Igår, 13:59
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Ge det 250k döda amerikanska soldater och trupper i palatset i Teheran.

Iran kommer inte vara besegrat för det.

Det kan de vi talar om USA och Israel. Satanist och domedagskulten i Teheran kommer bli besgerade då! Speceillt i och med att 80-90% av iranierna är med marktrupperna!

Den Iransk officern Ali Sayyad Shirazi
sa en gång att han med hjälp av dåtidens specialstyrkor i den iranska armen kan hela Teheran tas över bara på 1 timme (inklusive känsliga ställen såsom regeringensbyggnader och statliga tv och radio byggnaden osv.). Han lyckades med det!
Källa: https://www.youtube.com/shorts/4nKuBzTZie0

Så detta är små potatis för usa och israels arme!
Citera
Igår, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Om jag är nöjd med USAs agerande? Dom har ju bombat Irans kärnanläggningar åt helvete, så det får jag ändå säga. Det är kärnvapen kriget handlar om. Man får inte göra misstaget att lyssna till regimens propaganda och tro att det handlar om hormus eller något annat. Iran står idag längre från egna kärnvapen än de gjorde före kriget.

sicket trams
Detta illegala angreppskrig handlar lika lite om kärnvapen som det illegal angreppskriget på Irak i början av 00-talet.
Citera
Igår, 14:03
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Det kan de vi talar om USA och Israel. Satanist och domedagskulten i Teheran kommer bli besgerade då! Speceillt i och med att 80-90% av iranierna är med marktrupperna!

Den Iransk officern Ali Sayyad Shirazi
sa en gång att han med hjälp av dåtidens specialstyrkor i den iranska armen kan hela Teheran tas över bara på 1 timme (inklusive känsliga ställen såsom regeringensbyggnader och statliga tv och radio byggnaden osv.). Han lyckades med det!
Källa: https://www.youtube.com/shorts/4nKuBzTZie0

Så detta är små potatis för usa och israels arme!
Dream on
Citera
Igår, 14:04
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Dream on

Jag kommer göra det ty jag tror på mina drömmar!
Iranska armen är en papperstiger!

De vita ariernas hemland ska befrias för en gång skull.
Citera
Igår, 14:07
Medlem
Unobosss avatar
Citat:

Iran är afganistan x10 geografiskt och 1000 ggr starkare infrastruktur.

🤣😂
Citera
Igår, 14:08
Medlem
Unobosss avatar
Citat:

Skicka Nick Alina med en lejon flagga till Iran.
🥰
Citera
Igår, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Word.

500k räcker knappast efter Khamenei d.ä. begravts och d.y. dekret häromdagen. Tror iranierna är rejält uppretade på kolonialfasonerna, och kommer bjuda upp till väldigt våldsam dans.

Tror ej på markinvasion faktiskt. Känns osannolikt i nuläget. Vad tror du?

Citat:
Ge det 250k döda amerikanska soldater och trupper i palatset i Teheran.

Iran kommer inte vara besegrat för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Iran skiljer sig avsevärt från t.ex Irak där amerikanarna varit tidigare. Iran har en betydligt större befolkning, svår terräng för marktrupper, och en sådan operation hade troligen kostat fläsk och pågått länge med betydande amerikanska förluster. En garanti för att förlora kommande val för Trump, så det går fetbort.

Skulle däremot Iran lyckas med ett angrepp på USA så skulle stödet för en markinvasion öka.

Jag tror heller inte på marktrupper.
Och anledningen är att det skulle bli ett nytt 'Vietnam' - och de Amerikanska folket är förmodligen innerligt trötta på sådana krig.

Så om det inte är fråga om markinvasion - vad är det då fråga om?
Trump gick ju ut med att han skulle rädda den Iranska befolkningen.
Militära chefer i USA försökte indoktrinera sina mannar med att: Detta var en avgörande Harmageddon-strid. Soldaterna gjorde anmälningar, därför vet vi hur upplägget var.
Och Trump lanserade sin berömda messias-bild

Alltså ganska barnslig idé - ungefär som i en söndagsskola.
Och hur kan vuxna människor hålla på med sån't? Det är en fråga som jag tycker behöver ett svar.

Det var ju inte bara USA som bombade Iran.
Och denna situation är nu var mans.
Hade det sett annorlunda ut ifall Trump gjort lumpen? Alltså hade han för lite förstånd /erfarenhet för så här stora krigsoperationer?

Så blir det en halvhjärtad eller halvkvävd insats.
Liknar detta ett rejält mentalt 'magplask'?
Är det i stil med 'Grönlands-affären' som en elefant i en porslinsbutik.
Tramp i klaveret.
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Unobosss avatar
Hur Iranska fotbollslandslaget behandlades och att trump börjar bomba direkt efter USA åker ur VM gör ju att Iran enas än mer. Och omvärlden ser på.

Befria Iranska befolkningen...
Snarare tvärtom.
Citera
Igår, 14:47
Medlem
.nattramn.s avatar
Hur tolkar ni det här?

Sunday, 12 July 2026
Leader of the Islamic Revolution Ayatollah Seyyed Mojtaba Khamenei will host a commemoration ceremony for his father, Ayatollah Seyyed Ali Khamenei, who was martyred in US-Israeli air raids on Iran.

In an announcement on Sunday, the Leader’s Office said that the memorial will be held on behalf of the Ayatollah Seyyed Mojtaba Khamenei at Tehran’s Imam Khomeini Mosalla from 5 p.m. to 7 p.m. local time on Tuesday.

https://www.presstv.ir/Detail/2026/07/12/772089/Leader-hold-memorial-martyred-Ayatollah-Khamenei-

Drömmer jag, eller står det inte ganska tydligt här att Mojtaba kommer göra sitt första framträdande på Tisdag?
Citera
Igår, 14:47
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag skrev inte det du påstår. Du strök att jag skrev om demonstrationerna i Iran också. Du vet de demonstrationer där regimen tog in afghanska legosoldater som mördade demonstranter från taken. Tiotusentals demonstranter mördades av regimen. Tänk då hur många som var ute och demonstrerade: miljontals. Så ja, det är uppenbart att det finns en stor intern opposition i Iran. Att hävda motsatsen är närmast rasistiskt, eftersom det skulle betyda att iranier i allmänhet faktiskt vill leva under religiöst förtryck. Det tror jag inte. Jag tror att iranier i allmänhet faktiskt vill styra över sina liv på egen hand utan att mulhororna dikterar villkoren.

Såklart västmedia ljuger om att hela landet är ute och protesterar. Precis som de påstått gjorde mot Saddam och Gadaffi samt alla andra diktatorer som störtats på sistone. Oftast är det tvärtom. De som är utbildade och bor i städerna stödjer regimskifte till en början men sen när städerna bombats sönder till grus så tycker de likadant som lantisarna. Det vill säga död åt usa.
Citera
Igår, 14:53
Medlem
USA:s militärkommando Centcom skriver att Hormuzsundet är öppet igen för ”alla fartyg” som önskar att passera genom sundet.
https://x.com/CENTCOM/status/2076278945993888116
Citera
Igår, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
USA:s militärkommando Centcom skriver att Hormuzsundet är öppet igen för ”alla fartyg” som önskar att passera genom sundet.
https://x.com/CENTCOM/status/2076278945993888116
Konstigt att inga tidningar skriver om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in