2026-07-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Ja, i #799s fall krävs helt klart någon typ av åtgärd. Han fattar ju inte ens att det han gör är fel. När Stella förklarade för honom att det är olagligt, så svarade han att han är "försiktig". Det kanske vore något att använda sej av som förmildrande omständighet vid andra typer av brott; "Jo, men jag misshandlade honom försiktigt." eller "Jag förskingrade klubbkassan försiktigt." Gubben är fan dum på ett försiktigt sätt. #799
Det har 799 gäddor försökt vara. Den taktiken har fungerat dåligt för dem allihopa... 😏
Citera
2026-07-13, 10:11
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Nähä du, så ung påstod han inte att han var. Han skrev faktiskt 61. Det gör ju en enorm skillnad för barnet. 😂 #799
Påminner om Pysen Stockholm, gädda #729. Killen är uppenbart minst 85 men uppgav för barnet att han är 65, det gör ju som sagt en skillnad för barnet..,.
https://dumpen.se/storage/2026/01/IMG_6014-1.png
https://dumpen.se/storage/2026/01/IMG_6020-1.png
https://dumpen.se/storage/2026/01/IMG_4911.png
Senast redigerad av Pinoputchin 2026-07-13 kl. 10:14.
Citera
2026-07-13, 10:17
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acodpc37
799, gubbfan är 80 år.

Och ska suga av en 14 åring i bilen fullständigt skruvat och sjukt. Farfar ska sitta hemma i gungstolen med en filt över benen och dricka kamomill-te. Hans focus ska vara vuxenblöjor, seniorboende, stödstrumpor, trombyl och en imovane till natten, inte skriva med små pojkar.

799
Citera
2026-07-13, 10:43
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ja, i #799s fall krävs helt klart någon typ av åtgärd. Han fattar ju inte ens att det han gör är fel. När Stella förklarade för honom att det är olagligt, så svarade han att han är "försiktig". Det kanske vore något att använda sej av som förmildrande omständighet vid andra typer av brott; "Jo, men jag misshandlade honom försiktigt." eller "Jag förskingrade klubbkassan försiktigt." Gubben är fan dum på ett försiktigt sätt. #799

Precis, jag är "försiktig" *så att JAG inte åker fast*. Det handlade i vanlig ordning om pederastens känsla för överlevnad, inte en enda omtanke om våldstäktsoffret. Han gör något olagligt men han är försiktig så det räknas inte.
Citera
2026-07-13, 10:55
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Jag hade skrattat rakt ut. Eller i detta fallet ringt hemvårdsförvaltning i respektive kommun och informerad om att de behöver skicka ut en biståndshandläggare
´

Gubben är glödhet ser du inte det
Citera
2026-07-13, 10:58
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Precis, jag är "försiktig" *så att JAG inte åker fast*. Det handlade i vanlig ordning om pederastens känsla för överlevnad, inte en enda omtanke om våldstäktsoffret. Han gör något olagligt men han är försiktig så det räknas inte.
Ja, det är ett mycket karakteristiskt gäddbeteende att förminska eller helt förneka att man gjort något fel, eller ens "gjort något" överhuvudtaget. Ansvar är inte gäddornas paradgren. Förnekelse är dom betydligt skickligare på. #1-799
Citera
2026-07-13, 11:00
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
´

Gubben är glödhet ser du inte det
Enda gången den här gubben kommer att anses glödhet är när han brinner i krematorieugnen. #799
Citera
2026-07-13, 11:05
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarStina
Jag har kollat på en gädda som känns lite bortglömd och det är #606.
https://dumpen.se/2025/05/04/christian-ljugare-kungalv-606/

Jag minns hur upprörd Dumpens redaktör var över dessa chattloggar, detta var en riktigt läskig gädda!

Bra att du lyfter fram denne så att han inte förfaller i glömska.
Han förtjänar absolut sin plats i rampljuset.
Citera
2026-07-13, 11:16
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund

Tycker det ska lyftas fram en nygammal gädda varje dag, dagens gädda helt enkelt.
Får jag presentera den fnasiga och prickiga Dumpen veteranen Hakuna Matata.

https://dumpen.se/2021/12/17/hakuna-matata-stora-bekymner-napp-igen/
Citera
2026-07-13, 11:26
Medlem
tindravargs avatar
En gammelgädda som "är försiktig". Har för närvarande 9 vänner på fb och alla verkar vara släktingar. Är aktiv i sin bostadsrättsförening. I vanlig ordning en till synes harmlös gubbe.

Men så kommer vi till hans egna ord om sina preferenser. Tänder på "osäker grabb". Langar ut femhundringar för sexuella tjänster.
Citera
2026-07-13, 11:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Krävs väl lite färdighet för det? Med det menar jag, "bara" kåta herrar kanske inte besitter förmågan att övertala. Är så j-a lätt att missförstås i denna tråd så det är sorligt.

Men en rimlig fundering dock.

Testa att skriv något positivt om Dumpen i andra tråden, så ser du vad som händer. Samma sak där. Så sorgligt. Men en rimlig fundering kring varför det är så, har vi ju om det.

Men i den här tråden pratar vi gäddor. Tror du "Raketcepet" 588 snickrar på sin stämningsansökan?
Senast redigerad av Acodpc37 2026-07-13 kl. 11:33.
Citera
2026-07-13, 11:38
Medlem
Mr.Parakits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund

En liten Eklund-gädda #606, omtyckt på jobbet är han iaf.

Rödluvan Munkedal/Uddevalla #685 tycker jag kom undan enkelt, pratas inte så mycket kring honom. Bra konfrontation. Har går sönder helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in