2026-07-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och hur troligt är det att det endast i Stockholm har skett en lokal ökning av strypvåld vid våldtäkt?
att endast killar som våldtar i just Stockholm, plötsligt har "upptäckt" att ahhh! vad sexigt...jag kan strypa henne......men absolut inga killar i Uppsala eller Göteborg, och inga som inte just sysslar med våldtäkt?
Min länk, samt all utländska studier/ forskning från andra västländer, på ämnet stödjer absolut ett antagande om att strypsex har ökat i Sverige.
Vore extremt märkligt om Sverige, förutom Stockholm då, skulle vara en liten isolerad ö, gällande detta beteende, när den porr som ofta sprider ideer som detta...är internationell.

Vi kan inte dra en slutsats att det är en ökning.
Det är för få mätpunkter och geografiskt begränsat.
Skulle vilja se minst 2 studier till för att dra en slutsats. Du kan ha rätt. Du kan ha fel. Underlaget är för lite än så länge. Det som talar emot det är att vård för skador av våld har gått ner. Det kan vara som så att det är män som har fått mindre skador. Antalet män som behöver söka vård för våld är ungefär 3 gånger större än hos kvinnor. De blir oftare utsatts för grövre fysiskt våld.

Delade precis en länk där Brita Zilg uttalar sig.
Det verkar som att det är ovanligt med bestående skador vad gäller strypsex. Länk nedan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gkaVxq/myndigheten-l-har-fel-om-strypsex
Citera
2026-07-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor är omyndiga och odugliga våp som inte kan säga "nej"? Är det detta du säger? Ja, då ska kvinnor definitivt inte ha samma rättigheter som män. Dina vinklade artiklar och riggade undersökningar belägger inte ett skit. Dessutom motsäger en av dina artiklar precis vad du påstår.
Vilket betyder att 65 % av kvinnorna har velat få stryptag. Endast 5 procent av kvinnorna har blivit utsatta för strupgrepp mot sin vilja. Då kanske dessa ska välja partner bättre (sluta med kriminella och bad boys) och lära sig kommunicera? Det är ju välkänt att kvinnor söker efter råae våldsporr än män när de porrsurfar. Fantasierna vid porrsurfande speglar vad folk tänder på.

Det enda du sysslar med är att sprida feministiska myter och lögner. Jag avslöjar dig gång på gång.

Ja, 15-åringar är omyndiga. Liksom alla andra under 18 år. Du läste inte ens citat ur artiklarna, märker jag...
Citera
2026-07-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Vi kan inte dra en slutsats att det är en ökning.
Det är för få mätpunkter och geografiskt begränsat.
Skulle vilja se minst 2 studier till för att dra en slutsats. Du kan ha rätt. Du kan ha fel. Underlaget är för lite än så länge. Det som talar emot det är att vård för skador av våld har gått ner. Det kan vara som så att det är män som har fått mindre skador. Antalet män som behöver söka vård för våld är ungefär 3 gånger större än hos kvinnor. De blir oftare utsatts för grövre fysiskt våld.

Delade precis en länk där Brita Zilg uttalar sig.
Det verkar som att det är ovanligt med bestående skador vad gäller strypsex. Länk nedan.

nej, men vi kan anta något utifrån sannolikhet.
och du kan nog vara lugn för att någon i detta nu just sitter och gör en studie på ämnet.
Men just ja...! råkar den människan kalla sig för feminist eller ingå i en statlig institution som på något sätt går koppla till jämställdhetsarbete, så ska vi inte alls tro på denna studie, hur "peer reviewad" den än är.
Citera
2026-07-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Du är medveten om att det du delar är journalisters arbete och en politikers åsikt.

En politiker som blir sågad av en forskare som dessutom är feminist. Hon jobbar på rättsmedicinalverket där hon har forskat inom området. Hon säger det här i en artikel.

Vi undersöker många fall av strypvåld, men det allra mesta handlar om misshandel – inte strypsex. Strypsexärenden där målsägande får bestående skador är sällsynta, säger hon.

Det finns än så länge inga studier på hur vanligt det är med strypsex i en svensk befolkning, säger Brita Zilg.

Artikeln där forskaren Carolina Överlien uttalar sig . Hennes argumentation är att unga har svårt för samtycke. Vilket jag tolkar som en argumentation mot samtyckeslagen. Har inte hittat den vetenskapliga publikationen hon nämner dock..
Men av det jag hittat så ser jag inte att det handlar om strypsex. Återkopplar om jag hittar mer.

Det finns inga solida studier om strypsex i Sverige. Men det verkar vara ovanligt att.det ger några bestående skador.

Och? Strypvåld är bättre att kalla det för, så som polisen vill. Vilket du kan läsa i den sista länken. Och det är väl för väl att folk oftast släpper taget om halsen innan någon får bestående skador eller dör! Men det krävs inte många minuter innan det händer. Och åter: borde verkligen kallas för strypvåld. Har inget med sex att göra, att strypa någon.
Citera
2026-07-12, 10:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
För att ogifta par måste göra en faderskapsbekräftelse?

Du blandar ihop faderskapsbekräftelse och vårdnadsskap. Det är inget konstigt att pappan inte kan bli vårdnashavare innan faderskapet är fastställt, det är vad som händer efter att faderskapet är fastställt som jag kritiserar.

Pappan behöver mammans godkännande för att bli vårdnadshavare för sitt eget barn.
Mamman behöver inte pappans godkännande för att bli vårdnadshavare för sitt eget barn.
Citera
2026-07-12, 10:55
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Aldrig slagit dig att det kan du inte veta ett skit om.

Hur många kvinnor har du pentererat med din penis?

Du har ingen aning om hur kvinnor beter sig eller vad de vill ha när de väl ligger där med en man i sig.
Citera
2026-07-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det var lite det här jag var ute efter med min fråga. Om det nu skulle vara så som feminister påstår att tjejer/kvinnor är "utsatta" för sociala strukturer som gör att de förväntas att jobba inom kvinnodominerade yrken, att de förväntas vara hemma och ta hand om hem och barn, fastän de vet att kvinnodominerade yrken är sämre betalda och består mer av deltidsjobb borde de då intellektuellt inte kunna välja andra yrken?

Kvinnor HAR ju i stort antal valt andra yrken....än hemmafru eller traditionella kvinnoarbeten.
Citera
2026-07-12, 11:09
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Lagarna kring våldtäkt har luckrats upp och utformats på ett sådant vis att det är omöjligt att dra en gräns mellan brottsligt sex och lagligt sex. Män diskrimineras i vårdnadstvister och är de största ekonomiska förlorarna vid en skilsmässa. Detta leder till att män börjar dra öronen åt sig när de träffar kvinnor och blir mer försiktiga. Vem vet om krogragget är ett psykfall som falskanmäler dig för våldtäkt?

Topic:

Hur påverkar feminismens sjukligt starka inflytande på lagstiftningen i Sverige och västvärlden unga mäns förmåga att kunna parbilda och skaffa familj, och att ha normala sexuella relationer? Alla med öppna ögon vet att det är en katastrof. Män börjar undvika kvinnor alltmer, vilket är en frisk och naturlig reaktion. Är det detta som kvinnorna önskar?

Ungefär 50% av alla äktenskap slutar i skilsmässa och så har det varit i Sverige under lång tid. Dessutom visar de studier som gjorts på den generella befolkningen i Sverige, att ungefär 50% har någon form av otrygghet anknytningsmönster.

Runt 20% av alla barn som går ut grundskolan är inte ens behöriga för gymnasiet. Därefter är det 30% som saknar högskolebehörighet.

Det är sådant som folk i allmänhet bör fundera på istället för att hålla på lipa för att de inte får ligga. Jag tycker det är skitbra att man ska behöva tänka sig för både en och två gånger innan man stoppar in kuken i någon.
Nackdelen är dock att de inte sållar ut alla med låg intelligens, istället blir resultatet det omvända. Ju mer smart folk är upptagna med att tänka, desto mer plats ger det åt alla idioter.

Dumma föräldrar ger dumma barn, dumma barn växer upp till en dum befolkning och så vidare. Typiskt sosse-samhälle.

Visst, inte bara rättsystemet i Sverige har blivit helt skevt, även andra områden i samhället på grund av det du skriver. Vi har dock större problem än så.
Citera
2026-07-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och? Strypvåld är bättre att kalla det för, så som polisen vill. Vilket du kan läsa i den sista länken. Och det är väl för väl att folk oftast släpper taget om halsen innan någon får bestående skador eller dör! Men det krävs inte många minuter innan det händer. Och åter: borde verkligen kallas för strypvåld. Har inget med sex att göra, att strypa någon.

Polisen som forskar nämner internationella studier.
Dvs inte svenska.

Det är en skillnad på strypsex och strypvåld.

Vid strypsex är det sällsynt med bestående skador. Vilket du kan läsa i länken jag delade till dig I mitt förra inlägg.

Vid strypvåld är det vanligare med bestående skador. Och strypvåld kan vara en indikator för grövre våld i unga parrelationer. Och eventuellt ochså dödligt våld I unga parrelationer.

Att en polis vill något betyder inte att det är rätt.
Citera
2026-07-12, 11:56
Medlem
Citat:
nej, men vi kan anta något utifrån sannolikhet.
och du kan nog vara lugn för att någon i detta nu just sitter och gör en studie på ämnet.
Men just ja...! råkar den människan kalla sig för feminist eller ingå i en statlig institution som på något sätt går koppla till jämställdhetsarbete, så ska vi inte alls tro på denna studie, hur "peer reviewad" den än är.

Det har jag inte sagt. Jag har sagt att om en feministisk påstår något utan vetenskapligt std vad gäller svenska förhållanden så ska en ta det som en åsikt.

Brita zilg som jag länkade till tidigare. Hon har tidigare i sin karriär jobbat inom feministisk media. På en feministisk tidskrift och även arbetat med antologin fittstim.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Brita_Zilg

Hon erkänner att det inte finns ett svenskt vetenskapligt underlag för att strypsex har ökat.
Och att det är sällsynt med bestårnde skador vad gäller strypsex. Kan länka igen.

Vi har alltså en kvinnlig feminist som forskat om skador av strypvåld och strypsex som säger emot dig.
Citera
2026-07-12, 11:56
Medlem
Citat:
Man kan ju verkligen undra över detta enorma manliga intresse för allt möjligt som kan förnedra, kränka och skada motparter i sängen, ja tom döda dem.

Varför verkar sex sitta så hårt kopplat till våld och död hos så många män, eller mer korrekt i manlig kultur.

Håller med, det här fenomenet är minst sagt fascinerande. Den största genren inom porren just är att unga tjejer som ser yngre ut än sin ålder, de ser alltså ut som barn, blir kraftigt förnedrade av fysiskt mycket större och äldre män. Det är slag, hårt analsex, spott och fasthållning/tvång, dra hårt i håret, hålla ner, osv osv osv. Många av de här unga tjejerna går också in i porrbranschen med uppsatta gränser men blir bearbetade och nerbrytna och rent av lurade av producenterna så efter ett tag är de inne i en destruktiv spiral med trauman och droger. Självmordsbenägenheten bland kvinnliga porrskådisar är flera ggr högre jämfört med den generella populationen. Förr höll en kvinnlig porrskådis i flera år. Nu håller de i genomsnitt i 3 månader innan de är såpass fysiskt och psykiskt skadade att de är "slut".

För män handlar det om kontroll och emotionell omognad. De tänder på tonårstjejer och mycket yngre kvinnor inte bara pga utseendet utan också för att de kan kontrollera och forma dem.

Jag brukar jämföra dem med en narcissistisk förälder, en narcissistisk förälder ser ofta sitt barn som en förlängning av sig själv, vilket gör att barnets självständighet och egna vilja upplevs som ett direkt hot mot förälderns kontroll och självbild. När barnet börjar sätta gränser, uttrycka egna åsikter eller säga nej, kollapsar förälderns illusion av total lydnad. Eftersom en person med narcissistiska drag saknar genuin empati och emotionell flexibilitet, eskalerar situationen ofta till konflikter där barnets psykiska hälsa riskerar att skadas

Det här förhållandet som många män verkar ha till kvinnor påminner väldigt starkt om förhållandet mellan en narcissistisk förälder och dess barn. Det är därför som många män verkar nära ett innerligt och ganska diffust hat mot äldre kvinnor. Och glåporden gällande äldre kvinnor är talrika inom många kulturer. Det är en slags nerärvt och inneboende avsky mot äldre kvinnor. Äldre kvinnor är också dem som starkast försöker skydda sina döttrar och andra unga kvinnor mot den här "manliga kulturen". Alltså ett hot på flera plan.
Citera
2026-07-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hur många kvinnor har du pentererat med din penis?

Du har ingen aning om hur kvinnor beter sig eller vad de vill ha när de väl ligger där med en man i sig.

Nämen kan inte du berätta vad kvinnor vill ha när de väl ligger där med en penis i sig? Berätta gärna först hur många kvinnor dina erfarenheter baseras på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in