Citat:
Ursprungligen postat av
tindravarg
Hörrni, jag tänkte på en bortglömd gäddis, #371 Piss-Palmen. När jag slår på åbäkets namn så får jag upp att han är "avregistrerad". Detsamma gäller frugan. Inte avliden alltså, utan avregistrerad. Betyder det att Piss-Palmen och frugan utvandrat?
På Skatteverkets hemsida står:
"Avregistrerad som försvunnen – personens bosättning är okänd
En person som Skatteverket bedömer har en okänd bosättning men som vistas i Sverige, kan bli avregistrerad från folkbokföringen som försvunnen.
När avregistreras en person som försvunnen?
Om Skatteverket i en utredning om en persons bosättning inte får fram att personen är bosatt i en fastighet eller en kommun, och inte heller har flyttat från Sverige, kan personen avregistreras från folkbokföringen som försvunnen.
Vi kan även avregistrera en person som inte vill berätta var hen bor. Det kan vi göra trots att personen uppger sig bo i Sverige och har viss bevisning för det.
Begreppet försvunnen som används inom folkbokföringen ska inte förväxlas med att vara försvunnen i polisiära sammanhang. Inom folkbokföringen innebär försvunnen att en persons bosättning är okänd."
Så antagligen gömmer han och frun sej någonstans i Sverige, annars hade det stått" registrerades som utvandrad" + datum för det. #371