2026-07-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Men Tomaten, jag skrev ju utförligt om detta i inlägget ovan. Jag skrev ju klart och tydligt att det är en skillnad då vi pratar om olika saker. Men principen är densamma. Precis som med alkohol och cannabis rör det sig om olika saker men samma princip.

Det vill säga "brottet" i detta fallet är att ANDRA människor INTE gillar att se vad du gör. Andra människor tar mentalt illa vid och därför är det inte tillåtet. För det är tillåtet att vara naken. Och det är tillåtet att runka. Men det är inte tillåtet att göra det när andra kan se det för att då blir andra upprörda!

Samma princip leder till att man förbjuder till exempel kvinnor från att gå runt i bikini i Libyen, Saudi Arabien, Iran, Afghanistan, Jemen och så vidare. För att andra människor hade tagit illa vid mentalt av att se en halvnaken kvinna offentligt.

Det är ingen som skadas direkt av att se dig runka. Det är ingen som skadas direkt av att se dig naken, eller topless eller i stringbikini. Däremot kan folk bli upprörda och mentalt ta illa vid om man ser dig till exempel runka. Och därför tillåter man det inte.

Samma princip kan man använda för att förbjuda stringbikinin eller förbjuda kvinnor från att vara topless offentligt om personer blir upprörda över att se detta och tar mentalt illa vid.

Stringbikin visar bara lite mer hud. Rump-hud. That´s it. Bara att titta bort om du störs av det.

Ligger någon och onanerar, så kommer du både höra det, och kanske rent av få en sats på dig. Eller om någon nyss har runkat, så kanske personen kommer på ditt badlakan. Runkande och kvinnlig onani blir mer inkräktande på andra.

Men du kanske tänker att rump-huden kan välla över på ditt badlakan? och att rump-huden låter?
Citera
2026-07-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Okej, om en tjej eller kvinna vill klä sig i endast en mössa och ett par vantar men i övrigt helt naken, så ska hon alltså få göra det enligt dig?

Och på vilket sätt skyddar vi tjejer och kvinnor genom att låta dem blotta sig för sin omgivning?

Nope. Hon ska givetvis dölja vaginan.
Citera
2026-07-13, 00:06
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Redrum.187 är en fin man. I övrigt är jag av invandrarbakgrund (2:a och 3:e generationens invandrare) och mig har han då verkligen inga problem med. Att han har problem med dig, handlar ju om det vi har diskuterat om tidigare i tråden samt även trådens ämne: att du vill få ligga med barn under 15 års ålder. Och samtidigt vill du förbjuda kvinnor och tjejer att klä sig i tex. stringbikini på stranden. Det är en märklig dubbelmoral du kör med. Om du hade integrerat dig väl till Sverige och haft en förnuftig syn på att barn är barn och barn ska vi skydda och tjejer och kvinnor givetvis ska få klä sig som de behagar. Så hade inte vare sig jag eller Redrum.187 haft några problem med dig. Det är dina åsikter vi har problem med, inte ditt ursprung (rasister däremot har problem med ursprung, oavsett hur bra människan är). Dvs. Redrum.187 är inte rasist.

Detta är off-topic, det ämnet du pratar om. Vi får helt enkelt inte lov att prata om detta i denna tråden. Moderatorerna tillåter det inte. Men måste bara klargöra att det du skriver inte är sant. Jag har aldrig argumenterat för att ändra själva lagen on 15 års gräns. Mitt fokus har alltid legat på 15-17 och då argumenterat utifrån biologi. Men som sagt, detta är off-topic och vi tar det inte i denna tråden.

Redrum.187 har skrivit rasistiska saker om muslimer, hazarer och invandrare i allmänhet i andra trådar. Han har dessutom stalkat och förföljt mig på Flashback när jag skrivit i ANDRA trådar som inte har med honom att göra. Även i denna tråden har han skrivit grovt rasistiska och hatfulla saker. Att du väljer att alliera dig med en sådan person visar att du inte är en seriös person.
Citera
2026-07-13, 00:11
Medlem
Citat:
Men kära du. Att det är olagligt med sex/självsex (onani) på offentlig plats är för att ingen vill se sådant. Och det både hörs och syns och stör. Och man kan ju råka få en sats på sig om man går förbi, eller skakar hand med någon som nyss har runkat eller onanerat slidan. Det är liksom verkligen jädrigt opassande.

Att det inte är olagligt med stringbikin är för att den endast visar lite mer hud: rump-huden. Vaginan är dold. Och ingen onanerar. Ingen stör.

Nej han stör inte. Det har du hittat på. Han står där lugnt och tyst på tillräckligt avstånd för att ingen ska riskera att få något på sig. Och vill de inte se sådant så är det ju bara att låta bli att titta eller hur?

Men okej, för att det inte ska bli så komplicerat för dig så kan vi ta bort runkandet. Gubben står bara där naken i lekparken och filosoferar. Vi applicerar ditt argument. Tycker du fortfarande att det är ett bra argument?
Citera
2026-07-13, 00:13
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Stringbikin visar bara lite mer hud. Rump-hud. That´s it. Bara att titta bort om du störs av det.

Ligger någon och onanerar, så kommer du både höra det, och kanske rent av få en sats på dig. Eller om någon nyss har runkat, så kanske personen kommer på ditt badlakan. Runkande och kvinnlig onani blir mer inkräktande på andra.

Men du kanske tänker att rump-huden kan välla över på ditt badlakan? och att rump-huden låter?

Nu går du till extremer här för att förneka att samma princip råder.

Du själv har skrivit att man inte ska få lov att vara naken offentligt på en strand. Så detta handlar inte om omtänke över hygien. För du skrev själv att stringbikinin är ohygieniska så ska du dra in hygien i argumentet så borde ju du vara för att förbjuda stringbikinin av hygienskäl.

Att vi förbjuder män från att runka offentligt har inget med hygien att göra utan att folk blir upprörda vid synen på detta. Det vill säga människor hade tagit illa vid mentalt av att se en man runka och därför för att göra livet "bättre" för folk så att folk kan må "bättre" så förbjuder vi det.

Men samma princip kan användas för att förbjuda stringbikinin eller topless då detta kan ses som blottning.

Exakt samma resonemang kan användas för runkare. Om du ser en man som runkar och du inte gillar det får du helt enkelt titta bort.
Senast redigerad av Iman2014 2026-07-13 kl. 00:15.
Citera
2026-07-13, 00:13
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:

Varför? Varför ska hon behöva dölja vaginan om hon får lov att visa röven?
Citera
2026-07-13, 00:14
Medlem
Citat:

Varför då? Vad är det som är så farligt med den? Jag trodde kvinnor skulle få klä sig som de behagar? Och denna kvinna vill ju klä sig precis så. Är väl bara att låta bli att titta om man inte vill se?
Citera
2026-07-13, 00:14
Medlem
Citat:
Detta är off-topic, det ämnet du pratar om. Vi får helt enkelt inte lov att prata om detta i denna tråden. Moderatorerna tillåter det inte. Men måste bara klargöra att det du skriver inte är sant. Jag har aldrig argumenterat för att ändra själva lagen on 15 års gräns. Mitt fokus har alltid legat på 15-17 och då argumenterat utifrån biologi. Men som sagt, detta är off-topic och vi tar det inte i denna tråden.

Redrum.187 har skrivit rasistiska saker om muslimer, hazarer och invandrare i allmänhet i andra trådar. Han har dessutom stalkat och förföljt mig på Flashback när jag skrivit i ANDRA trådar som inte har med honom att göra. Även i denna tråden har han skrivit grovt rasistiska och hatfulla saker. Att du väljer att alliera dig med en sådan person visar att du inte är en seriös person.

Du uttrycker dig allt bra rasistiskt mot svenska folket. Du kallar svenska kvinnor för "horor" för att vissa av dem klär sig i stringbikini och du skriver nedlåtande om svenska män för att svenska män tillåter sina kvinnor bära stringbikini.

Så. Innan du kallar Redrum.187 för rasist, så kanske du ska rannsaka din egen rasism, mot det folk vars land du valt att bo i.

En sak som mina föräldrar klart och tydligt uppfostrade mig med, var att ta seden dit man kommer. De är djupt troende katoliker. Men förstår att de inte kan pressa på om detta i ett land som inte delar katolicismens alla värderingar etc. Vi (både du och jag) är infödda gäster i detta land. Passa inte detta land våra värderingar, så kan vi flytta till något land som passar våra värderingar bättre. För min del anpassar jag mig efter Sverige, så jag behöver inte flytta. Men du anpassar dig inte till denna kultur. Och skulle må bättre av att flytta. Eller försöka ta seden dit du kommer! Och dvs.: ogilla string, men acceptera det för vad det är: ett sätt för tjejer och kvinnor att få jämn solbränna.
Citera
2026-07-13, 00:16
Medlem
Citat:

Och kvinnan i mitt exempel visar bara några få millimeter mer hud än så. That's it. Bara att titta bort om du störs av det.
Citera
2026-07-13, 00:16
Medlem
Foliekavajs avatar
Då skulle du sett hur det såg ut på 90-talet med toplessbrudar på varje strand, innan det tafsande slemmet invandrade och kvinnor blev rädda för att ge dessa fel signaler.
Citera
2026-07-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej han stör inte. Det har du hittat på. Han står där lugnt och tyst på tillräckligt avstånd för att ingen ska riskera att få något på sig. Och vill de inte se sådant så är det ju bara att låta bli att titta eller hur?

Men okej, för att det inte ska bli så komplicerat för dig så kan vi ta bort runkandet. Gubben står bara där naken i lekparken och filosoferar. Vi applicerar ditt argument. Tycker du fortfarande att det är ett bra argument?

Jo, han stör. Han stör så in åt helvete mycket med sitt runkande! och skrämmer barn och tjejer och kvinnor med sitt runkande! Och även en och annan man! Rädda för att han inte ska stanna vid onani...

Blir du rädd om du ser en tjej i stringbikini? Tror du att hon ska våldta dig?
Citera
2026-07-13, 00:18
Medlem
Citat:
Nu går du till extremer här för att förneka att samma princip råder.

Du själv har skrivit att man inte ska få lov att vara naken offentligt på en strand. Så detta handlar inte om omtänke över hygien. För du skrev själv att stringbikinin är ohygieniska så ska du dra in hygien i argumentet så borde ju du vara för att förbjuda stringbikinin av hygienskäl.

Att vi förbjuder män från att runka offentligt har inget med hygien att göra utan att folk blir upprörda vid synen på detta. Det vill säga människor hade tagit illa vid mentalt av att se en man runka och därför för att göra livet "bättre" för folk så att folk kan må "bättre" så förbjuder vi det.

Men samma princip kan användas för att förbjuda stringbikinin eller topless då detta kan ses som blottning.

Exakt samma resonemang kan användas för runkare. Om du ser en man som runkar och du inte gillar det får du helt enkelt titta bort.

Folk, i synnerhet barn, tjejer och kvinnor, men också vissa män. Blir rädda om de ser en man stå och runka. Rädda att han kanske ska våldta dem.

Blir du rädd att tjejen i stringbikini ska våldta dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in