Citat:
Ursprungligen postat av
Nugattimackan
Varför drar du upp tåg, buss, spårvagn och torg?
Jag trodde du klagade på hur det var på stranden jag, men du verkar ha större problem.
Personligen har jag inga problem om kvinnor springer runt så, men det är ju inte socialt accepterat så det händer inte på sådana platser. På stranden ÄR det accepterat. Det kan även vara accepterat i vissa större parker/parkytor där man får sola i fred, även om det inte är vanligt idag.
Du får bara lära dig att bete dig som en normal man, men jag förstår att din medeltida hjärna inte klarar det, reptilhjärnan tar över så att säga.

Men förstår du hur en argumentation sker?
En person lägger fram sin åsikt. För att rättfärdiga sin åsikt lägger personen fram ett argument, ett resonemang. Ett resonemang som borde vara baserat på en viss logik.
Om en annan person inte håller med och tycker den personen har fel kommer den personen försöka attackera resonemanget och logik som den andra personen använder sig av.
I detta fallet var resonemanget och logiken att kvinnokroppen är underbar att se för män, därför är det normalt för en kvinna att vara naken eller i princip naken framför allihopa. Då svarade jag på detta genom att påpeka att i sådana fall borde du ju vara okej med topless eller med nakna kvinnor på toget, bussen, gatorna eller torget.
MIN poäng är ju att det INTE borde vara accepterat för kvinnor att vara nakna eller i princip nakna på stranden.