2026-07-13, 23:01
Medlem
Om de är från ett annat land men inte känner någon där får man anta att de är turister. Vilka utlandsturister väljer att åka till Helsingborg? Danskar från Helsingør?
Senast redigerad av CBerzelius 2026-07-13 kl. 23:04.
Citera
2026-07-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Det handlar om en man som är känd av psykiatrin sen tidigare (men som ej fått hjälp, snyft snyft, Fridolin handhjärta).

Det som hände den lilla flickan är ett resultat av att vi inte placerar farliga människor på mentalsjukhus.

Tänk Boden och Rönninge i vintras.

Är man under 15 år är man inte en man…
Citera
2026-07-13, 23:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Det handlar om en man som är känd av psykiatrin sen tidigare (men som ej fått hjälp, snyft snyft, Fridolin handhjärta).

Det som hände den lilla flickan är ett resultat av att vi inte placerar farliga människor på mentalsjukhus.

Tänk Boden och Rönninge i vintras.
Skitsnack, man är ingen man vid 13års ålder
Citera
2026-07-13, 23:10
Medlem
Anybodykillers avatar
Fy farao vilka tider det är.
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Flickan var inte ensam, hon var där med sin mamma. Ett vittne berättar för HD:

”Min mamma frågade flickans mamma ”är det någon ni känner som gjort det?” Men hon sa att de är på besök från ett annat land, de känner ingen här.”

https://www.hd.se/helsingborg/stort-polispadrag-i-furutorpsparken/
Undra om de är turister eller har anhöriga i landet som de träffar?

Ur tv4:a artikeln
Citat:
En tonårsflicka och hennes mamma såg delar av händelsen i lekplatsen, skriver Helsingborgs Dagblad. De såg på håll en man som plockade upp en skadad tjej i sin famn. De uppfattade att hon hade skador runt halsen.

– Då sa mamma att vi skulle backa. Sen ringde jag polisen, säger tonårsflickan till tidningen.

De såg inte hur flickan fick skadorna men flera andra som HD pratat med uppger att hon blivit angripen av någon.
Citera
2026-07-13, 23:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Fy farao vilka tider det är.

Undra om de är turister eller har anhöriga i landet som de träffar?

Ur tv4:a artikeln

Kan de möjligtvis vara papperslösa eller uppehålla sig i Sverige illegalt?
Citera
2026-07-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så är min fundering också visserligen semestertider men så finns alla dessa pappers/asylsökande.
Kanske pojkens föräldrar fått avslag gällande uppehållstillstånd ? - likt han med IKEA kniven
Citera
2026-07-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur i helvete går de ihop med att man förberett ungdomsanstalter och vill sänka åldern. Den pojken kommer/lär rymma snart och ha ihjäl andra.

Ja han borde suttit i vanligt häkte. Förhoppningsvis blir han efter domen
placerad i fängelse.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Såg på TV-nyheterna att GP sprang hem till föräldrarna och ringde polisen och angav sig själv. Kanske han berättade för föräldrarna vad han hade gjort och de sen övertalade sonen att ringa polisen.
Citera
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Svårt att säga då formuleringen "besök" får mig att tänka på någon spontan sommarresa eller att träffa några de känner i landet. Hon säger dock att hon inte känner några här... märkligt...

Jag hajade också till på att polisen använder ordet "isolerad" händelse i sin bedömning. MGM är kanske en fläckfri snubbe med psykos eller psykiskt sjuk. Att han anfallit ett så litet barn tyder kanske också på att han inte besitter ett större våldskapital.

Man måste sakna några spärrar innan man kan skära i halsen på småungar på det sättet.
Senast redigerad av Anybodykiller 2026-07-13 kl. 23:30.
Citera
2026-07-13, 23:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Så är min fundering också visserligen semestertider men så finns alla dessa pappers/asylsökande.
Kanske pojkens föräldrar fått avslag gällande uppehållstillstånd ? - likt han med IKEA kniven

Jag tänker snarare på målsägande.

På besök men känner ingen i Helsingborg, mammans yttrande är i viss mån uppseendeväckande.
Citera
2026-07-13, 23:33
Medlem
Citat:
Jag tänker snarare på målsägande.

På besök men känner ingen i Helsingborg, mammans yttrande är i viss mån uppseendeväckande.
Mmm som att vilja dölja sin identitet/hålla sig gömd , men ändå kunde hon göra sig förstådd med annan kvinna på platsen.
Citera
2026-07-13, 23:35
Medlem
Kan det möjligen vara flickans bror tro? Som huggit henne🤔

Stackars lilla gumman, hoppas hon klarar sig🥺❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in