2026-07-13, 18:40
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ehmm stasi-vibbar. Fy fn.

Mm.. många gånger har jag frågat mig om socialtjänstatbetarna fattar att orosanmälan används som reprimand emot jobbiga barn /föräldrar.

Jag har faktiskt frågat socialtjänsten direkt, och kategoriskt fått svaret: nej. För de litar på skolpersonalen. Dagisfröknarna är nog de värsta.
Citera
2026-07-13, 18:53
Medlem
en ide hade ju vart att man ska kräva att all kontakt soc har med barn/föräldrar/bekanta/vittnen etc ska spelas in med ljud och gärna även video vid fysiska möten. Så ska detta sedan lagras så de ljugande kärringarna på soc inte kan komma undan med vad dom vill då hade ju domstolen själv lixom kunnat granska vad som faktiskt hänt och vad som faktiskt sagts.
Citera
2026-07-13, 19:01
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Intressant med egen erfarenhet. Du illustrerar just det vi så många förfasas över. Rättsosäkerhet. Barnets bästa verkar vara någon form av slagord.

Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Soc har ingen utbildning i utredningsmetodik. Det vet jag, för jag är själv examinerad socionom. Vi läste NOLL timmar utredningsmetodik - av mina 180 högskolepoäng är alltså 0 i ämnet utredning.

För att vara socionom skriver du anmärkningsvärt illa. Kan det bero på att du inte är socionom?

1. Socionomprogrammet har varit 3,5 år sedan år 1964.
2. Socionomprogrammet har aldrig varit på 180 hp.
3. Programinnehållet varierar beroende på universitet. Idag har flera socionomprogram juridik och utrednings- samt samtalsmetodik som löper genom nästan hela programmet. Samtidigt finns det också socionomprogram som har mindre än 30 hp av nämnda ämnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Tramstråd! Sista 25 årens invandring med alltifrån hederskultur till att inte utomstående ska lägga sig i, gör ju att behoven från socialtjänsten ökat enormt. Självklart är många inom socialtjänsten sönderstressade och hotade. Pengarna räcker ju inte till heller för att nitiskt granska alla fall. De gör så gott de kan med begränsade resurser!

Det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Problemet är att människor som du fortsätter upprepa direkt osanning gång på gång.
Du sprider lögner och förtal medvetet din skithög.

Det ljugs hej vilt i dessa trådar. Berit85 här ovan briljerar.
Citera
2026-07-13, 19:08
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
För att vara socionom skriver du anmärkningsvärt illa. Kan det bero på att du inte är socionom?

3. Programinnehållet varierar beroende på universitet. Idag har flera socionomprogram juridik och utrednings- samt samtalsmetodik som löper genom nästan hela programmet. Samtidigt finns det också socionomprogram som har mindre än 30 hp av nämnda ämnen.

Idag ja. Flera program: inte alla program. Socionomprogram kan visst vara på 180 hp. Det kallas fil kand, din lilla räka
Citera
2026-07-13, 19:17
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Idag ja. Flera program: inte alla program. Socionomprogram kan visst vara på 180 hp. Det kallas fil kand, din lilla räka

Du snurrar in dig ännu mer.
Socionomprogrammet har bestått av 3,5 års heltidsstudier sedan 1964.
Om du läst 180 hp så har du en kandidatexamen i socialt arbete.

Trots att du, enligt egen uppgift, endast tagit en kandidatexamen i socialt arbete så kallar du dig i denna tråd för "examinerad socionom". För att få kalla sig socionom krävs att man tagit socionomexamen på 210 hp, vilket du borde veta om du övht gått programmet. Du hade även känt till att kursinnehållen varierar beroende på universitet.

Sluta bara ljug din miserabla människa.
Citera
2026-07-13, 19:25
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Du snurrar in dig ännu mer.
Socionomprogrammet har bestått av 3,5 års heltidsstudier sedan 1964.
Om du läst 180 hp så har du en kandidatexamen i socialt arbete.

Trots att du, enligt egen uppgift, endast tagit en kandidatexamen i socialt arbete så kallar du dig i denna tråd för "examinerad socionom". För att få kalla sig socionom krävs att man tagit socionomexamen på 210 hp, vilket du borde veta om du övht gått programmet. Du hade även känt till att kursinnehållen varierar beroende på universitet.

Sluta bara ljug din miserabla människa.

Men whatever.... de har fortfarande inte studerat så mycket som en minut utredningsmetodik. 30 hp är inte särskilt mycket.

Och förresten, tror du jag skulle lägga ut min exakta titel på Flashback av alla ställen? Vem lägger ut personuppgifter här?? 😆
Citera
2026-07-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Maktgalna haggor och hysteriska kommunistkvinnor som tagit över våra myndigheter och institutioner.
Kommer fortsätta bli värre och värre.

jag skapade en tråd på annat ställe om att dryg 70% av socionomer lider av allvarlig psykisk störning, typ psykopater
hela feminist industrin är bara ren ondska och flesta tjejer är en behållare åt satan
Citera
2026-07-13, 19:35
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Men whatever.... de har fortfarande inte studerat så mycket som en minut utredningsmetodik. 30 hp är inte särskilt mycket.

"De"? Borde du inte skriva "Vi"?
Du har för övrigt fel gällande programinnehållet, läs mina poster till dig på nytt.

Citat:
Och förresten, tror du jag skulle lägga ut min exakta titel på Flashback av alla ställen? Vem lägger ut personuppgifter här?? 😆

En yrkestitel är inte en personuppgift OCH det var DU som skrev att du var "examinerad socionom".

Frågan är varför du ljuger om vad du har studerat "på Flashback av alla ställen".

Sluta ljug.
Citera
2026-07-13, 19:36
Avstängd
Citat:
Vi har nu massinvandring, skolresultat-kollaps, sjukvårds-kollaps, och bomber skjutningar var och varannan dag med poliser som bjuder på kanelbullar.

Inte bara det - vi har nu även förstått socialtjänsten är en korrupt Stasi-organisation utan skrupler.

Fallet Adam - Helsingborg - Pojke 7 år tas ifrån sin Pappa med manipulerade underlag.
Fallet Malin - Örebro - Malin förlorar sin nyfödda på felaktiga underlag. Kommunen vägrar backa
Fallet Elsa - Örebro - Förlorar sitt barn på falska underlag.
Fallet Tina(Enhetschef) - Hässleholm - Pappa förlorar sina barn till våldsam Mamma på grund av jävig enhetschef och manipulerade underlag.
Fallet Helena - Ale - Mamma förlorar sina barn på manipulerade underlag. Kommunen vägrar backa.
Fallet Samson - Hässleholm - Familj förlorar sina barn på falska anklagelser. Kommunen vägrar backa.
Fallet Elmertsson - Hässleholm - Familj anklagas för münchaussen by proxy. Kommunen vägrar backa.

Gemensamt - korruption som startar hos socialsekreterarna genom manipulering av underlag. Det finns noll tillsyn och kommunerna försvarar underlagen som en maffia. Underlagen ska sedan prövas i förvaltningsrätten.
Förvaltningsrätterna kallas för stämpel-domstolar. Allting seglar igenom. Det finns inget föräldrarna kan göra för att stoppa det. Vem vågar skaffa barn under detta terrorväldet?

Tina Natour - https://www.frilagt.se/2026/07/08/socialen-skyddsplacerade-barn-med-mamma-som-slagit-dem-misstankliggor-pappa/
Adam - https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning-adam-och-overgreppen
Malin - https://www.svtplay.se/video/KrQDby7/uppdrag-granskning/varfor-tog-de-malins-bebis-fortsattningen
Elsa - https://www.sverigesradio.se/avsnitt/elsa-far-inte-komma-hem-del-1-3
Helena - https://www.alekuriren.se/allmant/nu-kampar-mamman-for-att-fa-hem-sina-barn/
Samson - https://www.foxnews.com/media/christian-father-says-sweden-kidnapped-his-children-branded-family-religious-extremists
Även om staten nekar och lägger ofantliga summor på att hjärntvätta både på nationell och internationell nivå så har Sverige skyhög korruption. Det hela är en skenridå. Får hoppas snart den fallerar.
Citera
2026-07-13, 19:41
Avstängd
Citat:
Nej precis. Framförallt finns det extrem makt hos socialsekreterare
som många gånger inte kan förvaltningslagen, socialtjänstlagen samt tillhörande SOFS/HSLF föreskrifter. Trots att deras vilja att följa dessa är enda garantin för säkerhet.

Om socialsekreteraren ej gillar dig kan de skriva om dina svar , utelämna dina svar. Fritt skriva saker om dig helt utan förankring i verkligheten.

Ett sådant underlag skickas sedan till förvaltningsrätten där en stämpel domare sitter. Domaren kontrollerar ej om underlaget redovisas korrekt samt att bedömningar är förankrade i verkligheten.

Så socialsekreterare kan helt fritt hitta på att du är riskabelt helt utan förankring i verkligheten. Den många gånger påhittade risken blir då grund för LVU. Det är ej tjänstefel.

Det innebär att när felaktigheter och osanningar blivit stämplade finns inget du kan göra åt det. Finns absolut noll tillsyn.

Blir det ofta fel med ett sådant system? - go figure.
Så är det. Och personer som dras till dessa yrken är ju ute efter makt. Stör de sig på en förälder så är det barnen som får lida för de vet ju om att det enda de kan göra är att förfalska handlingar och omhänderta barnen. Det är för jäkligt hur hög korruption Sverige har och hur det får fortgå.
Citera
2026-07-13, 20:14
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
"De"? Borde du inte skriva "Vi"?
Du har för övrigt fel gällande programinnehållet, läs mina poster till dig på nytt.

En yrkestitel är inte en personuppgift OCH det var DU som skrev att du var "examinerad socionom".

Frågan är varför du ljuger om vad du har studerat "på Flashback av alla ställen".

Sluta ljug.

Nej de. Jag har en motsvarande utbildning, är inte exakt socionom men vad spelar det för roll? Jag har läst en del juridik ovanpå socialt arbete. Poängen är att de - socionomer, främst socialarbetare - är inkompetenta och inte kan någonting om utredningsmetodik.

Jag har aldrig jobbat inom socialtjänsten. Jag jobbar i skolans värld, men har även haft andra roller.
Citera
2026-07-13, 20:16
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:

Det stämmer.

Det ljugs hej vilt i dessa trådar. Berit85 här ovan briljerar.
När man kommer med rätt allvarliga anklagelser så tycker jag att man skall ha kött på benen.

Visst kan det vara känslor som springer iväg ibland. Men här handlar det om systematisk ge fel bild av socialtjänsten och ärenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in