2026-07-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har koll. Jag väntar på respons.

Går det dig emot att Charlie backade upp sin fru?
Hela bilden som Candace målat upp kring Erika skulle krackelera och däri ligger hennes besatthet.

Det är ett intensivt drev mot Erika, hon beter sig som sagt som att hon är redo att kunna koka kaniner.

Just detta finner jag intressant. Varför så patologiskt överfixerad av Erika?

Varför slåss hon om Charlies gunst och vill sätta sig själv på högsta piedestalen.

"Candace Owens rasar mot Daily Mail efter att ha blivit förhörd om hennes förhållande med Charlie Kirk."
Respons på vad?
Citera
2026-07-13, 14:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Respons på vad?
Fortsättningen såklart. Gick luften ur henne?

Charlie Spiering, Washington, DC, political reporter for The Daily Mail:

"You’re right, Candace. The video is crucial, which is why I asked @TPUSA to see it. I approached them in good faith, and they agreed.

It’s real, and multiple people who were in Aspen that day remember the moment.

The video does matter, but it’s not the only reason the board voted to appoint Erika.

I spoke to several Turning Point donors and close friends of Charlie who revealed that after Butler, there was a very real fear about his safety and the future of his organization.

Charlie reassured them:
He would leave Turning Point to Erika and the board to carry on the mission if the worst happened."

Jag tror som sagt att TPUSAs juridiska team låter henne hålla på efter brevet Cease and desist i januari.
Att de även väntar in rättegången.
Det vore iaf smartast.

De har gjort en rätt tydlig (juridisk) stegserie såvitt jag kan se.

1. Vädjan via privat möte.
Erika hade ett privat möte med Candace för att försöka lugna ner retoriken.
Just stop.

2. TPUSA:s advokater hade haft videosamtal med Owens den 4 och 15 december.

3. Cease and desist brev i januari.

Owens har snarare har eskalerat.
Citera
2026-07-13, 14:11
Medlem
Citat:
Fortsättningen såklart. Gick luften ur henne?

Charlie Spiering, Washington, DC, political reporter for The Daily Mail:

"You’re right, Candace. The video is crucial, which is why I asked @TPUSA to see it. I approached them in good faith, and they agreed.

It’s real, and multiple people who were in Aspen that day remember the moment.

The video does matter, but it’s not the only reason the board voted to appoint Erika.

I spoke to several Turning Point donors and close friends of Charlie who revealed that after Butler, there was a very real fear about his safety and the future of his organization.

Charlie reassured them:
He would leave Turning Point to Erika and the board to carry on the mission if the worst happened."

Jag tror som sagt att TPUSAs juridiska team låter henne hålla på efter brevet Cease and desist i januari.
Att de även väntar in rättegången.
Det vore iaf smartast.

De har gjort en rätt tydlig (juridisk) stegserie såvitt jag kan se.

1. Vädjan via privat möte.
Erika hade ett privat möte med Candace för att försöka lugna ner retoriken.
Just stop.

2. TPUSA:s advokater hade haft videosamtal med Owens den 4 och 15 december.

3. Cease and desist brev i januari.

Owens har snarare har eskalerat.
Hon har ju sagt att hon inte tror på att Charlie sagt detta om Erika. Vad mer ska hon göra menar du?
Citera
2026-07-13, 14:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon har ju sagt att hon inte tror på att Charlie sagt detta om Erika. Vad mer ska hon göra menar du?
Härja besatt mot Daily mail som hon gör med allt annat. Dagligen.
Citera
2026-07-13, 14:17
Medlem
Citat:
Härja besatt mot Daily mail som hon gör med allt annat. Dagligen.
Hon kommer säkert göra det när hon kommer tillbaka från semestern. Du är medveten om att hon haft två veckors semester hoppas jag.
Citera
2026-07-13, 14:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon kommer säkert göra det när hon kommer tillbaka från semestern. Du är medveten om att hon haft två veckors semester hoppas jag.
Nej. Så frenetiskt följer jag henne inte. Det är jobb för Candace Diehard.

Jag undrar mer om hennes uppenbara besatthet av Erika efter hon tog över TPUSA.
Det är nämligen inte normalt att vara så besatt.
Hon ägnar sig inte bara åt pseudoutredning kring Charlies död med tanke på serien Charlies bride och allt stolligt hon kommer med.

Parallellt med att försöka framställa sig som den ultimata kännaren av Charlie, den mest intima, den mest förtroliga, den bästa vännen.

Det är röd flagg kring hennes beteende som kaninkokerska.
Citera
2026-07-13, 14:28
Medlem
Citat:
Nej. Så frenetiskt följer jag henne inte. Det är jobb för Candace Diehard.

Jag undrar mer om hennes uppenbara besatthet av Erika efter hon tog över TPUSA.
Det är nämligen inte normalt att vara så besatt.
Hon ägnar sig inte bara åt pseudoutredning kring Charlies död med tanke på serien Charlies bride och allt stolligt hon kommer med.

Parallellt att försöka framställa sig som den ultimata kännaren av Charlie, den mest intima, den mest förtroliga, den bästa vännen.

Det är röd flagg kring hennes beteende som kaninkokerska.
Hon och Charlie var bästa vänner och Candace trodde först på allt Erika sade och försvarade henne. Det dröjde ett tag innan hon började ifrågasätta Erikas märkliga beteende.
Citera
2026-07-13, 14:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon och Charlie var bästa vänner och Candace trodde först på allt Erika sade och försvarade henne. Det dröjde ett tag innan hon började ifrågasätta Erikas märkliga beteende.
Hon startade väldigt snabbt och det är mängden och besattheten under 10 månader jag undrar över.

Parallellt med att framhäva sig själv på Erikas bekostnad.

Hon beter sig som en kaninkokerska.
Citera
2026-07-13, 14:36
Medlem
Citat:
Hon startade väldigt snabbt och det är mängden och besattheten under 10 månader jag undrar över.

Parallellt med att framhäva sig själv på Erikas bekostnad.

Hon beter sig som en kaninkokerska.
Det tog ganska lång tid, det var när hon märkte att det Erika sade inte stämde med vekligheten som hon började ifrågasätta henne.
Citera
2026-07-13, 14:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Det tog ganska lång tid, det var när hon märkte att det Erika sade inte stämde med vekligheten som hon började ifrågasätta henne.
Återigen. Besattheten är intensitet och mängd.
Mycket om Erika är helt irrelevant grävande.
Mer stalkervarning.

Du som lever i Candace bubbla kanske har koll på följande:
Hur nära var hon efter juni 2024?
Är det sista gången hon deltog i nåt event med TPUSA?

Owens framställer sig som den mest sörjande, den närmsta vännen, den mest genuina som bryr sig om Kirk. I'm holier than thou...

Hon sig stor via att trycka ner Erika.

Nyligen hävdade hon att Charlie smsade med henne och åberopar att han skickade foto från BB på den nyfödda som ett bevis om hur tighta de var.

“Charlie and me were ALWAYS friends and we never stopped speaking and we always had each other’s backs."

"Charlie sent me pictures of him and his son and daughter in the hospital after birth because he was looking for things to placate me on?”

Dottern är född 2022 och sonen i maj 2024.
Citera
2026-07-13, 14:46
Medlem
Citat:
Återigen. Besattheten är intensitet och mängd.
Mycket om Erika är helt irrelevant grävande.
Mer stalkervarning.

Du som lever i Candace bubbla kanske har koll på följande:
Hur nära var hon efter juni 2024?
Är det sista gången hon deltog i nåt event med TPUSA?

Owens framställer sig som den mest sörjande, den närmsta vännen, den mest genuina som bryr sig om Kirk. I'm holier than thou...

Hon sig stor via att trycka ner Erika.

Nyligen hävdade hon att Charlie smsade med henne och åberopar att han skickade foto från BB på den nyfödda som ett bevis om hur tighta de var.

“Charlie and me were ALWAYS friends and we never stopped speaking and we always had each other’s backs."

"Charlie sent me pictures of him and his son and daughter in the hospital after birth because he was looking for things to placate me on?”

Dottern är född 2022 och sonen i maj 2024.
Dom höll hela tiden kontakten och Charlie skrev ju på det beryktade mötet att han ville ta in Candace igen. Det föll inte i god jord hos dom andra deltagarna...
Citera
2026-07-13, 14:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Dom höll hela tiden kontakten och Charlie skrev ju på det beryktade mötet att han ville ta in Candace igen. Det föll inte i god jord hos dom andra deltagarna...
Var inte det via Joe Kent och en privat gruppchatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in