Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag har ingen känslomässigt förhållande till denna konflikt som du och andra har. Jag ser orätten mot Ryssland och andra länder utanför väst och reagerar på det.
(min fetning)
Det är just detta som många försöker påpeka för dig, och som du precis sade själv. Du är enögd och partisk mot väst Många i tråden, på flashback, i Europa och Sverige är partiska FÖR väst men det är för att vi bor, verkar och trivs i just väst. Vi *ÄR* väst.
Även om du någon gång har en poäng i "oförrätter har begåtts mot Ryssland" så ser du det genom en extern kontrollokus. En oförrätt har begåtts -> Nu ansvarar inte Ryssland längre för vad som händer, alla åtgärder kan motiveras, vi är kränkta, deras fel!
Du uppsöker varenda aktivitet som Ukraina, EU, Nato, väst, Israel eller USA har gjort i närtid eller forntid och undersöker det med mikroskop. Du vill BARA se vad "väst" och "kolonialmakterna" gör och har gjort för fel, alla andra är bara offer för västs påverkan, maktanspråk eller historiska oförrätter. Ryssland har ingen egen agens, de reagerar enkom på väst. Så fort Ryssland anklagas för något så ska du diskutera andras fel och felaktigheter så att du kan fortsätta att "neutralt" kritisera väst. Detta gör dig helt blind i frågan om eliterna i Moskva eller för den delen Iran agerar moraliskt eller ens har rätt att sägas förespråka folket.
Du bor, lever och verkar i väst men du lierar dig med västs fiender.