2026-07-12, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Finns många man önskar skulle avsluta sitt lidande, gärna ovärdigt men man får inte alltid som man vill, inte ens i Konungariket Sverige.
Jimmie Åkessons paranoida vanföreställningar ledde på 2000-talet till att en av mina bästa vänner blev utesluten ur Sverigedemokraterna (SD). Min vän hade varit medlem sedan 1980-talet och var vid den tiden pensionär, efter ett liv som sjöman. Han var en snäll, hjälpsam människa som alltid ställde upp för andra.

En dag fick han ett brev om att han var utesluten. SD var hans stora sysselsättning. Han hade till exempel aldrig skaffat egen familj, och uteslutningen knäckte honom fullständigt. Jimmie Åkesson ansåg att min vän var en ondskefull "nazist". Jag minns hur förkrossad min vän blev av detta. Han fortsatte älta att Jimmie hatade honom lång tid framöver.

Till och med på ålderdomshemmet fortsatte han att prata om att Jimmie inte gillade honom, men trots det talade han gott om SD i övrigt. Han är nu framliden, och jag skäms över att jag inte stöttade honom mer. Han förtjänade inte detta. Jimmie kan dra åt helvete med sina psykoser och förföljelsemanier.
Senast redigerad av Larus470 2026-07-12 kl. 14:28.
Citera
2026-07-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Kan du utveckla detta? Vart ser du detta någonstans?

Källa, som pekar på eventuell mental ohälsa, tack.

Exempel från nyare tid:

Sverigedemokraternas partiledare fick uppsöka akut vård igår efter att ha slagit i en spegel i sitt hem.

Olyckan skedde dagen före Åkessons resa till Jerusalem där han som enda svensk politiker ska tala vid en internationell konferens om antisemitism som arrangeras av den israeliska regeringen.

https://kvartal.se/nathalierothschild/artiklar/jimmie-akesson-till-akuten-efter-olycka-i-hemmet/cG9zdDo1MjczMw
Citera
2026-07-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larus470
Mardrömmen där Åkesson blev jagad av en muslim och sprang omkring och skadade sig, kan vara en ledtråd om episoden med inbrottstjuven. Det är anmärkningsvärt att denna inbrottstjuv inte fångades av Säpos övervakningskameror. Det rimligt att överväga att även garagehändelsen kan ha varit en mardröm.

https://frihetsnytt.se/inbrott-hos-akesson-konfronterade-sjalv-tjuven/
Tuffingen Jimmie ringer ju inte polisen eller sina Säpovakter. Nej, han tänker att han ska ta hand om en påstådd inbrottstjuv, eller kanske en som vill skada Jimmie, på egen hand!? Hur troligt är det? Nej, han har haft ännu en mardröm…verkar ju inte helt OK. Utarbetad är han ju inte som har högst frånvaro av partiledarna. Orkar han inte med jobbet så måste han ju sluta, och försöka hitta ett annat jobb! Kan bli svårt att hitta ett jobb med 2 miljoner i lön, och där du kan vara frånvarande från viktiga möten 93% av tiden…
Citera
2026-07-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Exempel från nyare tid:

Sverigedemokraternas partiledare fick uppsöka akut vård igår efter att ha slagit i en spegel i sitt hem.

Olyckan skedde dagen före Åkessons resa till Jerusalem där han som enda svensk politiker ska tala vid en internationell konferens om antisemitism som arrangeras av den israeliska regeringen.

https://kvartal.se/nathalierothschild/artiklar/jimmie-akesson-till-akuten-efter-olycka-i-hemmet/cG9zdDo1MjczMw
Tänk om mardrömmen var påhittad och det där med att han gjorde illa sig blev av andra orsaker som han inte vill prata om och då blir det enklare att säga att han hade mardröm och hoppade.

Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Tuffingen Jimmie ringer ju inte polisen eller sina Säpovakter. Nej, han tänker att han ska ta hand om en påstådd inbrottstjuv, eller kanske en som vill skada Jimmie, på egen hand!? Hur troligt är det? Nej, han har haft ännu en mardröm…verkar ju inte helt OK. Utarbetad är han ju inte som har högst frånvaro av partiledarna. Orkar han inte med jobbet så måste han ju sluta, och försöka hitta ett annat jobb! Kan bli svårt att hitta ett jobb med 2 miljoner i lön, och där du kan vara frånvarande från viktiga möten 93% av tiden…
Vad vet du om att han har övervakningskameror eller att säpo/polisen sett övervakningskamerorna, men man kan inte finna gärningsmannen. Och att visa övervakningskamerorna i media, kanske Jimmie valde att inte gå ut med i media, just för att det visar hans privata hem och det vill han just hålla privat.
Citera
2026-07-17, 01:26
Medlem
Citat:
Tänk om mardrömmen var påhittad och det där med att han gjorde illa sig blev av andra orsaker som han inte vill prata om och då blir det enklare att säga att han hade mardröm och hoppade.

Vad vet du om att han har övervakningskameror eller att säpo/polisen sett övervakningskamerorna, men man kan inte finna gärningsmannen. Och att visa övervakningskamerorna i media, kanske Jimmie valde att inte gå ut med i media, just för att det visar hans privata hem och det vill han just hålla privat.

Kanske det låg ett läskigt monster under Åkessons säng precis när han skulle gå och lägga sig?

Han kanske hade tittat på en extra ruskig skräckfilm och var tvungen att sova med lampan tänd?

Eller så är han psyksjuk helt enkelt.

Faktum att det pågått under så lång tid pekar på det, och att han aldrig nånsin haft ett riktigt jobb har förstärkt beteendet.
Citera
2026-07-17, 06:26
Medlem
Citat:
Kanske det låg ett läskigt monster under Åkessons säng precis när han skulle gå och lägga sig?

Han kanske hade tittat på en extra ruskig skräckfilm och var tvungen att sova med lampan tänd?

Eller så är han psyksjuk helt enkelt.

Faktum att det pågått under så lång tid pekar på det, och att han aldrig nånsin haft ett riktigt jobb har förstärkt beteendet.
Vara partiledare är ett jobb och hade han varit psykiskt sjuk, så hade han inte blivit vald till att bli partiledare i 20 år.

Jaså? Har han gjort liknade saker, så som att hoppat och sagt att han har haft inbrottstjuv? Det har inte jag märkt? Vad för fler beteende har skett då?
Citera
2026-07-17, 06:41
Medlem
Citat:
Vara partiledare är ett jobb och hade han varit psykiskt sjuk, så hade han inte blivit vald till att bli partiledare i 20 år.

Jaså? Har han gjort liknade saker, så som att hoppat och sagt att han har haft inbrottstjuv? Det har inte jag märkt? Vad för fler beteende har skett då?

Du kan ju börja med att läsa TS i tråden du skriver i.

Partiledare är inte ett riktigt jobb, vilket riktigt jobb som helst hade man fått sparken ifrån om man haft i närheten av Jimmies frånvaro.

Jimmie skriker på nätterna, går i sömnen, springer in i speglar och har hallisar.
Jobbar nära en pedofil i flera år, befordrar honom. Spelar musik ihop med en annan dömd pedofil.

Karln är skogstokig.
Citera
2026-07-17, 06:43
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Partiledare är inte ett riktigt jobb, vilket riktigt jobb som helst hade man fått sparken ifrån om man haft i närheten av Jimmies frånvaro.

Jimmie skriker på nätterna, går i sömnen, springer in i speglar och har hallisar.
Jobbar nära en pedofil i flera år, befordrar honom. Spelar musik ihop med en annan dömd pedofil.

Karln är skogstokig.

Nästa lika tokiga som ni som är sjukligt besatta utav han.

Nej jag är inte SD eller ens röstar så försök inte din cuck.
Citera
2026-07-17, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nästa lika tokiga som ni som är sjukligt besatta utav han.

Nej jag är inte SD eller ens röstar så försök inte din cuck.

Det är intressant med er som påstår att ni inte är SD men är inne och försvarar SD och Åkesson i varenda tråd.

Psykfallet aspirerar på statsministerposten.

Samtidigt som han omger sig av flertalet pedofiler och enligt flera nära medarbetare uppvisar starka drag av psykisk ohälsa.
Vissa medger han själv.

In i nån annan tråd och försvara Jimmie utan att läsa trådstarten nu, kampen fortsätter!
Citera
2026-07-17, 09:21
Medlem
Citat:

Karln är skogstokig.
Du överdriver ju en massa.

Det som står i TS, rör sig om utbrändhet och det har Jimmie varit öppen med. Dock så är det inget nytt. Det var länge sedan han var utbränd och dessutom när han väl var utbränd, så var han sjukskriven och så kom han tillbaka och jobbar nu.

Gå i sömnen är inte psykiskt sjukdom eller störning.

Vart och när hade han hallucination? Du syftar på inbrottsincidenten. Vi vet inte mycket om den saken, mer än vad vi läst om i media och i media står det att han konfronterade gärningsmannen och gärningsmannen hittades inte, vad jag förstod det som och ärendet lades ner. Att göra sådan obehaglig sak för brottsoffret om att offret har hallis på grund av det, är inget annat än elakt. Det är helt bedrövligt att bli utsatt för någonting och så blir man inte trodd och på det, så stämplar man det som om Jimmie skulle ha istället hallucinerat om det. Oerhört hemskt, måste jag säga!

Det där om att han skrek om nätterna, var på grund av att han jobbade för mycket. Det var i samband med hans utbrändhet. Han var mitt i stor stress, mitt i utbrändhet. Och som sagt, han sjukskrev sig.

Är man psykiskt sjuk för att han jobbar nära pedofil? Befordrar en pedofil?

Spelar musik med en annan dömd pedofil?

Ja, du vill verkligen vinna argumentet, jag märker det. Du överdriven en massa och du lägger dessutom till gamla saker.

Citat:
Det är intressant med er som påstår att ni inte är SD men är inne och försvarar SD och Åkesson i varenda tråd.

Psykfallet aspirerar på statsministerposten.

Samtidigt som han omger sig av flertalet pedofiler och enligt flera nära medarbetare uppvisar starka drag av psykisk ohälsa.
Vissa medger han själv.

In i nån annan tråd och försvara Jimmie utan att läsa trådstarten nu, kampen fortsätter!
Kan det vara som så att även om man inte håller med vad SD och Jimmie Åkessons åsikter, så kan man ändå tycka det är fel att överdriva saker och stämpla personen som psykiskt sjuk. Det är ju fel det du skriver. Även om jag inte håller med om SD, så anser jag det är fel att göra så som du gör.

Du skrev också något om frånvaro. Jag har inte bra argument där, eftersom jag saknar fakta. Vi vet inte om det faktiskt rör sig om att han enbart är frånvarande från riksdagen, men det som har sagt är att han jobbar med andra saker inom partiet.
Senast redigerad av L.o.a 2026-07-17 kl. 09:25.
Citera
2026-07-17, 18:50
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Han lät nog sina partikamrater göra grovjobbet åt honom.

Ja, en ledare delegerar arbetauppgiftererna. Trots det var det Jimmie som stod och debatterade i direktsändning.
Eftersom Jimmie är ”ansiktet utåt” är det också han som blir påhoppad med hat och hot.
Sådant påverkar psyket även hos den mest erfarne ledaren.
Citera
2026-07-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Ja, en ledare delegerar arbetauppgiftererna. Trots det var det Jimmie som stod och debatterade i direktsändning.
Eftersom Jimmie är ”ansiktet utåt” är det också han som blir påhoppad med hat och hot.
Sådant påverkar psyket även hos den mest erfarne ledaren.

Han får mindre hot än Amanda Lind men har mer skydd och måste ändå sjukskriva sig.

Svagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in