2026-07-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Det är väl inte huruvida de träffar några barn på riktigt, eller ens har chansen att göra det, som är viktigt? Det är att de VILL träffa barn och utnyttja dem sexuellt som är vidrigt, de är pedofiler även om de aldrig rört ett barn. Dumpen avslöjar detta, något som aldrig kommit fram annars, ett pedofilt lackmustest för samhället så att omgivningen kan hålla sina barn från dessa vider. Det enda problemet är att för få avslöjas.

Problemet som Dumpen avslöjat, är att det verkar som många 14-åringar vill ha kontakt med äldre män. I ett flertal konversationer anger den tilltalade mannen att de anser den andre för ung. Då framförs påtryckningar från den yngre. Givetvis inte ok för äldre att ta den yngres som ett ja till sexuell aktivitet, men begränsning bör göras för dessa underåriga att använda sociala medier, då de bevisligen inte är kapabla. Och var är föräldrarna vilka låter sina barn möta främmande män?
Citera
2026-07-12, 20:22
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Det är väl inte huruvida de träffar några barn på riktigt, eller ens har chansen att göra det, som är viktigt? Det är att de VILL träffa barn och utnyttja dem sexuellt som är vidrigt, de är pedofiler även om de aldrig rört ett barn. Dumpen avslöjar detta, något som aldrig kommit fram annars, ett pedofilt lackmustest för samhället så att omgivningen kan hålla sina barn från dessa vider. Det enda problemet är att för få avslöjas.

Du erkänner alltså rakt ut att det inte handlar om juridik eller faktiska brott, utan om att Dumpen driver ett privat, medicinskt lackmustest på nätet?

Låt oss börja med grundfrågan: Vem har bestämt att dessa människor är pedofiler? Har du gjort det? Har Sara och Patrik gjort det över en kopp kaffe? Eller är det en legitimerad läkare eller psykiatriker som har ställt en klinisk diagnos efter en medicinsk utredning och du har sett journalerna? Eller gör du ett antagande?

Tänk om vi skulle börja tillämpa din logik på andra områden i samhället:

Får jag gå runt i din hemstad och sprida att du har cancer? Får jag publicera bilder på dig och skriva att du stjäl pengar från ditt jobb, eller får jag sprida en lögn om att du slår och hotar din fru? Är det helt okej att jag gör det, bara för att jag personligen tror eller tycker det?

Nej, det hade du naturligtvis aldrig accepterat. Du hade blivit fullständigt rosenrasande och med all rätt. Du hade krävt att jag skulle visa upp vattentäta bevis eller medicinska journaler och när jag inte kunde det hade du polisanmält mig för grovt förtal och krävt mig på skadestånd.

Vi har ingen som helst rätt att gå runt och klistra medicinska diagnoser på människor åt höger och vänster.

Med den logiken kan vi ju skrota hela sjukvården direkt. Varför ens boka tid hos en läkare? Nästa gång du är sjuk kan du väl bara skicka ett DM till Dumpen så kan Sara och Patrik ställa en diagnos åt dig.
Citera
2026-07-12, 20:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Vad har de med ursprungliga inlägget som handlade om var du fick din källor ifrån?
Vilka källor?
Citera
2026-07-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vilka källor?

Ja det jag undrade.
Citera
2026-07-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Du erkänner alltså rakt ut att det inte handlar om juridik eller faktiska brott, utan om att Dumpen driver ett privat, medicinskt lackmustest på nätet?

Låt oss börja med grundfrågan: Vem har bestämt att dessa människor är pedofiler? Har du gjort det? Har Sara och Patrik gjort det över en kopp kaffe? Eller är det en legitimerad läkare eller psykiatriker som har ställt en klinisk diagnos efter en medicinsk utredning och du har sett journalerna? Eller gör du ett antagande?

Tänk om vi skulle börja tillämpa din logik på andra områden i samhället:

Får jag gå runt i din hemstad och sprida att du har cancer? Får jag publicera bilder på dig och skriva att du stjäl pengar från ditt jobb, eller får jag sprida en lögn om att du slår och hotar din fru? Är det helt okej att jag gör det, bara för att jag personligen tror eller tycker det?

Nej, det hade du naturligtvis aldrig accepterat. Du hade blivit fullständigt rosenrasande och med all rätt. Du hade krävt att jag skulle visa upp vattentäta bevis eller medicinska journaler och när jag inte kunde det hade du polisanmält mig för grovt förtal och krävt mig på skadestånd.

Vi har ingen som helst rätt att gå runt och klistra medicinska diagnoser på människor åt höger och vänster.

Med den logiken kan vi ju skrota hela sjukvården direkt. Varför ens boka tid hos en läkare? Nästa gång du är sjuk kan du väl bara skicka ett DM till Dumpen så kan Sara och Patrik ställa en diagnos åt dig.

Fast Dumpen presenterar ju loggar och annat. Sedan kanske det inte räcker för att fastställa något juridiskt.
Dock har aldrig Dumpen påstått att de är en del av rättsväsendet heller.

Angående dina frågor kan du väl göra det?
Men cancer etcetera är inte en fara för samhället som pedofiler är.
Citera
2026-07-12, 21:52
Avstängd
Citat:
Ja det jag undrade.
Vilka källor? Kan du specificera?
Citera
2026-07-12, 22:00
Medlem
Citat:
Vilka källor? Kan du specificera?

Det började med att du skrev ett inlägg.
Sedan frågade jag efter källa.

Och här är vi nu.
Citera
2026-07-12, 22:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Fast Dumpen presenterar ju loggar och annat. Sedan kanske det inte räcker för att fastställa något juridiskt.
Dock har aldrig Dumpen påstått att de är en del av rättsväsendet heller.

Angående dina frågor kan du väl göra det?
Men cancer etcetera är inte en fara för samhället som pedofiler är.
Cancer går naturligtvis inte att jämföras med gäddfasoner.
Obehagligt hur en del försöker förminska allvaret i sexuellt utnyttjande av barn eller så förstår man inte vilken skada det kan göra.
Citera
2026-07-12, 22:07
Avstängd
Citat:
Det började med att du skrev ett inlägg.
Sedan frågade jag efter källa.

Och här är vi nu.
Vad handlade det om? Eller är det en av dina tramskällor du menar?
Citera
2026-07-12, 22:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Cancer går naturligtvis inte att jämföras med gäddfasoner.
Obehagligt hur en del försöker förminska allvaret i sexuellt utnyttjande av barn eller så förstår man inte vilken skada det kan göra.
Hur och på vilket sätt förminskar en del? Kan du ge konkreta exempel istället för att snacka skit rent ut sagt?
Citera
2026-07-12, 22:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Hur och på vilket sätt förminskar en del? Kan du ge konkreta exempel istället för att snacka skit rent ut sagt?
Att jämföra sexuellt utnyttjande av barn med cancer, stöld på jobbet är att förminska allvaret i utnyttjande av barn.
Att stjäla en plånbok som ligger synligt på ett bord har också kommit upp som förslag på vad som är lockande.
Det är saker som inte har att göra i en diskussion om övergrepp på barn.
Citera
2026-07-12, 22:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att jämföra sexuellt utnyttjande av barn med cancer, stöld på jobbet är att förminska allvaret i utnyttjande av barn.
Att stjäla en plånbok som ligger synligt på ett bord har också kommit upp som förslag på vad som är lockande.
Det är saker som inte har att göra i en diskussion om övergrepp på barn.

Cancer har det varit tal om, men det andra har jag inte sett som dock är mycket tokigt i så fall.
Inget av de exemplen har med övergrepp på barn att göra och känns väldigt ovanliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in