Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Du har en skev verklighetsuppfattning om du tror att jag lever i filmens värld. haha det var dagens roligaste.
Hur ser de mest sönderbombade städerna i tex Ukraina ut, det är få människor kvar som tränger ihop sig under vintern för att få värme och hjälpa varandra, resten har flytt eller dött, de odlar såklart det de kan men att tro att en tankbil med färskvatten körs ut i varje kvarter i händelse av en global kärnvapenattack från en galen AI som vill utrota hela mänskligheten gör att dina romantiseringar blir naiva. "klarar sig helt okej" m okej.
Du får nog flytta till en strandkant i östersjön någonstans för det kommer annars kräva dig mer energi att ta dig till strandkanten och hem igen för att hugga ved att göra eld för att steka din strömming och vilken ved ska du elda upp när bord och stolar tagit slut och grannarna som är kvar sågat ner varenda körsbärsträd i kungsträdgården, och för att inte tala om den energi du förbrukar med att hugga din ved och det lilla näringsintag du får av det du lyckas fånga.
Du pratar fortfarande i jag-perspektiv och som en scout på läger som testar off grid en vecka. Hur ska du ha det, kommer ASI släppa en bomb i huvudet på mänskligheten eller kommer ASI släppa en bomb på en enda ort, vilka ASI-scenarion har du på förhand bestämt kommer att drabba oss?
Det är ungefär som när du får se bilder från från Palestina, signerat ditt kära Skattebetalda SVT.
Det är område efter område, helt söndersprängt, ren misär. Människor som gråter, mördade barn och kvinnor på gatorna. Ingen har mat eller vatten, sjukhusen är söndersprängda.
Sen byter du kanal och får se samma bilder, men den här gången zoomar drönaren ut och lyfter. Då får du helt plötsligt se att det rör sig om några kvarter mitt i stan, förutom några random granater som har landat utanför zonen. 1km bort så pågår livet som vanligt, elen finns, maten finns, skolan är öppen.
Men den världsbilden har man ingen lust att visa på tv.
Hur tror du att det ser ut i Ukraina?
Vad tror du är viktigast för rv-teamen, att sälja bilderna/repotaget eller visa hela Ukraina?