bara en falsk anmälan om övergrepp? Och vad är ett rimligt straff? Kommer han få några pengar tillbaka?

https://www.sverigesradio.se/artikel/22-aring-i-strangnas-pressades-pa-800-000-kronor
Citera
2026-07-14, 10:36
Medlem
Sqrbankens avatar
Sexuella tjänster i botten? Nått i stil med hot om att hänga ut honom i kölvattnet av detta på olika vis?
Citera
2026-07-14, 10:47
Medlem
Jordgubbes avatar
Strängnäs ... is strange. Att killen ens hade så mycket pengar, verkar väldigt ingrott, tex att de gått i samma skola.
Citera
2026-07-14, 10:53
Medlem
Det är inte lätt att vara man 2026 om det vill sig illa.
Citera
2026-07-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Sexuella tjänster i botten? Nått i stil med hot om att hänga ut honom i kölvattnet av detta på olika vis?
Säkert. Han har köpt sex av henne, och hon hotar att anmäla om han inte betalar.
Citera
2026-07-14, 11:23
Medlem
Tungrodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Säkert. Han har köpt sex av henne, och hon hotar att anmäla om han inte betalar.

Hade varit kul om han hade hängt ut henne på sociala medier! "Kolla här, hon har rea på avsugningar denna veckan, 800:-!", eller nåt sånt. Snacka om att hon blir bortgjord!
Citera
2026-07-14, 11:30
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrodd
Hade varit kul om han hade hängt ut henne på sociala medier! "Kolla här, hon har rea på avsugningar denna veckan, 800:-!", eller nåt sånt. Snacka om att hon blir bortgjord!

Kanske, men tvivlar. I Sverige, politiskt och i folkdjupet, betraktas den som säljer sexuella tjänster alltid som ett offer. Han skulle betraktas som ett as (förvärra sin situatuon), hon skulle få pity.

Spelar ingen roll om kvinnan sen åker runt i sportbil, bor 9 månader om året i Miami och är settled for life efter fyra produktiva år i hennes prime

Men, bör betonas för sakfrågans skull, att vi inte vet om det rör sig om sexuella tjänster + utpressning. En god gissning dock.
Citera
2026-07-14, 11:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik uppdaterad: ort tillagd.

/Moderator
Citera
2026-07-14, 11:34
Medlem
Citat:
I förhör berättar mannen att kvinnan under två års tid, ofta flera gånger om dagen, krävde pengar av honom.

Jag vill inte vara den som trycker ner på brottsoffer men vad i helvet e kan hon ha haft som gör att man ens går med på det här? Bilden i artikeln på en chatt där man ser det hon skrivit räcker väl gott att använda som udnerlag för att bevisa att hon är pantad i huvudet?

Jag har väldigt svårt att se vad hon kan ha på honom. Det mest uppenbara är att han knullat runt och inte vill att hans tjej ska få reda på det men även om det bara handlar om falska våldtäktsanklagelser (vilket är hemska) så har han ju chattat med henne i TVÅ ÅR och därmed haft någorlunda bra underlag?

Nu ska man kanske inte vara alltför förhastad. En 22-åring är enbart vuxen på pappret. Speciellt män är fan inte helt 100 i huvudet förrän minst 25.

Hade gärna velat höra mer om tillvägagångsätt och vad som använts som hot å jag är mest nyfiken på vad som kunde "förstöra hans liv" som han absolut inte kunde avvärja under denna period. Då förutsätter vi att han är 100% oskyldig också och inte faktiskt begått ngt hemskt brott som hon helt enkelt höll över huvudet på honom.
Citera
2026-07-14, 11:54
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Jag vill inte vara den som trycker ner på brottsoffer men vad i helvet e kan hon ha haft som gör att man ens går med på det här? Bilden i artikeln på en chatt där man ser det hon skrivit räcker väl gott att använda som udnerlag för att bevisa att hon är pantad i huvudet?

Jag har väldigt svårt att se vad hon kan ha på honom. Det mest uppenbara är att han knullat runt och inte vill att hans tjej ska få reda på det men även om det bara handlar om falska våldtäktsanklagelser (vilket är hemska) så har han ju chattat med henne i TVÅ ÅR och därmed haft någorlunda bra underlag?

Nu ska man kanske inte vara alltför förhastad. En 22-åring är enbart vuxen på pappret. Speciellt män är fan inte helt 100 i huvudet förrän minst 25.

Hade gärna velat höra mer om tillvägagångsätt och vad som använts som hot å jag är mest nyfiken på vad som kunde "förstöra hans liv" som han absolut inte kunde avvärja under denna period. Då förutsätter vi att han är 100% oskyldig också och inte faktiskt begått ngt hemskt brott som hon helt enkelt höll över huvudet på honom.

Detta konfunderar mig med. Men å andra sidan, att bli anklagad för något hemskt, gör ju att rykten kan leva kvar? Kanske hade de haft en sexuell relation någon gång, och han är nu orolig över att hon har bilder eller något?

Någonting är ju konstigt om man kollar nyktert på det hela. Men å andra sidan, hon verkar ju inte heller vara den mest begåvade brottslingen om hon både skriver meddelanden, och sen åker till hans familj för att kräva mera?

Åklagaren får ju öppet mål nu i alla fall.
Citera
2026-07-14, 12:06
Medlem
Tungrodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Kanske, men tvivlar. I Sverige, politiskt och i folkdjupet, betraktas den som säljer sexuella tjänster alltid som ett offer. Han skulle betraktas som ett as (förvärra sin situatuon), hon skulle få pity.

Spelar ingen roll om kvinnan sen åker runt i sportbil, bor 9 månader om året i Miami och är settled for life efter fyra produktiva år i hennes prime

Men, bör betonas för sakfrågans skull, att vi inte vet om det rör sig om sexuella tjänster + utpressning. En god gissning dock.

Jag hade hängt ut fanskapet iallafall, skulle hon sen fortsätta så lägger man upp skärmdumpar från utpressningsförsöken! Fittan ska ha skit eftersom hon bevisligen tillhör socialgrupp 3 och tror hon kan göra sig en hacka på andras bekostnad.
Citera
2026-07-14, 12:11
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious

Det är en hora uppenbarligen.

Framgår i inslaget att hon säger att hon ska polisanmäla honom för sexköp. Och sedan sprida informationen om det till BO:s chef.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in