2026-07-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Sverige är ett utmärkt land att bli rik i. (som jag)

Sverige är ett utmärkt land att vara rik i. (som jag)

Under (s) så lämnade många rika Sverige för t.ex Monaco men efter 2006 så ordnade Högern tillbaka dem. T.ex lämnar rika Norge för Sverige, Norge är så mycket sämre att vara rik i.

Enligt vissa hemsidor har Sverige både flest miljonärer av alla länder per capita, och flest miljardärer.

Källa på det ?
Citera
2026-07-13, 19:22
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Sverige är ett utmärkt land att bli rik i. (som jag)

Sverige är ett utmärkt land att vara rik i. (som jag)

Under (s) så lämnade många rika Sverige för t.ex Monaco men efter 2006 så ordnade Högern tillbaka dem. T.ex lämnar rika Norge för Sverige, Norge är så mycket sämre att vara rik i.

Enligt vissa hemsidor har Sverige både flest miljonärer av alla länder per capita, och flest miljardärer.
Som jag. Som jag.

Du sade det två gånger. Dynrak som ser/skriver dubbelt?

Att du skulle vara ”rik” håller jag för otroligt. Varför en rik skulle tatta ner sig till vår nivå är obegripligt. Obegripligt.

Ska jag dubblera det eller har du lyckats fokusera hjärnan?
Citera
2026-07-13, 19:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Som jag. Som jag.

Du sade det två gånger. Dynrak som ser/skriver dubbelt?

Att du skulle vara ”rik” håller jag för otroligt. Varför en rik skulle tatta ner sig till vår nivå är obegripligt. Obegripligt.

Ska jag dubblera det eller har du lyckats fokusera hjärnan?
Obegripligt. Du sa det två gånger och ser alltså dubbelt?

Nu över till topic efter din utsvävning utsvävning.
Citera
2026-07-13, 19:25
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Obegripligt. Du sa det två gånger och ser dubbelt?

Nu över till topic efter din utsvävning.
Gick detta över din rika skalle eller över din brist på skalle?
Citera
2026-07-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Kineser tror på precis samma sak om deras land.

Detta enligt Freedom House, inte enligt vad svenskar tror…
Citera
2026-07-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Detta enligt Freedom House, inte enligt vad svenskar tror…
Och säkert enligt en massa andra västerländska forskningsinstitutioner också, men so what?

Själv lägger jag inte särskilt stor vikt vid vad politikerna säger, utan jag tittar på vad de faktiskt håller på med. Det finns alldeles för många exempel på korruption och fall där de har gått emot folkviljan (eller struntat i att ta reda på vad folkviljan faktiskt är), både inom Sverige och EU, för att jag ska kunna tro på dom när dom påstår att vi lever i en fungerande demokrati.
Citera
2026-07-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Och säkert enligt en massa andra västerländska forskningsinstitutioner också, men so what?

Själv lägger jag inte särskilt stor vikt vid vad politikerna säger, utan jag tittar på vad de faktiskt håller på med. Det finns alldeles för många exempel på korruption och fall där de har gått emot folkviljan (eller struntat i att ta reda på vad folkviljan faktiskt är), både inom Sverige och EU, för att jag ska kunna tro på dom när dom påstår att vi lever i en fungerande demokrati.

Det finns naturligtvis korruption och odemokratiska politiska beslut i Sverige också, men om vi pratar om att lämna Sverige så förutsätter det att det finns länder som är mindre korrupta och/eller mer frihetliga. Ett sista land finns det bara ett av - Finland. Är det dit dessa människor åker? Och för att få en knappt märkbar förbättring från Sverige (99 poäng, delad världstvåa.)
Citera
2026-07-14, 10:22
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Gick detta över din rika skalle eller över din brist på skalle?
Nu dubblade du ordet skalle också, intressant intressant.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in