2026-07-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har jag hotat dig?

Gå och lägg dig, pajas.
Ja du skrev att jag skulle backa i en mörk gränds sedan frågade jag om du ville diskuera sakfrågam istället för att kasta rasistiska glåpord
Du säger pajas, jag vet vem du är , ska sova en timme.
Tack för tipset.

Om du har något KONKRET ATT KOMMA MED , GÖR DETTA
Citera
2026-07-13, 17:32
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Du förstår helt enkelt inte.

En AI har inget eget liv.
Den har ingen egen agenda att försöka överleva något. Den vet inte skillnaden på liv och död, för att….

Ja du fattar helt enkelt inte.
En AI behöver ingen egen agenda. Människor kommer att dela ut agendor. De gör det nu. Det kallas AI-agenter.

Du fattar helt enkelt inte.
Citera
2026-07-13, 17:37
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
En budbärare är den som förmedlar information. Varför skulle det vara grandiost? Det ser ut som att du snarare projicerar din egen narcissism. Det är ju en vanlig taktik som narcissister använder när de vill skjuta ner budbäraren. Anklaga dem för att ha den personlighetsstörning som du själv har.

Mechanistic Interpretability är en öppen forskningsfråga. Trådstartens frågeställningar förblir obesvarade. Det är både patetiskt och grandiost av dig att du tror att du har svarat genom att namedroppa en öppen forskningsfråga som inte besvarar någonting.

Men då vet vi vem du är nu 🤷🏻‍♂️

Det är grandiost att kalla sig själv budbärare när trådstarten håller så låg kvalitet. Budbärare av vad? Efter att ha skrivit med dig, kallar jag dig snarare en motsägelsefull demagog och åsiktsmaskin. Du är så motsägelsefull att jag kan få dig att argumentera med dig själv. Återigen en halmdocka och projektion i första stycket. Du är övertygad om din egen förträfflighet och förminskar motargument, så narcissism får stå för dig.

Jag tvivlar starkt på att du visste vad djupinlärning var när du startade tråden. I rollen som din storebror har jag lärt dig mycket. Tacka mig gärna. Du ger sken av låg förståelse för fältet. Mekanisk Förklarlighet (fritt översatt) är alltså ingen forskningsfråga per se, utan ett forskningsfält. Ungefär som studier om diofantiska ekvationer inte är en fråga i sig, utan ett fält. Tvivlar på att du förstår distinktionen, eftersom du uppenbarligen har svårt med språket.

Det verkar dessutom som att du börjar använda AI senare inlägg, för plötsligt blev du väldigt välartikulerad. Det uppskattas, fortsätt gärna med det!
Citera
2026-07-13, 17:38
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
En AI behöver ingen egen agenda. Människor kommer att dela ut agendor. De gör det nu. Det kallas AI-agenter.

Nej, det kallas ANN och ”språkmodeller”.
Citera
2026-07-13, 17:43
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Det är grandiost att kalla sig själv budbärare när trådstarten håller så låg kvalitet. Budbärare av vad? Efter att ha skrivit med dig, kallar jag dig snarare en motsägelsefull demagog och åsiktsmaskin. Du är så motsägelsefull att jag kan få dig att argumentera med dig själv. Återigen en halmdocka och projektion i första stycket. Du är övertygad om din egen förträfflighet och förminskar motargument, så narcissism får stå för dig.

Jag tvivlar starkt på att du visste vad djupinlärning var när du startade tråden. I rollen som din storebror har jag lärt dig mycket. Tacka mig gärna. Du ger sken av låg förståelse för fältet. Mekanisk Förklarlighet (fritt översatt) är alltså ingen forskningsfråga per se, utan ett forskningsfält. Ungefär som studier om diofantiska ekvationer inte är en fråga i sig, utan ett fält. Tvivlar på att du förstår distinktionen, eftersom du uppenbarligen har svårt med språket.

Det verkar dessutom som att du börjar använda AI senare inlägg, för plötsligt blev du väldigt välartikulerad. Det uppskattas, fortsätt gärna med det!
Du kunde inte komma med något mer än att märka ord?
Citera
2026-07-13, 17:45
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Nej, det kallas ANN och ”språkmodeller”.
Det stämmer att AI-agenterna anropar "språkmodeller", som egentligen är Artificiella Neurala Nätverk. Det finns en viktig skillnad dock. Ett sådant nätverk kan inte påbörja någon uppgift utan ett anrop utifrån. Men det löser AI-agenten.
Citera
2026-07-13, 19:18
Medlem
Citat:
Du antyder att det finns ett problem här. Om vi inte har lösningen på problemet nu är det då så klokt att fortsätta med att förvärra problemet? Om du har en översvämning hemma, försöker du då stoppa vattnet eller frågar du en rörmokare om de har en lösning?
Jag ser inte ett jättestort problem med att modellerna fuskar för att få ett bättre resultat på ett test, det är inte misalignment. Modellerna försöker inte att mörka något utan gör bara det de är tränade att göra; hitta en optimal lösning på ett givet problem.
Citera
2026-07-13, 19:56
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Det stämmer att AI-agenterna anropar "språkmodeller", som egentligen är Artificiella Neurala Nätverk. Det finns en viktig skillnad dock. Ett sådant nätverk kan inte påbörja någon uppgift utan ett anrop utifrån. Men det löser AI-agenten.

Är det AI-agenter du är orolig för snarare än LLM:erna?
Citera
2026-07-13, 22:21
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Är det AI-agenter du är orolig för snarare än LLM:erna?
Är det själva patronen du är rädd för snarare än vapnet om någon siktar på dig?
Citera
2026-07-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Ja du skrev att jag skulle backa i en mörk gränds sedan frågade jag om du ville diskuera sakfrågam istället för att kasta rasistiska glåpord
Du säger pajas, jag vet vem du är , ska sova en timme.
Tack för tipset.

Om du har något KONKRET ATT KOMMA MED , GÖR DETTA

Rasistiska glåpord?
Du är otrevlig som fan, jag är otrevlig tillbaks. Väx upp.

Jag svarade ju på ditt inlägg om att du ville möta mig någonstans i Sthlm, kommer inte ihåg exakt vad du skrev, men det där med mörk gränd var ett svar på DITT inlägg.

Jag har inte skrivit att du skulle backa i en mörk gränd, jag skrev att jag skulle klara mig ganska bra där.

Kan du tillföra något konkret i tråden själv?
Citera
2026-07-13, 22:38
Medlem
Citat:

Det finns inga intelligenta AI-agenter.

Det är ju det jag förstår, men inte du. Och varje gång som någon skriver det, så växlar du över till att prata framtid, om 100år.

Varken jag eller du lever då.
Citera
2026-07-13, 22:54
Medlem
Citat:
Rasistiska glåpord?
Du är otrevlig som fan, jag är otrevlig tillbaks. Väx upp.

Jag svarade ju på ditt inlägg om att du ville möta mig någonstans i Sthlm, kommer inte ihåg exakt vad du skrev, men det där med mörk gränd var ett svar på DITT inlägg.

Jag har inte skrivit att du skulle backa i en mörk gränd, jag skrev att jag skulle klara mig ganska bra där.

Kan du tillföra något konkret i tråden själv?
Lilla gubben , försöker du gaslighta mig?

De som läser tråden kommer att bilda sig en uppfattning.
Somna om din åsna
Starta en poll vettja😅

Du citerade mig som hade lagt en grundlig förklaring, sedan kom du in och " stängde tråden" genom att citera mig, som höll med din grundpoäng, men detta begrep du ej tyvärr?
Du dundarade på med " flickväns källor" fråga ai" m du begriper inget ch har ingen talan tyst dräng🤣🤣🤣🤣
Lycka till i livet😘
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-13 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in