Citat:
Ursprungligen postat av
dazzy
Kanske det TS menar indirekt men det borde gå att anmäla alla inlägg som en medlem gjort i en tråd för Trams och off topic.
Varje inlägg i sig kanske inte är trams men alla inläggen tillsammans blir till trams.
Ja. Man skulle då behöva anmäla ett visst inlägg och bifoga ett meddelande om hur man anser att användaren bryter mot regeln, men då ur ett större perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Tramstråd. Det TS efterfrågar är snarast ännu ett sätt att skärma bort icke önskvärda åsikter från den mysiga brunskimrande Flashbackska runkbubblan. Det har under framförallt senaste året blivit alltmer tydligt att många användare försöker Redditifiera Flashback, fast åt brunhögerhållet. Man vi skapa ett safe space där åsikter som inte delas av kollektivet helt enkelt inte ska få förekomma. Därför försöker man komma med olika typer av forumförslag om nya regler. Att nystartade konton inte ska få starta trådar. Begränsningar i antalet kommentarer vissa ska få göra. Utökade restriktioner för att få delta i vissa delforum etc. Och nu här möjligheten att rapportera oliktänkande som ”lågkvalitativa inlägg”.
Det är verkligen en rutten syn på yttrandefriheten som många flashbackare besitter. Skrämmande.
Nej, det gör jag inte. Jag vill inte skrämma bort "icke önskvärda åsikter". Jag anser att alla åsikter är önskvärda, men man får allt anstränga sig lite för att få igång en diskussion. Att bara kasta ur sig en länk eller ett påstående om något utan bakgrund som stödjer utsagan är slött och drar ner kvaliteten. Sedan kan inlägget handla om hur man på bästa sätt gör sig av med lupiner, trimmar en Suzuki K50, eller lurar hem en platinablond influencer, fyller henne med prosecco och stesolid, bajsar i hennes ansikte när hon är medvetslös och sedan lägger ut det på TikTok till allmänhetens båtnad. Det är irrelevant.
För övrigt vill jag inte bli ihopblandad med exemplen på förbud du just drog ur ditt söta arsel. Att ens bli omnämnd i samma mening som Reddit får mig nästan att spräcka ett blodkärl, bara så du vet.