2026-07-14, 07:33
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
En annan sak jag kan inflika här i diskussionen är att anledningen till att kvinnor "kör slut på sig själva", enligt mina observationer, är att de är hysteriska. De gör saker som ingen bett dem göra, som inte behöver nödvändigtvis göras just nu osv. Mycket press från Instagram och annan social media, de korkade väninnorna mm. Knappast så att mannen kommer hem och bankar på henne om inte middagen står snyggt serverad kl 18.

Det här är en bra poäng, som antagligen förklarar merparten av skillnaden i psykisk ohälsa mellan män och kvinnor, särskilt föräldrar. Kvinnor kan inte stänga av, de tänker på saker som inte behöver tänkas på, planerar i onödig detalj och gör hushållsarbete som inte behöver göras.

När allting är ok och under kontroll så kan de helt enkelt inte bara låta det vara utan skapar ett nytt problem, en ny konflikt eller hittar något nytt meningslöst scenario att ora sig över.
Citera
2026-07-14, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Är du seriös?

Kärlek är något immateriellt, typ som Illuminati. Man kan varken se eller röra på det. Men vissa menar att det existerar på riktigt.

En annan sak jag kan inflika här i diskussionen är att anledningen till att kvinnor "kör slut på sig själva", enligt mina observationer, är att de är hysteriska. De gör saker som ingen bett dem göra, som inte behöver nödvändigtvis göras just nu osv. Mycket press från Instagram och annan social media, de korkade väninnorna mm. Knappast så att mannen kommer hem och bankar på henne om inte middagen står snyggt serverad kl 18.

Ja jag är seriös.

Det där är jag så dåligt insatt i, följer inga mamma-influensers. Jag trodde män ville att kvinnor skulle vara ”feminina”, omhändertagande och offra sig helt för barnen och mannen. Många män här klagar ju på att kvinnor inte lagar mat längre och att de är självupptagna och bortskämda och satsar allt på karriären, tex.
Hela MAGA rörelsen i USA jobbar stenhårt på att få unga kvinnor att gifta sig och skaffa barn så tidigt som möjligt. Inte skaffa utbildning, inte skaffa jobb, ingen egen inkomst, osv
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-14 kl. 09:04.
Citera
2026-07-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
När någon gör en vetenskaplig studie så ser de på vilka faktorer som påverkar abort.

Om det i ett land är extremt mycket våldtäkter så kam det påverka mängden aborter.

Om tjejers börjar ha sex senare påverkar det.

Om vi ändrar lagstiftningen vad gäller abort så påverkar det

Den typen av samband tittar forskare på . Du presenterar siffror utan bakgrund.

Frågan här var är samtyckeslagen en faktor som ökar aborter och könssjukdomar.
Om man tror på det så starkt som du verkar göra...så bör man få siffrorna att stämma med sin lilla teori, eller hur.
Och, de stämmer alltså inte med svenska siffror.
Siffrorna kring antal aborter per kvinna före 2018 och efter ljuger inte, finns liksom inte "olika sätt" att räkna antal aborter per kvinna på.
Citera
2026-07-14, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Ja jag är seriös.

Det där är jag så dåligt insatt i, följer inga mamma-influensers. Jag trodde män ville att kvinnor skulle vara ”feminina”, omhändertagande och offra sig helt för barnen och mannen. Många män här klagar ju på att kvinnor inte lagar mat längre och att de är självupptagna och bortskämda och satsar allt på karriären, tex.
Hela MAGA rörelsen i USA jobbar stenhårt på att få unga kvinnor att gifta sig och skaffa barn så tidigt som möjligt. Inte skaffa utbildning, inte skaffa jobb, ingen egen inkomst, osv
De flesta män vill ju bara stoppa in den i ett varmt hål i ärlighetens namn.
Jag tror heller inte de verkligen vill ha "feminina " kvinnor för de brukar vara lite som jag beskrev ovan. Huvudvärk.

Anledningen till att män (inkl magarörelsen) påstår det är för att det är deras reproduktiva strategi. Muta kvinnor med pengar och gärna ta ifrån dem deras så deras egna pengar ökar k värde. Att få kvinnan att föda barn låser fast henne ytterligare. Du ser vad det går ut på. Mycket patetiskt.
Citera
2026-07-14, 10:09
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Du skrev att män inte har rätt att ställa krav på kyskhet av sin partner och att det var en helt sjuk grej.

Mitt svar var på ett påstående om att otrohet orsakas av främst kvinnor som haft ”många sexualpartners” och att vi saboterar förmågan att parbilda, när vi ligger runt.

Det jag syftade på var tidigare sexuella erfarenheter, för det är en helt sjukt krav att ha. Det handlar heller inte om det specifika kravet i sig, utan om den önskade kontrollen.

Alla får givetvis ställa vilka krav de vill. Konsekvenserna av helt sjuka krav kommer resultera i att de flesta vettiga kvinnor springer åt andra hållet. Inte för att de har haft ”många sexualpartners”, utan av helt uppenbara anledningar.

Istället för att vända blicken inåt och ärligt granska sin personlighet, lipar dessa män på FB, beskyller kvinnor för att de är ensamma och sedan för resten av världens problem.
Citera
2026-07-14, 11:14
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag svarade på:
Dumma föräldrar ger dumma barn, dumma barn växer upp till en dum befolkning och så vidare. Typiskt sosse-samhälle.”
som den vänsterperson jag nu är.

Ett ”typiskt sossesamhälle” är enligt mig betydligt mindre korkat, än andra ideologiers typiska samhällen.

Men i det andra håller jag helt med.

I det stora hela är det ju sant att genetiken spelar stor roll på befolkningens intelligens, snarare än miljömässiga faktorer. Särskilt i ett sosse-samhälle.

I Sverige nådde Flynneffekten sin pik i början på 2000-talet och i Sverige finns det inga avgörande skillnader på levnadsvillkoren.

Så den logiska slutsatsen av det är att intelligens beror mer på genetik än på miljö. Säger inte att påverkan av miljö är helt uteslutet, men sannolikheten är större att barn idag ärver intelligens via gener.
Citera
2026-07-14, 11:16
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Det jag syftade på var tidigare sexuella erfarenheter, för det är en helt sjukt krav att ha. Det handlar heller inte om det specifika kravet i sig, utan om den önskade kontrollen.

Det är väl inte ett sjukt krav? Jag lovar att även du har krav angående din partners tidiagare sexuella erfarenheter.
Citera
2026-07-14, 11:37
Medlem
Citat:
I det stora hela är det ju sant att genetiken spelar stor roll på befolkningens intelligens, snarare än miljömässiga faktorer. Särskilt i ett sosse-samhälle.

I Sverige nådde Flynneffekten sin pik i början på 2000-talet och i Sverige finns det inga avgörande skillnader på levnadsvillkoren.

Så den logiska slutsatsen av det är att intelligens beror mer på genetik än på miljö. Säger inte att påverkan av miljö är helt uteslutet, men sannolikheten är större att barn idag ärver intelligens via gener.

Intelligens finns överallt där du har människor. Mänsklig genetik finns överallt där det finns människor.
Det du så uppenbart föraktfullt kallar för "sosse-samhälle" har som sagt snarast gynnat intelligenta gener.
Och det var det jag försökte påpeka.
Citera
2026-07-14, 12:06
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är väl inte ett sjukt krav? Jag lovar att även du har krav angående din partners tidiagare sexuella erfarenheter.

Jag har hög standard på både partner och umgänge. För mig handlar det om vem en person är idag, snarare än vem en person har varit innan. Värdesätter helt andra saker och det hänger aldrig på hur många sexualparters en person har haft.

Det ironiska i hela denna debatten är att de män som är mest aktiva inte kan se paradoxen i tänkandet.

Man vill ha en kvinna och frågar sig hur man ska hitta en, för på krogen kan man inte gå och ragga partner med risk för att bli våldtäktsanmäld .

Samtidigt ställer man krav på att kvinnan inte har fått ”ligga runt”?!
Citera
2026-07-14, 12:08
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Lagarna kring våldtäkt har luckrats upp och utformats på ett sådant vis att det är omöjligt att dra en gräns mellan brottsligt sex och lagligt sex. Män diskrimineras i vårdnadstvister och är de största ekonomiska förlorarna vid en skilsmässa. Detta leder till att män börjar dra öronen åt sig när de träffar kvinnor och blir mer försiktiga. Vem vet om krogragget är ett psykfall som falskanmäler dig för våldtäkt?

Topic:

Hur påverkar feminismens sjukligt starka inflytande på lagstiftningen i Sverige och västvärlden unga mäns förmåga att kunna parbilda och skaffa familj, och att ha normala sexuella relationer? Alla med öppna ögon vet att det är en katastrof. Män börjar undvika kvinnor alltmer, vilket är en frisk och naturlig reaktion. Är det detta som kvinnorna önskar?
Denna SVD-krönika är inne på samma spår så jag länkar:

https://www.svd.se/a/8pRreG/samtyckeslagen-kan-leda-till-lagre-fertilitet

Intressant att det framgår att nästan en tredjedel av alla anmälda fall enligt BRÅ är rena samtyckesfall.

Är dock ej säker på att ovanstående stämmer då fallande födelsetal var ett problem även innan samtyckeslagar. Tror mer det har att göra med att fler män uppfostrats till att bli mesar av ett feminiserat samhälle där man konstant skiter på alla män.
Citera
2026-07-14, 12:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag har hög standard på både partner och umgänge. För mig handlar det om vem en person är idag, snarare än vem en person har varit innan. Värdesätter helt andra saker och det hänger aldrig på hur många sexualparters en person har haft.

Det ironiska i hela denna debatten är att de män som är mest aktiva inte kan se paradoxen i tänkandet.

Man vill ha en kvinna och frågar sig hur man ska hitta en, för på krogen kan man inte gå och ragga partner med risk för att bli våldtäktsanmäld .

Samtidigt ställer man krav på att kvinnan inte har fått ”ligga runt”?!

Så om du får reda på att din partner legat med 1863 personer innan dig så spelar det ingen roll? Att det är 1863 eller 4 är irrelevant?
Citera
2026-07-14, 12:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Denna SVD-krönika är inne på samma spår så jag länkar:

Intressant att det framgår att nästan en tredjedel av alla anmälda fall enligt BRÅ är rena samtyckesfall.

Är dock ej säker på att ovanstående stämmer då fallande födelsetal var ett problem även innan samtyckeslagar. Tror mer det har att göra med att fler män uppfostrats till att bli mesar av ett feminiserat samhälle där man konstant skiter på alla män.

Intressant! Artikeln i Svenska Dagbladet är publicerad den 5 juli, så det är möjligt att den inspirerats av tråden. Inte säkert, men det kan vara så.
Citat:
En ny studie pekar på att fertiliteten sjunker i de länder som infört samtyckeslagstiftning. Samtidigt ökar aborter och spridning av könssjukdomar.
1958 beordrade Mao Zedong att så många sparvar som möjligt skulle dödas, som en del av stora språnget för att industrialisera Kina. Man hade nämligen fått för sig att sparvarna åt upp skörden för bönderna. Sagt och gjort: På ett halvår dödades flera miljoner sparvar. Men de riktiga skadedjuren var insekter, som sparvarna hade ätit. Skördarna förstördes ytterligare. Sparvdödarprojektet bidrog till en svältkatastrof.
Sparvarna i Kina är ett exempel på hur policy kan få en oväntad effekt.
Dessvärre kan vi inte hoppas på någon förändring i närtid, eftersom samtyckeslagen och sexköpslagen har ett mycket laddat symbolvärde för många kvinnor. Vilka effekten lagen har i praktiken sttrntar man i helt, det är att den utgör ett vapen mot män i könskriget som är det viktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in