Igår, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Då har du de aktuella inläggen citerade här, eftersom du tydligen inte är kapabel att göra det jag föreslog, nämligen läsa dem i sitt sammanhang:

[Ovanstående syftar alltså på den andra fastigheten som nu är till salu.]

(Här gör jag möjligen misstaget att utgå från att Ottoplommon gör ett inlägg som följer normala vanor i en diskussion, nämligen att om man svarar på något så syftar man på det man svarar på, inte på något helt annat.)

Jo, jag är absolut inte bekväm av mig och jag är kapabel till en hel del, men jag fick faktiskt inte ihop alla dessa turer.

Om du nu absolut menade en annan fastighet, varför gick du då i försvar från början och förklarade för mig exakt vad du tänkte gällande vägen, caféet och gårdsbutiken till just MZ fastighet?

Du skriver ju ordagrant i ditt eget inlägg till mig att du pratar om ”den väg som leder till den fastighet där Måns bor” .
Citera
Igår, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jo, jag är absolut inte bekväm av mig och jag är kapabel till en hel del, men jag fick faktiskt inte ihop alla dessa turer.

Om du nu absolut menade en annan fastighet, varför gick du då i försvar från början och förklarade för mig exakt vad du tänkte gällande vägen, caféet och gårdsbutiken till just MZ fastighet?

Du skriver ju ordagrant i ditt eget inlägg till mig att du pratar om ”den väg som leder till den fastighet där Måns bor” .

Det har handlat om två olika fastigheter och två olika vägar. Det borde vara tydligt nu, och om det inte är det vet jag inte vad jag ska göra åt det.
Citera
Igår, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Du skulle ha blivit poet. Tror det snöar mycket där för han kallas Snögubben i vissa forum. Varför skulle folk annars skriva så? Vad tror du?
Självklart gör de sig lustiga över att han haft ett kokainberoende.
Folk är lättroade. Du tex.
Citera
Igår, 03:10
Medlem
Citat:
Då har du de aktuella inläggen citerade här, eftersom du tydligen inte är kapabel att göra det jag föreslog, nämligen läsa dem i sitt sammanhang:

(Här gör jag möjligen misstaget att utgå från att Ottoplommon gör ett inlägg som följer normala vanor i en diskussion, nämligen att om man svarar på något så syftar man på det man svarar på, inte på något helt annat.)
Helt korrekt att jag svarade på #21957
Och det jag påstått är att det är bilköer ut från Lund o hela vägen ned till Österlen.
Framförallt på helger. Med tillägget; Inte på småvägar.
Citera
Igår, 03:46
Medlem
Jag förstår MZ.
Ska man lägga ned det jobbet på vindruvsodling så är det klokt att välja ett land med rätt förutsättningar. Vad det gäller klimatet.
Och då tänker man på Spanien eller Portugal.
Men med klimatförändringar som en stor brasklapp.
Vet inte hur druvodling funkar med 40 gradig värme och långvarig torka?
Och extrema väderfenomen som sommarhagelstormar?

Kanske det blir druvvänligt här istället?
På bronsåldern var det också klimatförändringar.
Det var mkt mildare klimat här då.
Det odlades vindruvor och det framställdes vin i Skandinavien under bronsåldern.
Kanske Mz kastar in handduken för snabbt?

Västra Nordamerika och norra Europa, i länder som Sverige och England ser man redan nu att vinindustrin blomstrar som aldrig förr.

Australien och i Europa omkring Medelhavet är de platser som drabbas hårdast och upplever en förlust på cirka två tredjedelar av den yta som för närvarande är lämplig för vinodling.

https://www.vinjournalen.se/ekologiskt/debatt-paverkar-klimatforandringen-vinindustrin/

Om jag var som Mz skulle jag köpt en mindre lght i Sthlm och bott där vinterhalvåret.
Men bott på vingården på sommarhalvåret och kämpat på med druvorna ett tag till.

EDIT: Jag vill ju smaka Sveriges första bubbel dessutom.
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 04:23.
Citera
Igår, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Självklart gör de sig lustiga över att han haft ett kokainberoende.
Folk är lättroade. Du tex.
Du sov länge idag.
Citera
Igår, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Du sov länge idag.
Har du åkt hiss i horisontalläge nu igen. Suck!
Godnatt!
Citera
Igår, 13:50
Medlem
Citat:
Helt korrekt att jag svarade på #21957
Och det jag påstått är att det är bilköer ut från Lund o hela vägen ned till Österlen.
Framförallt på helger. Med tillägget; Inte på småvägar.

Och inte under vinterhalvåret. Men med detta konstaterande kan vi kanske lägga det här bakom oss och önska Månsan lycka till med sitt syltkokeri, som väl får inrikta sig på att få en skylt vid avfarten från riksvägen så åtminstone någon hittar dit.
Citera
Igår, 14:23
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Och inte under vinterhalvåret. Men med detta konstaterande kan vi kanske lägga det här bakom oss och önska Månsan lycka till med sitt syltkokeri, som väl får inrikta sig på att få en skylt vid avfarten från riksvägen så åtminstone någon hittar dit.

Självklart blir det absolut ingen verksamhet med längan utanför Staffanstorp. Hopplöst trist läge och varför skulle folk vilja besöka MånsPetter. Den säljs säkert så snart pappan kan. MånsPetter själv har ju sålt allt han äger i bostadsväg. Längan och den tänkta verksamheten (som av säljskäl kallas "vingård")😅 blir som hans musikbolag, d.v.s. ingenting. Kvar finns cafét som drivs sommartid. I övrigt ett så kallat varumärke i fritt fall så de löjligt lätta pengarna från vinförsäljningen, med MånsPetters logga, säljs med all säkerhet allt sämre. Bokningsalmanackan gapar tom. Vad återstår att göra september till juni varje år? Hoppas han hittar någon arbetsuppgift som terapi att hålla på med så inte kokainsuget blir för starkt.
Senast redigerad av Rikskrim08 Igår kl. 14:35.
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Självklart blir det absolut ingen verksamhet med längan utanför Staffanstorp. Hopplöst trist läge och varför skulle folk vilja besöka MånsPetter. Den säljs säkert så snart pappan kan. MånsPetter själv har ju sålt allt han äger i bostadsväg. Längan och den tänkta verksamheten (som av säljskäl kallas "vingård")😅 blir som hans musikbolag, d.v.s. ingenting. Kvar finns cafét som drivs sommartid. I övrigt ett så kallat varumärke i fritt fall så de löjligt lätta pengarna från vinförsäljningen, med MånsPetters logga, säljs med all säkerhet allt sämre. Bokningsalmanackan gapar tom. Vad återstår att göra september till juni varje år? Hoppas han hittar någon arbetsuppgift som terapi att hålla på med så inte kokainsuget blir för starkt.
"säljs med all säkerhet allt sämre." Du är alltså inte helt säker? Men du tror att allt går åt helvete?
Du kanske borde finna en arbetsuppgift som terapi själv? Eller testa antidepressiv medicin?
Sk. "lyckopiller" hjälper mot negativa tankar och undergångskänslor.

MZ har två pojkar som sysselsätter honom. Han har ekonomi att förverkliga framtidsplaner.
Det är snällt men du behöver nog inte oroa dig så mycket för MZ.
Han verkar fullt kapabel att ordna för sig.
Citera
Igår, 18:28
Medlem
Citat:
"säljs med all säkerhet allt sämre." Du är alltså inte helt säker? Men du tror att allt går åt helvete?
Du kanske borde finna en arbetsuppgift som terapi själv? Eller testa antidepressiv medicin?
Sk. "lyckopiller" hjälper mot negativa tankar och undergångskänslor.

MZ har två pojkar som sysselsätter honom. Han har ekonomi att förverkliga framtidsplaner.
Det är snällt men du behöver nog inte oroa dig så mycket för MZ.
Han verkar fullt kapabel att ordna för sig.
Han har faktiskt inte ordnat det så bra för sig själv. Pojkarna har sommarlov och åker snart hem igen. Pappan skänkte familjens hus till honom, det kallas förtida arv. Att MånsPetter sen sålde huset handlar förmodligen om att skapa lite likviditet för kunna balansera upp utgifterna till nya ekonomiska förutsättningar. Oavsett hur mycket lyckopiller du än knaprar i dig så måste du kunna se att hans inkomster minskat dramatiskt. Att pappa både köpt vingården och skänkt bort familjens hus borde faktiskt säga dig någonting om MånsPetters ekonomiska status.
Citera
Igår, 18:36
Medlem
På vägen som leder bland annat till fastigheten där Måns är bosatt finns en skylt till ett "katthotell". Kan det vara en del av Måns nya verksamhet, tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in