2026-07-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallen8585
här i byn vet många vem Bja*ne är. Han är inget helgon direkt. Kriminell och med missbruk.
Han har varit småkriminell i yngre dar och nej han har inget missbruks problem
Citera
2026-07-13, 18:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av no16
Öppna artiklar, bl a så lämnade de in sig själva

https://www.harrydaposten.se/nyheter/tre-anhallna-efter-dodsmisshandeln.cf2de3ca-32b5-4ebd-94fb-5c303468a525

En till artikel:
https://www.harrydaposten.se/nyheter/besokarna-efter-dodsmisshandeln-obehagligt-att-det-sker-har.9296ef1d-0cd9-45a4-8d52-9217545a6359
De kommer hävda nödvärn annars är de hjärndöda.
Bättre ligga lågt eller lämna landet!
Citera
2026-07-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Rådasjön av alla platser också. Är ju väldigt fint där, till skillnad från persiska viken och Näset.
Jag hade inte varit förvånad om det hade skett stök o bröt i Delsjön. Men Rådasjön?

Någon som har en susning om vilka dessa 20-åringar kan vara? Mölndalsskräp eller Mölnlyckesskräp?

Det kan vara rövhål som kommit utifrån också från Göteborg då förmodligen, och jag är också chockad. Det är en väldigt fin miljö där. Men det är just detta också, den svenska fredliga och trevliga sommaren när svenskar och nordbor vill njuta av det bästa av året är nu mera känt för våldsdåd och otrygghet.

Inga oändliga sommarnätter, trygghet, gemenskap och idyll/paradis känsla och kunna strosa tryggt var man än är i princip, det har bytts ut mot livsfara, rädsla och berikning istället.

Många svenskar verkar tycka det är helt normalt, ska man sluta kalla dom personerna svenskar kanske?
Citera
2026-07-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Kl 22 på kvällen? Inte så många man kan störa då, jag tror han var där ensam och helt enkelt råkade på ett apgäng som det brukar vara. Mestadels av misshandlarna sker ju såhär, det räcker att du är ensam och där så kan du bli dödad.

Opponera att du går ute på kvällen på nån cykelbana genom ett skogsområde eller liknande, något som är utanför samhället utan vittnen, rörelse eller kameror.

Går du förbi ett stökigt invandrargäng då som kille så kommer du med 99 % chans bli misshandlad och rånad. Är du tjej så blir du våldtagen eller ännu värre, kidnappad och våldtagen i dagar och kanske t.o.m. dödad.

Det är detta svenskar vill ha, det är helt sjukt och jag är så långt ifrån en del av detta folket man kan vara, jag tror det finns en stor grupp svenskar som känner precis likadant om att vara svensk och bo i Sverige idag.

En kväll med grill och alkohol som oturligt nog slutade i att två personer, en alkoholiserad man med tidigare historia inom brottsbalken och tung narkotika, och en ung grabb med halvstökiga grabbar till polare stöter på varandra, var på dessa stött på varandra ett tillfälle tidigare och hamnat i munbajs och och gräl på en lokal restaurang. Kvällen blåser upp i gräl på nytt varpå den ene tar till med tillhygge och börjar hota en av GM, får en smäll i ”försvar” och ett slagsmål bryter ut.

Vet ej vart historien leder efter detta men den slutar otroligt tragiskt. Alla kondoleanser till BO anhöriga samt GM’s anhöriga, inte för att skydda en brottsling, utan för att detta är ett förlopp under lång period av otroligt tråkiga händelser.

Var försiktiga där ute
Citera
2026-07-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbmk
En kväll med grill och alkohol som oturligt nog slutade i att två personer, en alkoholiserad man med tidigare historia inom brottsbalken och tung narkotika, och en ung grabb med halvstökiga grabbar till polare stöter på varandra, var på dessa stött på varandra ett tillfälle tidigare och hamnat i munbajs och och gräl på en lokal restaurang. Kvällen blåser upp i gräl på nytt varpå den ene tar till med tillhygge och börjar hota en av GM, får en smäll i ”försvar” och ett slagsmål bryter ut.

Vet ej vart historien leder efter detta men den slutar otroligt tragiskt. Alla kondoleanser till BO anhöriga samt GM’s anhöriga, inte för att skydda en brottsling, utan för att detta är ett förlopp under lång period av otroligt tråkiga händelser.

Var försiktiga där ute

Var det det som hände då? Hur vet du detta?
Citera
2026-07-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Detta kliar väldigt nära sanningen enligt mig. Tragiskt ifall så är fallet.

Ja det måste ju vara något sådant iom att det finns en bekantskap så är det ju nåt personligt som leder till "dödsmisshandeln" och sannolikt inte nåt i stil med "plocka upp skräpet grabben".

Nej jag tror det runnit över hos gänget. Kanske var det inte meningen att BO skulle dö, detta kanske styrks av att de överlämnade sig efter ett dygn. Kanske var det en ren slump att de träffades där nere. Men nåt skavde rejält helt klart. Kanske spriten gjorde sitt till. Kanske svaret finns hos mamman som låst sin FB.

Övriga släkten har ju öppna konton men sjukt rörigt att få kläm på vem som är släkt med vem.
Citera
2026-07-13, 19:01
Medlem
…många som inte köper va du säger. Läs domarna.
Senast redigerad av Sallen8585 2026-07-13 kl. 19:48.
Citera
2026-07-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av railbird
Enligt rykten har BO gömt sig några år i Luleå! Varför vet jag ej. Minns att jag hade en lärare på -90 i Mölnlycke med samma efternamn som BO. Troligtvis var det hans mamma. Större släkt i Mölnlycke med det efternamnet. BO och modern till en av GM som numera är häktade är lika gamla. Om de inte har haft en relation så känner de definitivt till varandra. Mölnlycke på -90 talet kännde alla alla..
Han har inte gömt sig några år i Luleå, De har ett lantställe i Vilhelmina som han åker upp till.
Han jobbade i borås några år och startade sedan ett eget företag som han hade i Göteborg tills byggkrisen kom. Så sprid ingen jävla dynga.Du har NOLL koll
Citera
2026-07-13, 19:11
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iiimpossible
Det har varit ganska (!) stökigt mellan mamman och hennes ex-man. Båda två alltså.
Är inte helt säker på att det är BO, men jag vet att ex mannen flyttade långt bort.

Sonens far bor i Mölnlycke iaf.
Citera
2026-07-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
Även om det är en gissning, så måste det vara den bästa i hela tråden. Låter logiskt.
Han har ALDRIG varit ihop med henne.
Citera
2026-07-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulldog77
Han har inte gömt sig några år i Luleå, De har ett lantställe i Vilhelmina som han åker upp till.
Han jobbade i borås några år och startade sedan ett eget företag som han hade i Göteborg tills byggkrisen kom. Så sprid ingen jävla dynga.Du har NOLL koll

Nåja, enligt ett inlägg på ett av hans Facebook-konton i december så hade han flyttat till Luleå. Aldrig skriven där, däremot. Om det nu inte stämmer så är det ändå inte konstigt att det spekuleras.
Citera
2026-07-13, 19:20
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskvevare
Efter att ha läst de senaste sidorna av kommentarer så är det är exakt vad det verkar vara. En vit variant av hedersmord med lite egen ”böjning”.
Alltså att BO har dejtat någon av GM:s mammor, möjligtvis misshandlat henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in