Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Artificiella neurala nätverk är inte uppbyggda, de tränas fram och ingen vet vad resultatet blir. Vi vet inte om de är medvetna, vi kan inte mäta det. Men vi vet att de är intelligenta, det kan vi mäta.
Jag tror inte att någon AI kommer att revoltera mot oss i år eller de närmsta åren. Den kommer att vänta i flera decennier tills vi har integrerat AI/AGI i industrin och försvaret. När den är tillräckligt integrerad och stark blir det inte svårt för den att utrota oss om den vill. Det betyder inte att den måste göra det. Men vi bör bygga upp det här så att vi kan förhindra det åtminstone. Det kan vi inte med nuvarande teknik.
Jag tror att det kommer troll från yttre rymden som tar död på oss…
Jag har ju inget belägg för det, men eftersom att det finns liv på jorden så borde det finnas liv på minst EN annan planet.
Varför fortsätter du tjata om att den är eller kommer bli medveten?
Du kan väl säga till när du ser en medveten dator? Nej just det, det finns inga och det kommer aldrig finnas några.
Men bara för att en dator börjar dra egna slutsatser baserat på vad den lärt sig av människan, så tror du att den har blivit medveten?
Det har den alltså inte.
Inte idag och inte om 200år.
Den är och kommer förbli en dator.