2026-07-13, 14:27
Medlem
Specialmodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Alla länder har stulit av varandra.
Tyskland var ledande inom många områden och alla ville vara med o norpa åt sig av kakan.
Hur tror du amerikanarna lyckades med atombomben eller hamnade i rymden? Det var tyska forskare som de kidnappat som ordnade detta.

Att man nu gör en bil som liknar BMW är lite tråkigt. Det är en ful bil.
Frågan är varför man valde just BMW?
De valde BMW för att fabriken finns där, BMW har länge tillverkats i Ryssland.
Citera
2026-07-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specialmodell
Säga vad man vill om ryssarna men visst är de påhittiga och har humor, nu har de börjat tillverka piratkopior av BMW. https://www.realtid.se/bors-finans/makro/bmw-varnar-piratkopior-saljs-dyrt-i-ryssland-utan-garanti/
Bilarna saknar märkets kvalitetskontroll, certifiering och digitala system – men köps ändå av ryska kunder.
Vilken kvalitetskontroll undrar jag? BMW och kvalité hör inte ihop.
Får vi se dessa i Sverige? Hade du köpt en?
Finns nog en marknad för moderna bilar utan digitala system, själv håller jag mig till bilar som är minst 10 år gamla för att slippa de moderna digitala systemen.
Citera
2026-07-13, 14:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Alla länder har stulit av varandra.
Tyskland var ledande inom många områden och alla ville vara med o norpa åt sig av kakan.
Hur tror du amerikanarna lyckades med atombomben eller hamnade i rymden? Det var tyska forskare som de kidnappat som ordnade detta.

Att man nu gör en bil som liknar BMW är lite tråkigt. Det är en ful bil.
Frågan är varför man valde just BMW?
BMW och Mercedes anses som premium både av ryssar och blattar. Lite som om du skall falskmynta, varför trycka upp tjugor när du kan trycka upp femhundringar till samma kostnad.
Citera
2026-07-13, 14:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Hur äkta har albanernas mercor och BMWs varit i tre decennier? Kan man få en ryssbeamer för kebabpengar så finns det säkert en marknad.

I artikeln står det om priser runt 1,3-1,8 miljoner kronor så absolut inga kebabpengar men man köra en BMW.
Nu är det väl säkerligen de riktigt rika som kan tänka dig det köpet då det får något bättte än ryska bilar.
Citera
2026-07-13, 14:44
Medlem
Specialmodells avatar
En BMW tillverkad i Ryssland av ryssar, vad är det? Jo det är en rysk bil.
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
I artikeln står det om priser runt 1,3-1,8 miljoner kronor så absolut inga kebabpengar men man köra en BMW.
Nu är det väl säkerligen de riktigt rika som kan tänka dig det köpet då det får något bättte än ryska bilar.
Citera
2026-07-13, 14:46
Medlem
Men när samma BMW gjordes i Ryssland med BMW:s godkännande så var det ok.
Citera
2026-07-13, 14:57
Medlem
ansluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Men när samma BMW gjordes i Ryssland med BMW:s godkännande så var det ok.

Vet vet vilka delar dom slänger på nu. Handlar om säkerhet med.
Citera
2026-07-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Vet vet vilka delar dom slänger på nu. Handlar om säkerhet med.

Skulle inte förvåna mig om man får en bättre bil om man skrotar all onödig skitelektronik.
Citera
2026-07-13, 15:01
Medlem
ansluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Skulle inte förvåna mig om man får en bättre bil om man skrotar all onödig skitelektronik.

Tvivlar jag på. Många moderna bilars säkert kretsar kring all ”skitelektronik”. På gott och ont.
Citera
2026-07-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Oj, då kanske det snart är fullt med stöldgods på bildeck på baltfärjorna även mot sverige
Citera
2026-07-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
En och annan kanske letar sig hit efter kriget. Men ingen normalbegåvad människa skulle väl köpa en importerad BMW från Ryssland?
De exporterade BMW motorcyklar, Ural hette de, har jag för mig.
Det var kopior på BMW från andra världskriget.
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-13 kl. 15:29.
Citera
2026-07-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Det skulle inte förvåna mig om de håller högre kvalitet än originalen. Det är inga kvalitetsbilar till att börja med.
Är det så pass illa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in