2026-07-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morotskaka1337
jag tycker det låter som att han blivit utsatt för pedo hunting.
det vill säga ungdomsgäng/unga personer låtsas att dom är ett barn som vill mötas upp. likt dumpen men skillnaden här är att istället för att bara konfrontera blir den sönderslagen.

stämmer också överens eller låter trovärdigt eftersom platsen är rätt så avlägsen.

Ja, man lockar dit ett offer som inte kommer anmäla brottet.
Tvingar sedan av honom pengar, koder till bankID etc
Sedan går våldet för långt.
Citera
2026-07-13, 18:20
Medlem
Öppna artiklar, bl a så lämnade de in sig själva

https://www.harrydaposten.se/nyheter/tre-anhallna-efter-dodsmisshandeln.cf2de3ca-32b5-4ebd-94fb-5c303468a525

En till artikel:
https://www.harrydaposten.se/nyheter/besokarna-efter-dodsmisshandeln-obehagligt-att-det-sker-har.9296ef1d-0cd9-45a4-8d52-9217545a6359
Citera
2026-07-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
OM så är fallet så kan en ju undra vad som föranlett att sonen ger sig på Bj*rne?
Otrohet? Oschysst dumpning? Misshandel?

Kan vara något av dessa motiv eller kanske annat som vi ännu vet. Någon syster?

Random GM sparkar oftast inte sönder anletsdragen/huvudet på någon med sådant övervåld om det inte finns en otrolig ilska riktad mot BO.
Citera
2026-07-13, 18:25
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
De tre kanske uppförde sig illa så mannen bad dom skärpa sig, och blev ihjälslagen för detta. Sånt har ju hänt förr.
Ja det låter troligt.
Citera
2026-07-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Det jag sa är applicerbart för varje fall där GM är invandrare.

För övrigt så är det Coulter's Law som gäller här.

Men av vad som framgår i tråden så verkar ingen av de anhållna vara invandrare. Så vet inte om du är så bra på att läsa eller om du har minne som en guldfisk, men någon form av avvikelse rymmer du definitivt.
Senast redigerad av Ariskvevare 2026-07-13 kl. 18:33.
Citera
2026-07-13, 18:26
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven1975
P*ilip Beven*s Ste*nle*t

Mamman är ganska speciell. Så jag är inte helt förvånad, har dock inte träffat sonen.
Citera
2026-07-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskvevare
Men av vad som framgår i tråden så verkar ingen av de anhållna vara invandrare. Så vet inte om du är så bra på att läsa eller om du har minne som en guldfisk, men någon formav avvikelse rymmer du definitivt.
Läs det jag citerade så kanske du hänger med lite bättre.
Citera
2026-07-13, 18:31
Medlem
Gick i samma skola som mamman till en av GM på -90 talet. På den tiden hängde hon ju med "dom tuffa killarna"

Läser man nu på hennes FB som är öppen så postade ju hon för några år sedan om Narcissism. Vet inte om det handlar om pappan till GM eller om det eventuellt kan vara BO?

Kan dom haft en relation? Kan detta vara en hämnd för något. Enligt ryktena så har BO (Bj*rne) gömt sig i Luleå ett par år?
Senast redigerad av railbird 2026-07-13 kl. 18:34.
Citera
2026-07-13, 18:32
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av railbird
Enligt rykten har BO gömt sig några år i Luleå! Varför vet jag ej. Minns att jag hade en lärare på -90 i Mölnlycke med samma efternamn som BO. Troligtvis var det hans mamma. Större släkt i Mölnlycke med det efternamnet. BO och modern till en av GM som numera är häktade är lika gamla. Om de inte har haft en relation så känner de definitivt till varandra. Mölnlycke på -90 talet kännde alla alla..

Det har varit ganska (!) stökigt mellan mamman och hennes ex-man. Båda två alltså.
Är inte helt säker på att det är BO, men jag vet att ex mannen flyttade långt bort.
Citera
2026-07-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Kopplingen mellan BO och GM:s tror jag går via BO:s son, Sonny Ö.
Nej
Kopplingen går mellan BO och GMs Mor och Far
Citera
2026-07-13, 18:43
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av railbird
Gick i samma skola som mamman till en av GM på -90 talet. På den tiden hängde hon ju med "dom tuffa killarna"

Läser man nu på hennes FB som är öppen så postade ju hon för några år sedan om Narcissism. Vet inte om det handlar om pappan till GM eller om det eventuellt kan vara BO?

Kan dom haft en relation? Kan detta vara en hämnd för något. Enligt ryktena så har BO (Bj*rne) gömt sig i Luleå ett par år?

Ja hon är inte ett helgon själv. Heller inte blivit behandlad som en. Vilken ex det var kan jag inre svara på, om det nu finns fler, men det talar ju för att det är BO
Citera
2026-07-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Läs det jag citerade så kanske du hänger med lite bättre.

Alla tre är födda i Sverige, med svenska föräldrar och uppvuxna här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in